Pressiteade

Jaga

Renault-Nissani liidu koostöö tulemused saavutati planeeritust aasta kiiremini

PARIIS/YOKOHAMA - Renault-Nissani liidu koostöö väärtus 2015. aastal oli 4,3 miljardit eurot – tulemus saavutati planeeritust aasta kiiremini ning 2014. aastaga võrreldes oli kasv 13%. Kasulikemateks koostöövaldkondadeks osutusid ostukokkulepped, insenerlahenduste väljatöötamine ja tootmine.

Renault ja Nissani koostöö eesmärk on hoida kontrolli all väljaminekuid, hoiduda ülemäärasest kulutamisest ja suurendada tulusid. Koostöö aitab ettevõtetel saavutada finantseesmärke ja toota suurema väärtusega sõidukeid.

Renault ja Nissan, mis müüvad iga kümnenda auto maailmas, ühendasid 2014. aastal neli võtmetähtsusega ärifunktsiooni: insenerlahenduste väljatöötamine, tarneahela juhtimine, ost ja personal. Renault ja Nissan tegutsevad endiselt iseseisvate ettevõtetena, kuid nende ühiseid ärifunktsioone juhitakse liidu asepresidendi tasandil.

“Ühendasime neli peamist ärifunktsiooni, mille tulemusena lõime uusi väärtusi, samal ajal vähendades kulusid ja suurendades tulusid. Sellest ühendamisest kasu liidu jaoks kasvab iga aastaga – 2018. aastal on võit juba vähemalt 5,5 miljardit eurot,” ütles Renault-Nissani liidu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn.

Ühisplatvorm

Ühisplatvorm (Common Module Family, CMF) on Renault-Nissani unikaalne autode konstrueerimise süsteem, mille puhul avab koostöö üha uusi võimalusi.

Nissani poolt Põhja-Ameerika turule toodud Rogue’i, Euroopas auhindu võitnud Qashqai ning Jaapanis ja Hiinas müüdava X-Traili näitel võib juba kõnelda positiivsetest kogemustest CMF-platvormi kasutamisel. Ka Renault on edukalt lansseerinud uue Espace’i, Kadjari, uue Megane’i ja Talismani, mis kõik põhinevad CFM-C/D-platvormil.

2015. aastal hakkas Renault müüma Indias Kwidi ja vähem kui aasta pärast tõi Datsun turule Redi-Go. Mõlemaid mudeleid toodetakse liidu Chennai tehases Indias ning need põhinevad väikseima ja taskukohaseima hinnaga autode kategooria CFM-A-platvormil.

“Tänu CFM-A-le suutis Renault-Nissan siseneda väga konkurentsitihedale India turule, kus vaid üksikutel originaalbrändidel on läinud korda pakkuda kohalike kasutajate nõudmistele vastavaid modernseid ja taskukohaseid autosid,” ütles Renault-Nissani juhtimisbüroo vanem asepresident Arnaud Deboeuf.

Aastal 2020 plaanib liit 70% oma autodest konstrueerida CMF-platvormidel.


Risttootmine

Risttootmine on jätkuvalt üks kõige olulisemaid tõukejõude liidusiseseks koostööks. Risttootmist toetavad Renault-Nissani liidu tootmispõhimõtted (Alliance Production Way), kuhu on koondatud parimad tootmissüsteemide praktikad nii Renault’lt kui ka Nissanilt.

2016. aasta alguses teatas Renault, et järgmise põlvkonna Nissan NV300-sid hakatakse tootma Sanouville’i tehases Prantsusmaal. Nissan NV300 kaubikud hakatakse valmistama samadel koosteliinidel, kus valmivad ka uued Renault Traficud.

Lisaks hakatakse uut Nissan Micrat 2016. aasta lõpus tootma Pariisi lähedal asuvas Renault’ Flinsi tehases.

Venemaal AVTOVAZi Togliatti tehas on liidu suurim tootmiskeskus võimsusega 1 miljonit sõidukit aastas. Täna toodab tehas sõidukeid neljale brändile: Lada, Renault, Nissan ja Datsun. Liidule kuulub enamusosalus ühisettevõttes, millele kuulub Venemaa suurim autotootja AVTOVAZ.


Koostöö elektrisõidukite, isesõitvate autode ja nutitehnoloogia arendamisel

Renault-Nissan teatas, et toob 2020. aastaks turule kümme uut autonoomse sõidu tehnoloogiaga varustatud mudelit. Järgnevatel aastatel panustab liit oluliselt tehnoloogilisele innovatsioonile ja eesmärgile“nullemissioon ja null hukkunut”. Renault-Nissan on täna maailmas elektriautode tootmises globaalne liider. Alates 2010. aastast on Renault ja Nissan kokku müünud üle 340 000 nullemisiooniga sõiduki.

Sel ja järgnevatel aastatel töötavad Renault’ ja Nissani insenerid tihedalt käsikäes autonoomse sõidu tehnoloogiate, sõidukite nutitehnoloogiate ning teiste järgmise põlvkonna tehnoloogiate väljaarendamiseks massturule ja kasutamiseks tavatarbe sõidukites. Tehes koostööd teaduse ja arenduse alal suudavad Renault ja Nissan töötada efektiivsemalt ja väiksemate kuludega.

Renault-Nissani liidu aastane teadus-arenduseelarve on 4,5 miljardit eurot. Liidul on teaduskeskused Jaapanis Atsugis, Prantsusmaal Guyancourtis, USA-s Farmington Hillsis ja Sunnyvale’is, lisaks ka Indias, Brasiilias, Rumeenias, Türgis ja Hiinas.

Käesoleva aasta jaanuaris teatas liit ühisest nutitehnoloogia tiimist, mis hakkab välja töötama liidu brändide sõidukitele uusi nutilahendusi ja mobiiliteenuseid.

Renault-Nissani liit on seadnud olulisele kohale koostöö, et mõlemad partnerid töötaksid koos tulevikusaavutuste nimel.

RENAULT-NISSANILIIT:

Renault-Nissani liit on strateegiline partnerlus Pariisis asuva Renault' ja Jaapanis Yokohamas asuva Nissani vahel. Koostööd alustati 1999. aastal. Iga kümnes maailmas müüdav auto on Renault-Nissani toodetud. 2015. aastal müüsid partnerid ligi 200 riigis kokku 8,5 miljonit autot. Liit teeb strateegilist koostööd autotootjatega Daimler (Saksamaal), Dongfeng Motor (Hiinas) ja Mitsubishi Motors (Jaapanis). Liidul on enamusosalus ettevõttes, millele kuulub Venemaa suurim autotootja AVTOVAZ.

blog.alliance-renault-nissan.com

www.media.renault.com

www.nissan-newsroom.com


MEEDIAKONTAKTID

Aline Henry
Renault-Nissan
+33 (0)6 03 09 54 97

aline.henry@renault-nissan.com

Toshitake Inoshita
Nissan Motor Co.
+81-(0)50-3804-7199
t-inoshita@mail.nissan.co.jp

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.