Pressiteade

Jaga

Scenicu lugu: tagasivaade Renault' kompaktse mahtuniversaali kolmele põlvkonnale

Scénic, mis 2016. aastal saab 20-aastaseks, oli Euroopa autotööstuse esimene kompaktne mahtuniversaal. Renault on oma ‘leiutist’ tänaseks müünud pea viis miljonit ja on hetkel neljanda põlvkonna mudeli lansseerimise ootuses.

1996–2003: Kutse reisima

Esimese põlvkonna Mégane Scénic toodi avalikkuse ette ideeautona 1991. aasta Frankfurdi autonäitusel. Jätkates 1984. aastal esitletud luksusliku Espace'i ja 1993. aastal turule toodud mahtuniversaaliliku Twingoga, kinnistas Renault uue Mégane Scénicuga veelgi oma positsiooni teerajajana. 1996. aastal esitletud autot peetakse esimeseks kompaktseks mahtuniversaaliks.

Renault' disainidirektor Patrick Le Quément tuli väikese perebussi ideega välja 1988. aastal.

Scénicu nimi tuletati väljendist “Safety Concept Embodied in a New Innovative Car” ehk eesti keeles suupäraselt “ohutus uues innovaatilises autos” või vähemproosaliselt “Scénic tõi juhtideni avarama nägemuse maailmast”.

Espace'ist – algsest mahtuniversaali kontseptsioonist – väiksemana oli Mégane Scénic osa Renault’ perioodist “autod elamise jaoks”. Mégane Scénic oli C-segmendi auto, mis kujutas endas edukat kombinatsiooni väiksemate autode väärtustest (Twingo) ja tippmudelite omadustest (Espace).

Ümarate ja pehmete vormidega Mégane Scénic kuulus vägagi oma ajastusse. Peagi lõi uues kompaktsete mahtuniversaalide klassis kaasa juba enamik Euroopa suurtootjatest ning see segment muutus turul väga oluliseks.

Olles suunatud peredele, kes soovisid “kookonilaadset” sõidukit, olid Scénicu trumpideks ruumikus, universaalsus ja turvalisus. Uus mudel paistis silma kõikidele reisijatele mõeldud paljude võimaluste ja mängulise lähenemisega.

Kuigi Espace'ist väiksem, oli Mégane Scénic mugav, kutsuv ja perekasutusse täiuslik. Ideeauto ja Mégane Scénic ise loodi, kasutades testijaina Renault' töötajate lapsi. See selgitab muljetavaldava hulga panipaikade ja topsihoidjate olemasolu.

Kolm tagumist istet olid üksteisest sõltumatud, eesmiste istmete seljatugedes asusid allaklapitavad topsihoidjad ning põrandas olid panipaigad. Ruudukujulise pakiruumi suurust sai varieerida ning selle kasutamist optimeeris muudetava kõrgusega pagasiriiul.

Algselt plaaniti igal istmel kasutada eri värvi polstrit, et pakkuda igale reisijale oma isikupärast kohta ning ruumi. See idee sillutas teed erimudelile Kaléido, mille polstrivärv ühtis kerevärviga.

Scénicu kui ideeauto paljud innovatsioonid panid sõitjaid nägema autoga reisimist uues valguses, siit sai alguse hüüdlause “Kutse reisima”.

Mégane Scénic polnud ei universaal ega Espace. Sel oli oma isikupärane sõitjateruumi ülesehitus ja varustus, mis muutis reisimise mugavamaks nii täiskasvanutele kui ka lastele.

Mégane Scénicuga kaasnenud vabaduse- ja avastamisrõõmu-meeleolu süvendas veelgi elektriline topelt-katuseluuk, mis täitis auto valgusega ning avas sellesse maailma.

Reisijate ja juhi kõrge isteasend parandas nähtavust, samuti aktiivset ja passiivset turvalisust.

Mégane Scénic tutvustas mitmeid tehnoloogilisi uuendusi, mida pruugiti ka järgmistel Renault' seeriamudelitel, muu hulgas optimeeritud ümbertöödeldud materjalide kasutamist ja automaatkäigukasti ning ABS-pidurite ühist kasutamist.

Mégane Scénic valiti Euroopa aasta autoks 1997 ning see läbis värskenduskuuri aastal 1999.

2003–2009: Pioneer kinnistab liidripositsiooni

Esimese põlvkonna edu nähes korjasid kompaktse mahtuniversaali idee üles teisedki autotootjad ning nüüd pidi Scénic rinda pistma rivaalidega nagu näiteks Opel Zafira ja Citroën Xsara Picasso.

Scénic II hoidis lippu jätkuvalt kõrgel segmendis, milles oli 1996. aastal teenäitaja olnud ja jätkuvalt liidripositsiooni hoidnud.

Scénic II väliskujustus kinnitas sugulust uue luukpära Mégane II ja oma eelkäija – Scénicuga. Mégane II-lt päris see kompaktse disaini ja efektsed jooned, oli disainilt rohkem struktureeritud ja geomeetriline, kuid endiselt kasutajasõbralik ning kutsuva sõitjateruumiga.

Scénic II kinnistas oma pereautostaatust ja liidripositsiooni, olles ainus mahtuniversaal klassis, mida pakuti kolmes versioonis: lühike viieukseline pikkusega 4,30 m ning kaks 4,5-meetrist pikka versiooni kas viie või seitsme kohaga.

Teise põlvkonna Scénicul kasutati erilist armatuurlauda, mis eristas seda selgelt Mégane'i mudelireast.

Scénic II viis ümberseatavuse ja kasutajasõbralikkuse täiesti uuele tasemele, tutvustades uusi lahendusi nagu näiteks muudetava asukohaga mahukas panipaik, tagumistel istmetel toimuvat jälgida võimaldav peegel ja kokkuklapitav esiiste.

Kasutades nutikalt ära sõitjateruumi iga vaba kohta, tugevdas Scénic II oma juhtpositsiooni reisimise mugavuse osas. Panipaiku oli senisest veelgi enam, oma klassi parimana oli nende mahuks kokku 91 liitrit. Samal määral oli Scénic muljetavaldav tehnoloogia vallas, pakkudes automaatset seisupidurit, bi-ksenoon esitulesid, rehvirõhu jälgimissüsteemi, kiirushoidikut/kiirusepiirajat ja parkimisabisüsteemi.

Jäädes kindlaks oma eesmärgile teha reisimisest mugav lõdvestav kogemus, pakkus Scénic II täiuslikku tasakaalu väikebussi mahukusest ja sedaani sõidunaudingust.

Endiselt oli juhil kõrge isteasend ja ruumi palju, vertikaalne rool lisas sõidumugavust. Uue väga olulise omadusena paigutati käigukang armatuurlaua pikendusele, see tagas parema ergonoomika ja kiirema ning täpsema käiguvahetuse.

Oma panuse sõidunaudingusse andsid Scénic II mootorid: need olid senisest erksamad, säästlikumad ja vaiksemad.

2003. aastal teenis Scénic II EuroNCAP avariitestis viietärnilise skoori, tegu oli oma klassi kõige turvalisema autoga.

2009–2016 : fookus sõidumugavusel

Kolmanda põlvkonna Scénicu ja Grand Scénicu debüüt oli 2009. aasta märtsis Genfi autonäitusel. Muutuvas maailmas kohanesid Scénic ja Grand Scénic tarbijate nõudmistega ning pakkusid veelgi enam mugavust ja sõidunaudingut.

Suurim muudatus oli selge disainierinevus Scénicu ja Grand Scénicu vahel.

Scénic, nagu Mégane Coupégi, sai esiosa keskel asuva matt-kroomviimistlusega ääristatud õhuvõtuava. Scénicu tahapoole suunatud otstega tagalaternate asemel varustati Grand Scénic bumerangilaadsete tuledega, mis suundusid auto esiosa poole. Need uuendused muutsid Scénicu ja Grand Scénicu isikupärasemaks ja vitaalsemaks.

Uus Scénic ja Grand Scénic tegid panuse sõidumugavusele läbi parema nähtavuse ettepoole, klassi parima põlveruumi teises istmereas ning kompaktsete mahtuniversaalide klassis kõige avarama kolmanda rea.

Jäädes truuks esimese põlvkonna tugevustele, pakkusid uus Scénic ja Grand Scénic suurimat pakiruumi turul (kuni 92 liitrit panipaikadena sõitjateruumis). Täiesti tasaseks klapitava keskmise istmerea ja kaassõitja istmega viidi ümberseatavus uuele tasemele. Moodsate tehnoloogiate nagu näiteks heli ja pildi abil toimiv parkimisabisüsteemi käsitsemine muutus veelgi hõlpsamaks tänu keskkonsoolile koondatud näidikutele ja juhtseadmetele.

2009. aasta reklaamikampaanias esitas Renault' väljakutse Ubisofti arvutimängust tuntud jänestele “Raving Rabbits”, kes panid Grand Scénicu võimed proovile. Tehti üks jabur test teise otsa, kuid auto praktilisus, universaalsus ja tehnoloogiad tulid lõpuks neist võitjatena välja.

Sama põhiolemus, ekstranauding ja lisamugavus

Turvalisus on Renault' prioriteet ja käib kaasas ka Scénicuga – nagu tõestab Scénic III-e maksimaalne viietärniline skoor EuroNCAP avariitestides.

Kindla ning etteaimatava käitumise ning veelgi parema sõidunaudingu nimel viimistleti hoolikalt kolmanda põlvkonna veermikku. Ka kvaliteet viidi kõrgtasemele, uus Scénic ja Grand Scénic töötati välja silmas pidades samasugust arengut töökindluse ja vastupidavuse vallas, nagu kogu Renault' mudelivaliku puhul.

Uus Scénic ja Grand Scénic said laia valiku uuendatud bensiini- ja diiselmootoreid, mis ühendasid võimsuse ja keskkonnateadlikkuse. Näiteks oli Grand Energy dCi 110 heitmenäitaja vaid 105 g/km CO2, ehk ainult 15 g/km reisija kohta!

Kõigele vaatamata märkis kolmanda põlvkonna Scénic muutust väärtustes. Olles sama funktsionaalne nagu varemgi, vahetus Scénicu ja Grand Scénicu mänguline disain puhta ja elegantse stiili vastu.

Kas lastega või lasteta, Scénic tähendas mugavust ja Scénicu sünonüümiks oli reisimise nauding. 2011. aastal koos jazzlaulja Melody Gardot'ga Bose® Edition erimudelile tehtud reklaamikampaania näitas edukalt, et puhas ja võimas heli võib blokeerida segavad välishääled.

Kolmanda põlvkonna Scénic sai värskenduskuuriga Collection 2012 uue esiosa disaini ja uued mootorid, eesmärgiks oli sellele autole veelgi veetlust lisada.

2013. aastal ühines ikooniline Scénic Renault' grupi uue põlvkonna mudelivalikuga, võttes omaks uuendatud disaini ja margiidentiteedi.

R-Space ideeautost uueks SCENICUKS

2011. aasta Genfi autonäitusel esitles Renault R-Space'i. See ideeauto viis kompaktse mahtuniversaali uude ajastusse, kombineerides perevajadused kauni ning sportliku kujustuse ja funktsionaalsusega. Tervik peegeldas modernset perekonda, millel on palju erinevaid vajadusi, kuid mis soovib autot, mis oleks ühteaegu nii stiilne kui ka kasutajasõbralik.

R-Space’i disain oli vormikas, kitsaste ja voolujooneliste akendega, sõitjateruum aga avar ning kutsuv, esimesed uksed avanesid 'tagurpidi' ning sõitjateruumi tagaosa loodi ümberseatavaks mängualaks, milles asus 27 värvilist laste ehitusplokki. Kolmesilindriline 900 cm3 töömahuga Energy TCe mootor andis 110 hobujõudu, jõud kanti ratasteni topeltsiduriga EDC käigukasti abil. CO2 heitenäit oli ainult 95 g/km.

R-Space, mis tegi kummarduse Renault’ kuulsale eluks vajalike autode (Voitures à Vivre) filosoofiale, oli neljanda põlvkonna Scénicu inspiratsiooniks, mis avalikustatakse 2016. aasta märtsi alguses Genfi autonäitusel.

Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.