Pressiteade
“Töötajate pühendumus ja sõidukite edu aitasid 2015. aastal astuda olulise sammu meie “Drive the Change” strateegiaeesmärkide täitmise suunas: saavutasime tegevuskasumi eesmärgi planeeritust kiiremini. Järgmisena on meil plaanis suurendada tulu, kuid säilitada ka tegevuskasum äsja saavutatud 5% tasemel,“ ütles Renault Grupi esimees ja tegevjuht Carlo Ghosn.
2015. aastal oli grupi tulu 45 327 eurot, aastane kasv oli 10,4%. Püsivate vahetuskursside juures kasvas tulu 10,6%.
Sõidukite tegevusvaldkonna tulu oli 43 108 miljonit eurot, aastane kasv oli 10,9% – seda eelkõige tänu grupi autobrändide müügitulemustele ja partnerite tellimuste hulgale.
Grupi tegevuskasum oli 2320 miljoni eurot, aastane kasv oli 5,1%. 2014. aastal oli tegevuskasum 1609 miljonit eurot ja tollane kasv oli 3,9%.
Sõidukite valdkonna tegevuskasum suurenes aasta jooksul 638 miljonilt eurolt 1496 miljoni euroni. Kasv oli 2015. aastal 3,5%, 2014. aastal 2,2%. Positiivne tulemus saavutati eelkõige tänu müügimahtude suurenemisele ja kulude vähenemisele.
Müügi rahastamisega panustati grupi tegevuskasumisse 824 miljonit eurot (2014. a 751 miljonit eurot), kasv saavutati ennekõike pakutavate teenuste hulga suurenemise arvelt. Riskikulu parandati 0,33% (2014. a 0,43%).
Muud tegevustulud ja muud kuluartiklid olid 199 miljonit eurot (2014. a 504 miljonit eurot), mis olid seotud peamiselt kulude ümberkorraldamisega seoses konkurentsivõime lepingu rakendamisega Prantsusmaal ning kulude ümberkorraldamisega mõnedes teistes riikides.
Grupi põhitegevustulud kasvasid 2121 miljoni euroni (2014. aastal 1105 miljonit eurot), paranemisele aitas kaasa tegevuskasumi kasv ja muude kulude märkimisväärne vähenemine.
Seotud ettevõtete panus oli 1371 miljoni eurot (2014. a 1362 miljonit eurot). Sealhulgas Nissani panus oli 1976 miljonit eurot (2014. a 1559 miljonit eurot). AVTOVAZi panus oli negatiivne ja seda mõjutas halb majandussituatsioon Venemaal (autoturg kukkus 35%, rubla vahetuskurss langes ja intressimäärad tõusid), mis alandas ettevõtte ootusi ning põhjustas Renault’le 620 miljoni euro suuruse kaotuse: Renault kaotas osanikuna 395 miljonit eurot (sellest 136 miljonit eurot tulenes negatiivsest tegevusmarginaalist) ning 225 miljonit eurot omakapitaliinvesteeringute väärtuse langusest. Seisuga 31. detsember 2015 oli Renault osaluse väärtus AVTOVAZis 91 miljonit eurot. Renault Grupp on alustanud läbirääkimisi teiste enamusosanikega AVTOVAZis, kavatsusega rekapitaliseerida ettevõtet.
Puhaskasum kasvas 2960 miljoni euroni ning grupi aktsiate puhaskasum 2823 miljoni euroni. Aktsia hind oli 10,35 eurot aktsia kohta, 2014. aastal 6,92 eurot aktsia kohta – kasv 49,6%.
Sõidukite tegevusvaldkonna vaba rahavoog oli 1033 miljonit eurot, mis saavutati peamiselt tänu kasumlikkuse suurenemisele ja positiivsetele muutustele käibekapitalivajaduses.
Dividendid 2,4 eurot aktsia kohta (2014. a 1,90 eurot) esitati kinnitamiseks järgmisel osanike iga-aastasel üldkoosolekul.
2016. AASTA PROGNOOS
2016. aastal on oodata globaalsel autoturul 1–2% kasvu. Euroopas on oodata 2%-list kasvu ning sama suurt kasvu on oodata ka Prantsusmaal. Rahvusvahelistest autoturgudest Brasiilias ja Venemaal on oodata langust vastavalt 6% ja 12%, Hiinas on aga oodata kasvu 4–5% ja Indias 8%.
Sellest tulenevalt seab Renault Grupp endale 2016. aasta olulisimateks eesmärkideks suurendada tulu ja tegevuskasumi marginaali ning tekitada positiivne vaba rahavoog sõidukite tegevusvaldkonnale.
LISATEAVE
Renault’ Grupi konsolideeritud raamatupidamisaruanded seisuga 31. detsember 2015 kinnitas direktorite nõukogu 11. veebruaril 2016.
Grupi diplomeeritud audiitorid on teostanud antud raamatupidamisaruannete piiratud kontrolli ning peatselt väljastatakse ka vastav aruanne.
Kasumiaruanne koos 2015. aasta finantstulemuste põhjaliku analüüsiga on toodud veebilehe www.group.renault.com finantsandmete rubriigis.
Pressikontakt:
Hélène Mazier: +33 1 76 84 39 59 / +33 6 45 51 50 30
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.