Pressiteade
Kaks moodulplatvormil sõidukit (CMF C/D)
2015. aasta on Madriidist 204 kilomeetrit loodes asuva Renault’ Palencia tehase jaoks olnud pöördeline. Pärast 2015. aasta Genfi autonäituse esmaesitlust alustas Renault seal oma eduka crossoveri Kadjari tootmist, nüüd on seal alanud septembris Frankfurdi autonäitusel esitletud uue Mégane'i tootmisega. Kadjari nõudlus turul on kasvatanud tehase tootmismahtu nii, et hetkel töötab ka kolmas vahetus (öövahetus, esmakordselt pärast 2011. aastat). Viimase 18 kuu jooksul on Palencia tehase personal kasvanud enam kui poole võrra: 1900 inimeselt 4200-ni.
Palencia tehas on kasvatanud tuntust eri põlvkondade Mégane'ide tootjana. Just suuresti tänu Mégane'ide on Palencia tehas jõudnud Renault tehaste esinumbriks: alates 1995. aastast on neid seal valminud üle nelja miljoni. Uus Mégane käib Kadjari jälgedes, mõlemad autod põhinevad Renault'-Nissani liidu uuel CMF C/D moodulplatvormil. Nende mudelite ambitsioonikas tootmissevõtmine nõudis tehase põhjalikku ümberkorraldamist, mis hõlmas nii personali, seadmestikku kui ka tööprotsesse.
Väljakutse: Renault' tipptasemel tootmise kava
2012. aasta lõpus allkirjastatud Hispaania konkurentsivõime leppe kohaselt oli Palencia tehase moderniseerimine juba alanud – see oli oluline põhjus, miks tõttu uute mudelite tootmine usaldada just sellele tehasele. Et tootmisarvud on kasvamas ning Palencia tehas seisab suure väljakutse lävel, omab Renault' tipptasemel tootmise kava veelgi suuremat tähtsust. Selle plaani neli põhielementi on: meisterlik töö, produktiivsus, hankestrateegia ja tulemuslikud töösuhted.
Et konkurentsivõimet ja tulemuslikkust parandada, võttis Palencia ühes teiste tehastega 2015. aasta alguses kasutusele Renault'-Nissani liidu tootmispõhimõtted (Alliance Production Way, APW). APW on kombineeritud Renault ja Nissani parimate tootmissüsteemide praktikast ning üks, millele see keskendub, on tootmise sünkroniseerimine tarbijanõudlusega. See tagab kvaliteedi ja vastavuse juhtaegadega. Ühtlasi nõuab see täpselt planeeritud graafikute abil tarnijate, tootmisliinide ja tööjõudluse veatut sünkroniseerimist.
Teine oluline faktor, mis võimaldab kasvanud mahtudega toime tulla, on personali koolitamine. 2014. aastal sai iga töötaja keskmiselt 42 tundi koolitusi – see on number, mis kahekordistub kahe uue mudeli tootmisega. Kõikidele Kadjari ja uue Mégane'iga töötavatele inimestele pakutakse enesetäiendusprogrammi, mis hõlmab nii sõidukeid kui ka teemasid nagu ohutus, kvaliteet, tajutav kvaliteet ja oskused.
Täiustatud metalli-, värvi- ja koosteosakonnad
Uute mudelite tootmisega viidi Palencia tehases läbi suured uuendused järgmises kolmes valdkonnas:
Uus lehtmetalli töökoda: tuleviku tehase atmosfäär
Kui vaadata Palencia lehtmetalli töökoja värve ja valgustust, võiks seda uhkusega nimetada tulevikutehaseks: seal on uhiuued oražid ja musta värvi robotid ning laiades vahekäikudes liiguvad ringi automaatsõidukid. Kõike juhib 800- inimesest koosnev meeskond, roboteid on tervelt 874.
Uues kereosakonnas (Põhikorrus) on 250 kõrgtehnoloogilist robotit. 70 uut robotit töötavad kere koosteliinil (Nissan Standard Line, NSL). Olemasolevaid uste ja kapottide liinide enam kui 70 robotit on samuti täiustatud.
Tajutav kvaliteet on ülioluline, nagu võib näha Keevitusareenil – tootmishoone selles osas, kus töölised õpivad, kuidas tuvastada kvaliteetsete hulgast ebakvaliteetseid keeviseid. Kvaliteedi tõstmiseks investeeriti Palencias ka laserkeevitusse, mida kasutatakse katuse-kere liitmiseks.
Valguskamber tagab värvkatte kvaliteedi
Pärast Maubeuge (Kangoo, Kangoo ZE ja Citan) ja Douai (Uus Espace, Talisman ja Scénic) tehaseid on Palencia kolmas Renault tehas, milles võetakse kasutusele valguskamber. See on uus kontrollsüsteem, mille on Daimleriga koostööst saadud kogemuse põhjal välja töötanud protsesside arendamise ja juhtimise meeskond.
Hallide seintega toas on kindla intensiivsuse ja suunaga spetsiaalne standardiseeritud valgustus, mis võimaldab personalil tuvastada ka kõige väiksemad värvierisused ning niimoodi kontrollida kere eri detailide – nende, mis on värvitud tehases ja mis on tarnijate toodud – värvi harmoonilisust. Ka sellega paraneb tajutav kvaliteet. Uue Mégane’i uksed värvitakse Palencia värvitöökojas, kaitserauad sama tehase teises töökojas ning tagaluuk mujal tarnija tehases.
Valguskamber on kogu kontrollmetoodika keskne osa; igal nädalal vaadatakse seal kindlal viisil väga põhjalikult üle kakskümmend tootmisliinilt võetud sõidukit, värviharmoonia ebakõlade tuvastamiseks kasutatakse värvistandardit ja värvipinna ebatasasuste tuvastamiseks välimusstandarit (sel aastal esmakordselt).
Kuna tajutav kvaliteet on tehase suutlikkuse juures võtmetegur, asutati Palencias Kadjari ja uue Mégane’i tootmise eelselt Tajutava Kvaliteedi Kool. Spetsiaalses ruumi saab kogu uute sõidukitega töötav personal ise käsi külge pannes end selles osas täiendada.
CMF C/D moodulplatvormiga kohandatud koosteliin
Kadjar ja uus Mégane põhinevad Renault'-Nissani liidu uuel moodulehitusel CMF C/D (Common Module Family), sarnanedes nii uuele Espace'ile ja Talismanile (valmivad Douai tehases Prantsusmaal).
Moodulehituse puhul jagavad erinevad sõidukid ühilduvaid alamsüsteeme, mis pole tarbijale nähtavad, kuid mis võimaldavad suuremat kuluefektiivsust. Täpsemalt puudutab see mootoriruumi osa, sõitjateruumi, kere eesmist ja tagumist alaosa ning elektri-elektroonika alamsüsteeme.
Kliendile nähtavad detailid on seevastu äärmiselt erinevad. Palencia S-kujulisel koosteliinil, mis on spetsiaalselt antud autodele kohandatud, peavad töölised hakkama saama autode väga eripärase varustuse ja erinevate tööseadmetega. Näiteks võib tuua uue Mégane GT 4Control süsteemi, Kadjari neljarattaveo ja laia valiku velgi: tööline võib kokku puutuda ligi saja erineva osaga.
Optimeerimaks tööd komponentide varieeruvuse tingimustes, toimub täiskomplekteerimine järk-järgult – kokku on eri detailide hulk kasvanud 4500-ni. Idee seisneb selles, et tuua kõik vajalik koosteliinil töötajale võimalikult lähedale. See parandab töökoha ergonoomikat (sest vaja läheb vähem liigutusi ja transportimist) ohutust (vähem masinate liiklust), kvaliteeti ja tehase üleüldist võimekust.
Tootmisliinilt lahkudes läbivad välimuse ja toimimise kontrolli sada protsenti sõidukitest, seejärel veel ka sõidutestid spetsiaalsel katserajal.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.