Pressiteade
Müügitulemused esimeses kvartalis
Renault Grupp müüs 2016. aasta esimeses kvartalis 692 453 sõidukit ning kasvatas müüki 7,3%. Samal ajal kasvas globaalne autoturg 1,5% ning Renault Grupi turuosa suurenes 0,2 protsendipunkti võrra 3,1%-ni.
Euroopa turg on hetkel kasvulainel ning esimene kvartal oli Renault Grupile edukas. Renault Grupi sõidukite müük kasvas 8,9% ja kvartali lõpuks oli grupi turuosa 9,8%. Euroopa turg kasvas esimeses kvartalis 8,2%. Renault autobrändi müük kasvas Euroopas 9,9%, seda suuresti tänu neljanda põlvkonna Clio headele müügitulemustele (Euroopa müügiedetabelis teisel kohal), samuti Capturi, Kadjari, Espace’i ja Talismani müügiedule. Esimeses kvartalis turule toodud uue Mégane’i müügitulemustest on veel vara kõnelda. Dacia autobrändi müük kasvas 5,7%, kõige suurem osa oli siin Sandero mudeli müügiedul.
Prantsusmaal müüs Renault Grupp esimeses kvartalis 163 104 sõidukit, müük kasvas 8,6% ning kvartal lõpetati 26,5%-lise turuosaga. Euroopa automüügiedetabeli TOP10-s on hetkel neli Renault’ sõidukit, esimesel kohal neljanda põlvkonna Clio. Esimest korda viimase viie aasta jooksul osteti turul kolme kuuga üle 100 000 Renault’ sõiduauto.
Väljaspool Euroopat kasvas Renault Grupi sõidukite müük 4,7%, seda hoolimata jätkuvast langusest Venemaal ja Brasiilias. Edu saavutati tänu erakordsele müügiedule Aafrikas, Kesk-Idas ja Indias.
Aafrikas, Kesk-Idas ja Indias kasvas Renault Grupi sõidukite müük 26,1%, turuosa suurenes 1,5 protsendipunkti võrra 4,6%-ni.
Iraanis, kus turg on hakanud järk-järgult avanema, kasvas Renault Grupi müük ligi 600% – paljuski on selle taga Logani ja Sandero edu. Grupi turuosa kasvas turul 3,6 protsendipunkti ning jõudis 4,2%-ni.
Indias, kus autoturg kasvas 3,3%, suurenes Renault Grupi sõidukite müük ligi 200%, seda väga palju tänu Kwidi edule. Selle sõidukimudeli turuletoomisest alates on Renault Grupp saanud 120 000 ostutellimust ning alates aasta algusest on Indias müüdud juba 23 000 Kwidi.
Põhja-Aafrikas kukkus müük 25,5%, seda eelkõige Alžeeria turu 54,4%-lise languse tõttu. Langusele vaatamata õnnestus Renault Grupil oma turuosa siiski kasvatada. Alžeeria turul kehtima hakanud impordipiirangute mõjul lõpetas Renault Grupp kvartali 31,9%-lise turuosaga. Kasv oli 16,1 protsendipunkti, see saavutati eelkõige tänu kohapeal toodetava Symbol sõidukimudeli populaarsusele.
Ameerikas: Renault Grupi müük Brasiilias vähenes sama palju kui Brasiilia autoturg (-28,3%). Argentiinas, kus turg kasvas 1,6%, kasvas Renault Grupi sõidukite müük 3,3%.
Euraasias: Renault Grupi turuosa kasvas 1,3 protsendipunkti ning jõudis 11,9%-ni. Kasv regiooni enamikus riikides tasandas languse Vene turul. Venemaal suurenes Renault Grupi turuosa 0,2 protsendipunkti ning jõudis 7,3%-ni. Renault jätkas sellegipoolest turul aktiivselt ning märtsis 2016 esitles uut Vene turule disainitud Kapturit.
Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas: esimeses kvartalis algas Renault Kadjarite tootmine Wuhani tehases Hiinas. Lõuna-Koreas, Renault Grupi juhtival turul regioonis, võttis Renault Samsung Motors vastu 20 000 tellimust uuele märtsi keskel lansseeritud SM6 sedaanile.
Esimese kvartali tulud
2016. aasta esimeses kvartalis oli Renault Grupi tulu 10 489 miljonit eurot ehk 11,7% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil (+16,3% kasvu püsivate vahetuskursside juures).
Renault Grupi autotööstuse tulud olid 9924 miljonit eurot. Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes saavutati 12,6%-line kasv eelkõige tänu ostutehingute arvu suurenemisele (+10,2 protsendipunkti) ja partneritele suunatud müügile (+2,7 protsendipunkti). Tootevaliku indikaatorid ja geograafilised indikaatorid näitasid 2,8-protsendipunktilist kasvu. Hindade indikaatori kasv oli 2,7 protsendipunkti valuutakursside muutusest tulenevate hinnasuurenemiste tõttu arenevate turgudel, eriti Venemaal ja Lõuna-Ameerikas. Euro tugevnemine mitmete valuutade, sealhulgas Argentiina ja Kolumbia peeso, Brasiilia reaal ja Vene rubla suhtes andis valuutade indikaatori languseks 4,5 protsendipunkti.
Müük ja finantseerimine (RCI Banque) tõi Renault Grupile tulu 547 miljonit eurot, mida on 2,1% vähem kui 2015. aasta esimeses kvartalis. Sellegipoolest, uusi finantslepingid sõlmiti 2016. aasta esimeses kvartalis 10,2% rohkem. Keskmine laenukoormus suurenes 12,8% ning jõudis 31,1 miljardi euroni.
Eesmärgid 2016. aastaks
Globaalse autoturul on oodata 2016. aastal 2%-list kasvu. Esimeses kvartalis näitas Euroopa turg varasematest prognoosidest paremaid tulemusi, seetõttu muutis Renault Grupp oma prognoose optimistlikumaks ning prognoosib nüüd ettevõttele 2016. aastaks Euroopas 5%-list kasvu. Seevastu Brasiilia turu prognoosi muutis Renault Grupp negatiivsemaks, oodates sealt nüüd veelgi suuremat langust, isegi -15–20%.
Sellest tulenevalt on Renault Grupi eesmärgid:
•Suurendada tulu (püsivate vahetuskursside juures).
•Parandada Renault Grupi ärikasumit.
•Saavutada positiivne rahavoog autotööstuse valdkonnas.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.