Pressiteade

Jaga

Aastakokkuvõte: Renault jätkab kergtarbesõidukite turu liidrina

Möödunud aasta maailma kergtarbesõidukite turul oli Renault Grupile edukas, müük kasvas 12,4%. Aasta lõpuks saavutas Renault selles sektoris 3,76%-lise turuosa ning tõusis regionaalse liidri positsioonilt globaalseks konkurendiks. Euroopas kasvas kergtarbesõidukite turg 11,4%, Renault’ müük suurenes selles turusektoris 16,9% ehk aasta jooksul müüdi 29 000 sõidukit rohkem. Renault’ turuosa suurenes 0,71 protsendipunkti võrra ning jõudis 15%-ni. Renault jätkab Euroopa kergtarbesõidukite turul liidripositsioonil 18. aastat. Eestis kasvas 2015. aastal Renault’ kergtarbesõidukite müük 18,2% ning Renault on selles turusektoris kolmandal positsioonil.

Regionaalsest liidrist globaalseks konkurendiks

2015. aasta oli Renault Grupile globaalsel kergtarbesõidukite turul edukas. Renault müüs selles turusektoris 387 000 sõidukit ehk 12,4% rohkem kui aasta varem.

Renault’ turuosa globaalsel kergtarbesõidukite turul kasvas 3,76%-ni (+0,63 protsendipunkti).

2015. aastal müüs Renault väljaspool Euroopat 92 400 kergtarbesõidukit. Hea tulemus saavutati hoolimata ebasoodsatest oludest põhilistel turgudel – Brasiilias ja Alžeerias.

Maailmas müüakse Renault’ kergtarbesõidukeid 112 riigis, paljudes neist on Renault enimmüüdavate autobrändide esikolmikus.

  • Aafrika, Kesk-Ida ja India regioon: Renault on müüdavaim autobränd Põhja-Aafrikas alates 2010. aastast. Renault turuosa 2015. aastal oli 15,7%. Kangoo, Master ja Dokker olid müüdavaimad mudelid Alžeeria ja Maroko turgudel.
  • Ladina-Ameerika: Renault on püsinud Lõuna-Ameerikas müüdavaimate autobrändide esikolmikus alates 2008. aastast, seda suures osas tänu Kangoo ja Masteri edule. Renault’ turuosa kasvas 2015. aastal 3,9%-ni (+0,57 protsendipunkti) ning seda vaatamata keerulistele oludele Brasiilias ja Argentiinas. Novembris Brasiilia turule jõudnud Renault’ esimene pikap Duster Oroch muutis olukorda oma turusektoris ning oodata on müügikasvu jätkumist 2016. aastal kogu Ladina-Ameerikas.
  • Aasia ja Vaikse ookeani piirkond: Müügimahud kasvasid 15 aasta kõrgeimale tasemel, sellele aitas kaasa Renault’ tugev müük Austraalias (2015. aastal +10%). Kangoo ja Master olid müügiedetabelites teisel ja kolmandal kohal.
  • Euraasia: Renault’ turuosa suurenes 8%-ni (+1,71 protsendipunkti). Kasvule aitas tublisti kaasa Türgi – Renault’ regiooni kõige olulisem turg, kus müük kasvas 80%.

18 aasta pikkune edulugu Euroopas

Renault on hoidnud Euroopa kergtarbesõidukite turul liidripositsioonil juba 18 aastat, seda suurelt jaolt tänu Kangoo, Masteri ja mitmeid auhindu võitnud Traficu müügiedule.

Euroopa turul, mis kasvas 11,4%, suurenes Renault kergtarbesõidukite müük kõigil põhilistel turgudel, sealhulgas Saksamaal, Itaalias, Hispaanias. Kõige rohkem kasvas müük aga Suurbritannias – tervelt 1,2 protsendipunkti.

Ka Prantsusmaal kasvas Renault turuosa 1,2 protsendipunkti ning jõudis 32,85%-ni, mis on brändi parim tulemus pärast 2006. aastat. Kangoo, Trafic ja Master lõpetasid aasta oma segmendi tipus.

“Oleme uhked, et oleme hoidnud liidripositsiooni 18 järjestikust aastat. See tulemus näitab, et oleme suutnud pakkuda oma klientidele küllaldaselt suurt valikut kergtarbesõidukeid, meie positsiooni tugevdas veelgi uue Traficu turuletoomine,” ütles globaalse kergtarbesõidukite sektori müügi- ja turunduse asepresident Pascal Schmitt.

Kergtarbesõidukite alased ekspertteadmised

Renault’ kergtarbesõidukite alaste ekspertteadmiste süda asub Prantsusmaal Villiers Saint-Frédéric Tehnokeskuses, sealt on pärit ka Renault’ mudelid Kangoo, Trafic ja Master. Keskuse insenerimeeskonnad tegelevad uute sõidukite arendamise ja testimise, prototüüpide ehitamise ja simulatsiooni ning tootmisprotsesside arendamisega.

Renault’ tehaste tootmispädevust hindavad kõrgelt teised kergtarbesõidukeid tootvad autobrändid. Nende hulgas on Renault’ koostööpartnerid GM, Daimler, Renault Trucks, hiljuti koostööd alustanud Fiat ning mõistagi Renault’ strateegiline partner Nissan.

Renault’l on kergtarbesõidukite tootmistehased kolmel kontinendil:

  • Lõuna-Ameerika: Renault toodab Kangoosid Argentiinas ja Mastereid Brasiilias.
  • Aafrika: Renault Grupp toodab Dokkereid oma kõige uuemas Tangieri tehases Marokos. Eelmisel aastal toodeti seal rohkem kui 71 000 sõidukit, kasv oli 28%.
  • Prantsusmaa: Renault edust kõnelevad tootmisrekordid kolmes Prantsusmaa tehases:
    • Batilly tehases toodeti eelmisel aastal 126 575 sõidukit (sealhulgas sõidukite tootmine Renault’ partneritele), eelmine rekord 112 142 pärines aastast 2006. Tehases valmib uus Master iga kahe minuti järel.
    • Sandouville’i tehases toodeti eelmisel aastal 93 000 uut Traficut ja sõidukeid GM-le. 2016. aasta keskpaigast hakatakse tehases tootma uut Traficu platvormil baseeruvat keskmises suuruses tarbesõidukit Fiatile.
    • Maubeuge’i tehases toodeti eelmisel aastal 151 000 Renault Kangood ja Mercedes Citani, võrreldes 2014. aastaga oli kasv 9%.

Renault Pro+ on Renault Grupi ülemaailmne ekspert-kaubamärk, mis on pühendunud kergtarbesõidukite ostjate ja kasutajate teenindamisele, klientide vajadustele täpselt vastavate toodete ja teenuste pakkumisele. Renault Pro+ kvalifitseeritud spetsialistid täidavad Renault’ poolt kergtarbesõidukite kasutajatele antud lubadusi ning aitavad Renault’l saavutada ambitsioonikaid eesmärke 2016. aastal maailma kergtarbesõidukite turul.


Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.