Pressiteade
Ohtlik kuumus
Kui välisohu temperatuur on 35 oC, siis kuumeneb päikese kätte pargitud auto sisetemperatuur 65 oC-ni 15 minutiga. Seetottu on oluline mitte jätta lapsi voi loomi kuuma ilmaga autosse, isegi kui aknad on paokil, kuna akende avamine iseenesest ei vähenda auto sisetemperatuuri.
Parim temperatuur
Kui temperatuur on liiga korge, siis voib juht tunda end unisena voi väsinuna ning vaimselt ebamugavalt ja hajevil – seega kasvab oluliselt avariide oht. Seetottu on palaval suveajal väga soovitatav kliimaseadme kasutamine. Siiski tuleks seda teha kooskolas säästusoidu pohimotetega, st soita kütust ja keskkonda säästes. „Kohe pärast autosse sisenemist tuleb avada koik aknad ja lasta sisetemperatuuril langeda. Seejärel sulgege aknad ja käivitage kliimaseade” soovitab Renault’ liikluskooli juhataja.
Pooled uuringu käigus küsitletud juhtidest oli ekslikult veendunud, et suvel voib kliimaseadme sisse lülitada alles pärast seda, kui auto on mone minuti töötanud, sest nii olevat tulemuslikum. Veel 14% vastanutest oli eksiarvamusel, et kliimaseadme peab käivitama kohe pärast autosse sisenemist ilma aknaid avamata.
Temperatuurišokk
Parim auto salongitemperatuur on 20...22 oC, kuid see ei tohiks olla langetatud välistemperatuurist allapoole rohkem kui moni kraad. See aitab vältida temperatuuride vahest tingitud ebamugavust ja temperatuurišokki, mis vähendab inimese immuunsust ja voib viia haigestumiseni. On oluline, et ohuvool ei oleks suunatud otse juhile voi kaasreisijatele, kuna see voib pohjustada külmetumist. Kui autol ei ole automaatset kliimaseadet, siis on parim valik suunata jahe ohuvool esiklaasile.
Kliimaseade kuivatab ohku
Kliimaseade jahutab ja kuivatab ohku, seetottu peaksid koik reisijad pika soidu ajal rohkelt vett jooma. Hea sisekliima hoidmiseks voib salongi ohku vett pihustada voi nägu veega niisutada. Samuti tuleks peatuste ajal autot tuulutada.
Mikroorganismidele sobiv keskkond
Kliimaseadme sisemised tingimused soodustavad mitmesuguste hallituste ja bakterite arengut, mis on kahjulikud inimeste tervisele. Kui pärast puhurite käivitamist on salongis tunda ebameeldivat lohna, siis tuleks lasta süsteemi puhastada. Seetottu peaks kliimaseadet aeg-ajalt korralikult hooldama ja vahetama regulaarselt ohupuhasti filterelementi.
Renault’ autokool on esimene ühele autotootjale kuuluv soiduopetust jagav kool maailmas. Kool asub Varssavis ning pakub kursusi nii eraklientidele kui ka soidukiparkide omanikele ja kullerveoautode juhtidele. Voimalik on votta ohutu soidu kursusi, s.t linnasoidukoolitust, loenguid soidukipargile pohjaliku ülevaatuse tegemisest, säästliku soidu kursusi, loenguid liikluspsühholoogiast ja ohutusest ning esmaabist. Koolil on 50 000 m2 harjutuspinda, sealhulgas 120 meetrit pikk liberada ja libesoidu ringrada (läbimooduga 60 m) ning maastikurada.