Pressiteade
Renault Grupp jätkas kasumi teenimist kasvaval Euroopa autoturul (+9,4%). Aasta jooksul müüdud 1 613 499 sõidukiga suurendas Renault oma läbimüüki 10,2% ning kasvatas turuosa 10,1%-ni. Renault saavutas liidripositsiooni Euroopa elektriautode turul ning jätkab tarbesõidukite turu liidrina juba 18. aastat.
Väljaspool Euroopat, vaatamata Venemaad ja Ladina-Ameerikat tabanud majanduskriisile, on Renault Grupp säilitanud stabiilse ja püsiva turuosa kasvu Aafrikas, Kesk-Idas ja Indias ning Euraasia regioonis.
UUED MUDELID EDUKAD EUROOPAS
Euroopas, kus Renault Grupi turuosa sõiduautode ja tarbesõidukite osas ulatub 10,1%-ni, müüs grupp eelmisel aastal 1 613 499 sõidukit (läbimüük +10,2%). Grupi sõidukite müük kasvas regiooni kõigis riikides, kõige tugevamalt Hispaanias (+22,3%), Suurbritannias (+17,7%) ja Itaalias (+18%).
2015. aastal oli Renault Euroopa kõige kiiremini kasvav autobränd. Aasta jooksul müüdi turul 1 238 711 Renault’ sõidukit (+12,3%), turuosa kasvas 7,8%-ni (2014. a 7,6%, 2013. a 7,4%). Clio on jätkuvalt grupi enimmüüdud sõiduk.
Sõiduautode turul, kus Renault müüs aasta jooksul 969 508 sõidukit (+11,1%), säilitas bränd liidripositsiooni linnasõidukite turul (A+B segmendid). Seda suuremalt jaolt tänu väga edukalt müüvale Clio mudelile ning Capturile, mis on oma segmendi liider ning mida eelmisel aastal müüdi 194 703 sõidukit (+23,7%).
2015. aasta uute sõidukite edukuse taga on klientide nõudlus: praeguseks on müüdud 49 016 Kadjarit ja 20 930 uut Espace’i, mida on kolm korda rohkem kui eelmist mudelit 2014. aastal.
Tarbesõidukite turul hoiab Renault liidripositsiooni juba 18. aastat. Eelmisel aastal müüs Renault turul 269 203 tarbesõidukit (+16,9%), turuosa kasv oli 0,7 protsendipunkti.
2015. aastal täitus kümme aastat Dacia tulekust Euroopa turule. Oma juubeliaastal tegi Dacia müügirekordi: müüs 374 458 sõiduki ning läbimüük kasvas 3,6%.
Renault on liider Euroopa elektrisõidukite turul. Grupi elektrisõidukite läbimüük on kasvanud kiiresti (+49%), aastaga müüdi 23 086 sõidukit (siia hulka ei ole arvestatud Twizy läbimüüki). Aastaga saavutas ZOE liidripositsiooni sõiduautode turul, müüdi 18 453 sõidukit ning läbimüük kasvas 68%.
Prantsusmaal tugevdas Renault oma positsiooni juhtiva autobrändina ja Clio on kuuendat aastat järjest enimmüüdud sõiduk turul. Clio, Captur, Twingo ja Espace on liidrid oma turusegmentides. Trafic, Master ja Kangoo tarbesõidukid on samuti hõivanud kohad oma segmendi tipus. ZOE turuosa elektrisõidukite turul kasvas 60%-ni.
RENAULT GRUPI STABIILNE KASV MAAILMA TURGUDEL
Vaatamata riikide ja regioonide erinevatele majandusolukordadele on Renault Grupp suutnud stabiliseerida ja isegi tugevdada oma rahvusvahelist positsiooni.
Euraasias suurenes Renault Grupi turuosa 1,6 protsendipunkti võrra 11,9%-ni, seda suuresti tänu Türgile, kus müük kasvas 21,7%. Kasvu alandas majanduskriis Venemaal, kus turg kukkus rohkem kui 35% ja Renault Grupi müük vähenes 38,1%. Aasta lõpuks stabiliseerus turuosa 7,5% juures.
Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis suurenes Renault Grupi läbimüük 17% ning saavutas 4,5%-lise turuosa (kasv +0,7 protsendipunkti). Grupi käes on rohkem kui kolmandik Põhja-Aafrika turust. Alžeerias kasvas grupi turuosa rekordiliselt 35,6%-ni, märkimisväärse 8,7-protsendipunktise kasvu taga on oma roll kohalikul Orani tootmistehasel. Marokos, kus Dacia ja Renault on müügitulemuste põhjal esimesel ja teisel kohal, suurenes läbimüük 11,5% ning saavutati 38,2%-line turuosa (kasv + 1,2 protsendipunkti).
Egiptuses, Aafrika suuruselt teisel turul, kasvas müük 73,8%, samal ajal turuosa kasvas 7,5%-ni (kasv +3,4 protsendipunkti).
Indias on Renault jätkuvalt juhtiv Euroopa autobränd, mille müük kasvas 20,1%. Spetsiaalselt India turu jaoks loodud Renault’ Kwidi lansseerimisest alates on uuele mudelile tehtud rohkem kui 80 000 tellimust.
Ameerikas, kus Renault müüs 355 151 sõidukit, langes läbimüük 14,8%, sest seisti silmitsi majandusraskustega. Grupp lõpetas aasta 6,3%-lise turuosaga (langus -0,1 protsendipunkti). Brasiilias, grupi suuruselt teisel turul, saavutati 7,3%-line turuosani (kasv +0,2 protsendipunkti) – see on tähelepanuväärne tulemus turul, mis vähenes 25,5%. Argentiinas vähenes grupi läbimüük 6,5%, viimasel kvartalil aktiviseerunud müügiaasta lõpetas Renault 12,7%-lise turuosaga. Kolumbias kasvas Renault’ turuosa 18,6%-ni (kasv +2 protsendipunkti). Aasta teises pooles turule toodud Duster Oroch tõusis oma segmendis Brasiilias aasta lõpuks teisele positsioonile ning oodata on jätkuvat kasvu regioonis 2016. aasta esimestel kuudel.
Aasias ja Vaikse Ookeani piikond. Müügitulemuste tase Koreas, grupi suurimal turul regioonis, stabiliseerus pärast märkimisväärset tõusu 2014. aastal. Hiinas on kõik panused pandud Kadjari Hiina versiooni turuletoomisele, mis on esimene kohapeal toodetud sõiduk. Uus sõoduk valmib Dongfeng Renault ühises tootmistehases.
RENAULT GRUPI 2016. AASTA PROGNOOSID
2016. aastal on oodata globaalsel autoturul 1–2% kasvu. Euroopas on oodata 2%-list kasvu ning sama suurt kasvu on oodata ka Prantsusmaal. Rahvusvahelistest autoturgudest Brasiilias ja Venemaal on oodata langust vastavalt 6% ja 12%, Hiinas on aga oodata kasvu 4–5% ja Indias 8%.
Eelöeldust tulenevalt ning Renault 2016. aasta tootmisplaanist lähtuvalt ootab Renault Grupp oma ettevõttele alanud aastast: müügitulemuste kasvu üle maailma, Renault brändi tugevnemist ning kasvu kõigis viies regioonis.
Renault grupi asepresident müügi ja turunduse alal Thierry Koskas kinnitas: "Viimase kolme aasta eduka töö jätkamine, 2015. ja 2016. aastal aset leidva pea kogu tootevaliku uuendamine ning laienemine Indiasse ja Hiina kiirendab meie kasvu 2016. aastal ning parandab meie positsioone kõigis regioonides.”
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.