Pressiteade
Sagedased soidurea vahetused, ohtlikud möödasoidud mitmest autost korraga voi järskudes kurvides, tugevad pidurdused ja äkilised kiirendused valgusfoori juurest on tüüpilisemad näited sellest, kuidas käituvad agressiivse soidustiiliga juhid, kes loodavad nende votete abil kiiremini sihtpunkti jouda. Tegelikult pohjustab selline käitumisviis rohkem halba kui head.
„Viimasel hetkel pidurdamine, teiste soidukite vahele pressimine ja liigne kiirus voivad osutuda ohtlikuks nii juhtidele kui ka jalakäijatele. Selliselt soites voivad toimuda rasked avariid, eriti talviste teeolude korral,” märkis Renault’ liikluskooli juhataja.
Agressiivne ja riskantne juhtimine vähendab juhi voimet autot valitseda, seda eriti ootamatutes soiduolukordades. Renault’ liikluskooli tellimusel TNS OBOP poolt tehtud uuringus selgus, et enam kui 60% juhtidest ei oska külglibisemise korral oigesti tegutseda. Enamgi veel, vaid 40% neist teavad, kuidas vältida otsasoitu ootamatutele takistustele.
Lisaks enda ja kaasliiklejate ohustamisele kaasneb agressiivse soiduga negatiivse keskkonnamoju suurenemine. „Auto äkilise kiirendamisega poletatakse rohkem kütust, mille tagajärjel paisatakse ohku rohkem heitgaase,” märkisid Renault’ liikluskooli opetajad. „Nii ohutus kui ka säästlikkus kallutavad vaekausi sujuva ja keskkonnasobraliku autosoidustiili Eco Drivingu kasuks,” lisasid nad.
Renault’ autokool on esimene ühele autotootjale kuuluv soiduopetust jagav kool maailmas. Kool asub Varssavis ning pakub kursusi nii eraklientidele kui ka soidukiparkide omanikele ja kullerveoautode juhtidele. Voimalik on votta ohutu soidu kursusi, s.t linnasoidukoolitust, loenguid soidukipargile pohjaliku ülevaatuse tegemisest, säästliku soidu kursusi, loenguid liikluspsühholoogiast ja ohutusest ning esmaabist. Koolil on 50 000 m2 harjutuspinda, sealhulgas 120 meetrit pikk liberada ja libesoidu ringrada (läbimooduga 60 m) ning maastikurada.