Pressiteade
Juhtiva osalisena Prantsusmaa majanduse uuenemise programmis (New Face of Industry in France) ning koostöös partnerite, õigusloomeorganite ja tootjatega on Renault aktiivselt panustamas maanteeliiklust reguleeriva seadustiku ümberkujundamisse. Renault' panus hõlmab nii isesõitvate autode kasutuse turvalisust kui ka Euroopa autotootjate konkurentsivõimelisuse tõstmist selles uues tehnoloogiavaldkonnas.
“Täna alustame uut peatükki isesõitvate autode teedele jõudmise stsenaariumis. Renault teeb tihedalt koostööd partnerite, konkurentide ja seadusandjatega, et kindlustada turvaline ja stressivaba tulevik teedel,” üles Rémi Bastien, Renault’-Nissani Liidu autonoomse sõidu tehnoloogia juht.
Renault testib autonoomse sõidu tehnoloogiat
Renault on toonud teedele kolm “Renault ESPACE Autonomous Drive Demonstrators” prototüüpi, mida on praeguseks testitud mitusada tundi tavaliikluses üle Euroopa. Esimest korda testis Renault autonoomse sõidu tehnoloogiaid Next Two prototüübiga 2014. aastal.
Isesõitvad autod massidesse
Renault plaanib tulla oma isesõitvate autodega välja 2020. aastal. Sealjuures on Renault seadnud endale eesmärgiks olla autotootjaist esimene, kes pakub “silmad-vabad/käed-vabad” tehnoloogiat masstootmises autodele mõistliku hinna eest. Uute autonoomse sõidu tehnoloogiate väljaarendamise laiem eesmärk on muuta teed turvalisemaks, autosõit rohkem nauditavaks ning anda juhtidele võimalus kasutada sõiduaega enda tarbeks.
Juba rohkem kui 50 aastat on Renault teinud aktiivselt tööd oma sõidukite turvalisuse parandamise nimel, samas üle 90% liiklusõnnetustest juhtub inimfaktori süül. Sellest teadmisest lähtudes on Renault arendanud välja juhiabisüsteeme, eesmärgiga vähendada õnnetuste arvu sõidukijuhti abistades. Et valitud suund on olnud õige, sellest kõneleb statistika autotootja kodumaal: viimase 15 aasta jooksul on Prantsusmaal tõsiste tagajärgedega liiklusõnnetuste arv vähenenud 80%-ni. Autonoomse sõidu tehnoloogiate abiga on võimalik suurendada turvalisust teedel.
Võimalus delegeerida juhtimine autole sõidu rutiinsemates osades nagu kiirteedel või ummikutes, muudab autojuhtimise stressivabamaks ja mugavamaks, samas ei jäeta juhti ilma juhtimisnaudingust.
Pärast 2020. aastat peaks olema autojuhtidel võimalik veelgi rohkem olla oma aja peremees, kasutada maksimaalselt ära auto internetti ühendatud võimalusi ning teha seda liikluse seisukohalt täielikult turvaliselt, kuid selleks peavad tingimused olema kooskõlas kõigi nõuete ja seadusandlusega.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.