Pressiteade

Jaga

Renault’-Nissani liit müüs 2015. aastal 8,5 miljonit sõidukit

Renault’-Nissani liit teatas, et müüs 2015. aastal 8 528 887 sõidukit. Seda on ligi 1% rohkem kui aasta varem tänu rekordilisele müügiedule USAs, Hiinas ja Euroopas.

Maailma suuruselt neljanda autotootjaid ühendava liidu, kuhu kuuluvad Renault Grupp, Nissan Motor Company ja AVTOVAZ, müügimaht kokku püsis 2014. aasta tasemel –seda hoolimata teravast langusest Vene ja Brasiilia turgudel.

Renault, Nissan ja AVTOVAZ toodavad kokku iga kümnenda maailmas müüdava auto.

Renault Grupp, Euroopa suuruselt kolmas autotootja, müüs 2015. aastal rekordilise koguse – 2 801 592 sõidukit. Võrreldes 2014. aastaga oli mullune müük 3,3% suurem, Euroopa turg kasvas samal ajal 1,6%. See oli Renault’le kolmas järjestikune aasta, mil müük kasvas. Dacia eelmise aasta müügitulemused kujunesid rekordiliseks – 550 920 sõidukit ning müük kasvas 7,7%.

Renault, mis on Euroopa kiireimini kasvav suurbränd – selle turuosa jõudis aasta lõpuks 10,1%-ni, turg kasvas samal ajal 9,4%. Renault säilitas liidripositsiooni Euroopa tarbesõidukite turul 18. aastat järjest.

Nissan Motor Company müüs eelmisel aastal rekordilise 5 421 804 sõidukit, müük kasvas 2,1%. USAs ja Hiinas, mis on Nissani suurimad turud, müüdi üle 1,25 miljoni Nissani sõiduki. Infiniti müügitulemused jõudsid rekordilise tulemuseni – 215 250 sõidukit. Seda on 16% rohkem kui aasta eest, suures osas tänu kõigi aegade suurima müügile Nissani kõigil põhilistel turgudel, sealhulgas Põhja- ja Lõuna-Ameerikas ning Hiinas.

AVTOVAZ, mida tuntakse LADA-de tootjana, müüs eelmisel aastal 305 491 sõidukit, müük vähenes 31,5%. Renault’-Nissani liidul on enamusosalus AVTOVAZis, mille teine osanik on riigiettevõte Rostec. Renault'-Nissan ja AVTOVAZ müüvad iga kolmanda auto Venemaal.

Vene autoturg kukkus eelmisel aastal rohkem kui 35%. Renault’-Nissani liidu turuosa kasvas 2014. aasta 30,7%-lt 2015. aastal 32,3%-ni.

Renault’-Nissani saavutused turul

Renalt’-Nissani liidu kümme suurimat turgu 2015. aastal olid USA, Hiina, Prantsusmaa, Jaapan, Mehhiko, Suurbritannia, Saksamaa, Venemaa, Brasiilia ja Hispaania.

USA-s tegi Nissan kõigi aegade suurima müügirekordi – 1 484 918 sõidukit, müük kasvas 7,1% ning turuosa jõudis 8,5%-ni. Mudelite arvestuses müüdi rekordilisel hulgal Rogue, Versa, NV ja NV200. Tarbesõidukite segmendis kasvas müük 20% võrra.

Hiinas müüs Nissan 1,25 miljonit sõidukit ja müük kasvas 6,3%. Nissan säilitas oma positsiooni juhiva Jaapani autotootjana Hiinas, kus ettevõttel on rohkem kui 5%-line turuosa.

Eelmisel nädalal teatas Renault, et alustas Kadjarite tootmist koos Dongfengiga ettevõtete ühises Wuhani tootmistehases. See on esimene mudel, mida Renault hakkab tootma Hiinas. Uue tehase tootmisvõimsus on 150 000 sõidukit aastas ning kui nõudlus suureneb, siis laienemispotentsiaal on kuni 300 000 sõidukit aastas.

Oma koduturul Prantsusmaal müüs Renault eelmisel aatal 607 173 sõidukit ja kasvatas müüki 5,1%. Renault’ turuosa on kasvanud Prantsumaal 26,4%-ni. Clio on kõige sõiduautode müügiedetabili tipus juba 6. aastat. Renault ZOE on juhtival kohtal elektriautode müügiedetabelis, selle mudeli turuosa on 60%.

Oma koduturul Jaapanis müüs Nissan 589 046 sõidukit, müük vähenes 12,1%. Nissani turuosa jäi püsima 11,7% juurde.

Mehhikos saavutas Nissan rekordilise müügitulemuse – 348 941 sõidukit, müügi kasv oli 19%. 25,8%-lise turuosaga 2015. aasta lõpus, Nissan on püsinud turuliidri positsioonil 6 järjestikust aastat.

Brasiilias, mis on Renault’ suuruselt teine turg, kasvas turuosa 0,2 protsendipuntki võrra 7,3%-ni, samal ajal turg kukkus 25,5%.

India, milles Renault’-Nissani liit näeb olulist tugisammast nii oma müügile kui ka tööstuse kasvule, on Renault jätkuvalt juhtiv Euroopa autobränd. Renault’ müük kasvas üle 20% ning müüdi 53 848 sõidukit.

Rohkem kui 80 000 inimest tellis endal Renault Kwidi pärast selle lansseerimist septembris 2015. Kwid on Renault’-Nissani liidu esimene sõiduk, mis ehitati ühisplatvormile CMF-A (väikseima ja taskukohaseima hinnaga autode kategooria platvorm). Käesoleva aasta sees esitleb Datsun oma CMF-A platvormile ehitatud mudelit.

Saavutused null-emissiooniga sõidukite turul

Renault’-Nissani Liit müüb maailmas iga teise täiselektrilise sõiduki. Detsembri lõpu seisuga oli liit müünud maailmas kokku 302 000 elektrisõidukit.

Kõige esimene masstootmisesse jõudnud elektriauto Nissan LEAF jõudis turule detsembris 2010. Nissan LEAF on jätkuvalt maailma kõige enim müüdud elektriauto – alates lansseerimisest on seda müüdud 201 000 sõidukit.

Renault hakkas elektriautosid müüma oktoobris 2011. Tänaseks on Renault on müünud üle maailma 83 000 elektriautot, sealhulgas linnasõidukid Twizyid. Kangoo Z.E. on jätkuvalt enimmüüdud tarbesõidukist elektriauto Euroopas.

2015. aastal müüs Renault’-Nissani liit 85 000 elektriautot, mida on 2,5% rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. Nissani globaalne elektriautode müük vähenes 9,8%, samal ajal Renault müük kasvas 45%. 2016. aastal saab Nissan LEAF uue 30 kWh aku, mis kasvatab mudeli sõiduraadiust 20%.

Euroopas kasvas 2015. Aastal Nissani elektriautode müük 14,3%, müüdi ligi 20 000 sõidukit. Renault’ elektrisõidukite müük Euroopas kasvas 49%, müüdi ligi 23 100 sõidukit (andmed ei sisalda Twizy müügitulemusi). Renault ZOE oli kõige paremini müüdud elektriauto Euroopas 2015. aastal.

Renaultl-Nissani liit

Renault'-Nissani liit on strateegiline partnerlus Pariisis asuva Renault' ja Jaapanis Yokohamas asuva Nissani vahel, mis sõlmiti 1999. aastal. Iga kümnes maailmas müüdav auto on Renault'-Nissani toodetud. Partnerid müüsid 2015. aastal ligi 200 riigis kokku 8,5 miljonit autot. Lisaks AVTOVAZile teeb liit strateegilist koostööd autotootjatega Daimler (Saksamaal), Mitsubishi Motors (Jaapanis), Dongfeng Motor (Hiinas) ja Ashok Leyland (Indias).


www.media.blog.alliance-renault-nissan.com

www.media.renault.com

newsroom.nissan-global.com


Lisateave:

Aline Henry

aline.henry@renault-nissan.com

+33 6 03 09 54 97


Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.