Pressiteade

Jaga

Dacia ja Renault – 10 aastat edukat koostööd

Käesoleva aasta 2. juulil täitus Renault’ kümme aastat Dacia ostmisest. Tänaseks on Daciast saanud autotööstuse üks juhtivaid osalisi ja Renault’ kontserni strateegia pohikomponente.

Dacia mudelid on muutnud autoostuharjumusi. Kliente köidab enim nende taskukohane hind, seotus Renault´ga ning turu parim hinna ja kvaliteedi suhe nii ruumikuse, vastupidavuse kui usaldusväärsuse osas.

 

Viimase viie aastaga on Dacia välja lasknud viis uut mudelit - Logan, Logan MCV, Logan kaubik, Logan pikap ja Sandero.

 

Daciat voetakse aina rohkem omaks. Alates Logani väljalaskmisest 2004. aastal on müüdud ligi miljon Dacia soidukit, 2008. aastal kasvas läbimüük 11.7% ja 2009. aasta esimese viie kuu jooksul 15.5%. 2009. aastal müüakse Daciaid enam kui 50 riigis.

 

1999: Dacia ühineb Renault' kontserniga

Renault omandas Daciast 51% ning hakkas oma osalust järk-järgult suurendama. Alates 2003. aastast on Renault' omanduses 99.3% aktsiakapitalist.

 

1999-2004: ulatuslik moderniseerimine

Renault' kontsern investeeris viie aastaga 489 miljonit eurot Rumeenias asuva Pitesti tehase moderniseerimisse. Plaan holmas tööstusrajatiste kaasajastamist, kvaliteedi parandamist, töötajate väljaopet, töötingimuste muutmist, hoonete renoveerimist, IT-süsteemide uuendamist ning Renault' mootorite ja käigukastide koosteliinide sisseseadmist.

 

2000. ja 2003. aastal välja lastud SuperNova ja Solenza mudelid täitsid “oppesoidukite” rolli, katsetamaks Dacia ja selle tarnijate juurutatud uusi tööstusprotsesse. Need soidukid sillutasid teed Loganile.

 

2004-2005: lastakse välja Dacia Logan, tarbijasobraliku hinnaga kvaliteetse peresoiduki kehastus.

See usaldusväärne ja taskukohane peresoiduk oli moeldud kiiresti kasvava majandusega piirkondade nagu Rumeenia, Loode-Aafrika riikide jt perekondadele. Ajakirjanduselt saadud tunnustuse ja tarbijate noudmiste tottu toodi Dacia Logan 2005. aasta kevadel ka Euroopa turule, kus mudel kohe omaks voeti. Dacia Logan voitis uue turuosa nii Ida- kui ka Lääne-Euroopas. koigis riikides: Ida-Euroopas, Loode-Aafrikas ja ka Lääne-Euroopas.

 

Renault kaubamärgi all müüakse Loganit ka väljaspool Euroopat ja Loode-Aafrikat. Praeguseks voib seda näha rohkem kui 80 riigi teedel. 2009. aasta juuni lopuks oli müüdud üle miljoni Logani soiduki kahe marginime all (Renault ja Dacia).

 

Moned olulisemad kuupäevad

2. juuni 2004:                     Logani ülemaailmne esmaesitlus Technocentre'is Prantsusmaal

9. september 2004:         Logani turulelaskmine Ida-Euroopas

Juuni 2005:                          Logani väljalaskmine Lääne-Euroopas

8. september 2005:         Logan 1.5 dCi väljalaskmine

 

2006-2008: kolm uut mudelit

Dacia täiendas tooterida Logan MCV ehk Logani 7-kohalise universaaliga ning kahe tarbesoiduki, Logan kaubiku ja Logan pikapiga.

 

Logan MCV kehtestas end peagi koikidel turgudel. Auto, kuhu mahub mugavalt seitse täiskasvanut, on saanud soodsa hinnaga universaalide etaloniks, millega vordväärsed soidukid turul puuduvad. Praeguseks on müüdud üle 220 000 Logan MCV soiduki, enamik neist Euroopas.

 

Moned olulisemad kuupäevad

Märts 2006:                        Dacia esimese näituseauto Logan Steppe'i esitlus Genfi autonäitusel

Oktoober 2006:                 Dacia Logan MCV väljalaskmine

Veebruar 2007:                 Dacia Logan kaubiku väljalaskmine

Veebruar 2008:                 Dacia Logan pikapi väljalaskmine

 

2008: Dacia eco2 – ökonoomsed ja keskkonnasobralikud soidukid

Dacia eco2 märgi esitlusega Pariisi autonäitusel 2008. aasta oktoobris näitas Dacia, et suudab teha taskukohase hinnaga autosid, mis ühtlasi on ka keskkonnasobralikud. Tooterea koik mudelid on saadaval Dacia eco2 versioonis bensiini-, diisel-, LPG- ja E85-mootorgia, mis paiskavad ohku vähem kui 140g CO2 ühe kilomeetri kohta ning on ühtlasi väikese kütusekuluga.

 

2008- 2009: suureneva populaarsusega automark

Kompaktse ja ruumika luukpäraga Sanderoga astus Dacia sammu edasi. Sandero pole mitte üksnes taskukohane, vaid ka atraktiivne ja kaasaegne. Seda arengusuunda kinnitasid Dacia esimene ideeauto Duster ja Sandero maastikuversioon Sandero Stepway.

 

Moned olulisemad kuupäevad

Juuni 2008:                          Dacia Sandero turulelaskmine

Juuli 2008:                           Dacia New Logani väljalaskmine

Oktoober 2008:                 Dacia New Logan MCV väljalaskmine

Märts 2009:                        Dacia esimese ideeauto Dusteri esitlus Genfis

Juuli 2009:                           Dacia Sandero Stepway väljalaskmine

 

Dacia täna

2009. aasta esimesel viiel kuul kasvas Dacia läbimüük 15.5% - seda turgudel, mis kahanesid 16% vorra, müüdi peaaegu 120 000 soidukit. Saksamaal müük kaheksakordistus, Prantsusmaal on Dacia populaarsuselt üheksas mark.

 

Dacia homme

Dacia kavatseb jääda oma positsioonile kindlaks ja laiendada jätkuvalt oma tooterida, tuues 2010. aastal välja maasturi.

 

Dacia ja Renault' nimede all müüdavate autode arendamine on üks Renault' kontserni prioriteetidest. Kontsern soovib olla konkurentidest samm eespool ja reageerida kiiresti autoostjate tarbimisharjumuste muutumisele nii Euroopas, kus autokasutajad on naasmas pohivajaduste juurde, kui ka uutel autoturgudel, kus inimesed soovivad esmakordselt autot osta.

 

 

LISAD

 

Dacia läbimüük

 

Aasta

Läbimüük

2000

52 403

2001

54 368

2002

57 681

2003

69 166

2004

98 908

2005

163 899

2006

187 215

2007

230 473

2008

257 854

 

TOP 5

Riik

Alates 2004. aastast

1

Rumeenia

397 049

2

Prantsusmaa

105 239

3

Saksamaa

58 575

4

Maroko

50 476

5

Alžeeria

39 201

 

Ajalugu

 

1999

Renault ostab 51% osaluse Dacia kapitalist

2000

Renault' mootoriga Dacia SuperNova väljalaskmine

2001

Renault suurendab oma osalust Dacias 92.72 protsendini

2002

Dacia avab varuosakeskuse

Renault' mootoriga Diesel pikap tooterea väljalaskmine

2003

13. märts: Solenza väljalaskmine

Renault suurendab oma osalust 99.4 protsendini

2004

2. juuni: Logani esmaesitlus

9. september: Logani turulelaskmine Rumeenias

2005

29. märts: Rahvusvahelise Logistikavorgustiku avamine Miovenis

Juuni: Logani turuletoomine Lääne-Euroopas

8. september: Logan 1.5 dCi väljalaskmine

13. september: ISO 14 001 sertifitseerimine

2006

Märts: Dacia esimese näituseauto Logan Steppe'i esitlus Genfi autonäitusel

Juuni: Renault Technologie Roumanie tehnoloogiakeskuse avamine

14. september: Logan Prestige 1.6 16V väljalaskmine

Oktoober: Dacia Logan MCV väljalaskmine

2007

Jaanuar: Logan MCV turuletoomine Lääne-Euroopas

Veebruar: Dacia Logan kaubiku väljalaskmine

Mai: Logan LPG väljalaskmine Rumeenias

Juuni: Renault Design Central Europe tehnoloogiakeskuse avamine Bukarestis

2008

Veebruar: Logan pikapi väljalaskmine

Märts: Sandero ja Dacia margi uue identiteedi esitlus Genfis

Juuni: Sandero turulelaskmine

Juuli: New Logani väljalaskmine

Oktoober: Logan MCV väljalaskmine

2009

Märts: Dusteri, Dacia esimese ideeauto esitlus Genfis

Mai: Sandero Stepway esitlus Barcelonas

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.