Pressiteade
2015. aasta kolmanda kvartali olulisimad tulemused
Renault Grupp müüs kvartalis 620 525 sõidukit ning kasvatas müüki 1,2%, samal ajal vähenes globaalne autoturg 0,2%. Grupi sõidukite müük kasvas kolmandas kvartalis 7288 ühiku võrra, esimesel poolaastal kasvas müük kokku 9806 ühiku võrra.
Euroopas suurenes Renault Grupi sõidukite müük 6,5%, ka on jätkuvalt kasvulainel Euroopa turg (+9,8%). Grupp müüs perioodi jooksul 20 802 sõidukit, hoolimata sellest vähenes selle turuosa 0,3 protsendipunkti, jõudes 9,0%-ni.
Uue Kadjari ja Espace’i mudelite kiire edu ning Capturi ja Clio tugev müük kasvatasid eeltellimuste hulka (44 000 sõiduki eeltellimust enam kui 2014. aasta kolmanda kvartali lõpus). Need numbrid tõotavad positiivseid tulemusi Renault Grupile Euroopa regiooni viimase kvartali müüginumbrites.
Renault Grupi sõidukite müük kasvas tugevalt enamikus Euroopa riikides, kõige rohkem Suurbritannias (+22,3%), Hollandis (+21,7%), Hispaanias (+16,2%), Portugalis (+21,1%) ja Poolas (+25,4%).
Renault Grupi kaubamärkide müük kasvas kokku 23 199 ühikuni, seda on +9,8% rohkem kui 2014. aastal samal ajal. Põhilise osa sellest moodustas Renault kaubamärk. Grupi teise kaubamärgi, Dacia, turuosa vähenes 0,3 protsendipunkti ja Dacia turuosa Euroopas on hetkel 2,1%.
Prantsusmaal kasvas Renault Grupi sõidukite müük vähesel määral, 186 sõiduki võrra. Grupi turuosa kasvas kolmandas kvartalis 1,4 protsendipunkti ning saavutas 24,4%-lise turuosa. Renault Clio on jätkuvalt enim müüdud sõiduk Prantsusmaal.
Väljaspool Euroopat säilitas Renault Grupp oma turuosa. Grupp kasvatas turuosa Ameerikas (+0,5 protsendipunkti), Euraasias (+1,5 protsendipunkti) ja jäi samale tasemele Aafrikas, Kesk-Idas ja Indias (+0,1 protsendipunkti) ning Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas (0,0 protsendipunkti).
Ameerikas vähenes Renault Grupi sõidukite müük 5,3%, samal ajal kui turg vähenes 12,5%. Brasiilias, maailma suuruselt teisel turul, tugevdas Renault Grupp oma positsiooni, turuosa kasvas 0,3 protsendipunkti ning jõudis 7,4%-ni. Grupi müük kasvas kvartali jooksul tugevalt Argentiinas. Seal müüdi 5437 sõidukit rohkem kui 2014. aasta samal ajal, kasv oli 26,3%. Grupi turuosa jõudis 14,6%-ni, kasv 2,6 protsendipunkti.
Euraasia regioonis kasvas turuosa 1,5 protsendipunkti. Grupi sõidukite müük vähenes 1,2% ja turg vähenes 13,9%. Venemaal, kus Renault Grupi peamine eesmärk oli kaitsta kasumimarginaale, turuosa langus oli 0,5 protsendipunkti. Grupi müük vähenes 29,8% ja turg vähenes 25,3%. Seevastu Türgis Renault Grupi sõidukite müük kasvas 31,6% ning turg kasvas 23,5%. Grupp kasvatas turuosa 1,1 protsendipuntki 17,1%-ni.
Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis vähenes Renault Grupi sõidukite läbimüük 4,8%, turg kahanes 6,6% - selle tulemusena Grupi turuosa kasvas 0,1 protsentipunkti. Alžeerias vähenes Renault Grupi sõidukite läbimüük 36,7% ja turg vähenes reguleerivate mehhanismide tõttu 48,6%. Renault Grupp konsolideeris oma turuliidri positsiooni 6,4 protsendipunkti juures, saavutades turuosa 24%. Indias, kus ollakse Kwidi mudeli turuletuleku ootel (hetkeseisuga on võetud vastu 50 000 eeltellimust Kwidile), kukkus Renault Grupi müük 4818 sõiduki võrra ja turuosa 0,7 protsendipunkti.
Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas jäi Renault Grupi turuosa samale tasemele, kvartali jooksul vähenes sõidukite läbimüük 11,2%. Hiinas, maailma suurimal turul, kus valmistutakse kohaliku tootmisega alustamiseks 2016. aasta esimestel kuudel, vähenes Renault Grupi müük 6 735 sõiduki võrra. Koreas kasvas müük 2770 sõiduki võrra ning sealne Renault Samsung Motors kasvas (+16,6%) kiiremini kui turg (+12,5%); turuosa kasvas 0,2 protsendipunkti ja jõudis 4,5%-ni.
Kolmanda kvartali tulud
2015. aasta kolmandas kvartalis kasvasid Renault Grupi tulud 9,4%, jõudes 9,336 miljoni euroni.
Renault Grupi autotööstuse tulud kasvasid 10,2%, jõudes 8,802 miljoni euroni. Partneritele suunatud müük kasvas 5,2 protsendipunkti. Geograafiline indikaator näitas langust 0,6 protsendipunkti, peamiselt müügi vähenemise tõttu Aasias. Tootevaliku indikaator kasvas 2,3 protsendipunkti, peamiselt tänud Kadjari ja Espace’i mudelite edule. Valuutade indikaator vähenes 2,2 protsendipunkti, peamiselt Vene rubla ja Brasiilia reaali tõttu. Muud indikaatorid näitaksid kasvu 2,6 protsendipunkti.
Müük ja finantseerimine (RCI Banque) tõi Renault Grupile tulu 534 miljonit eurot, mis on 2,2% vähem kui 2014. aasta samal perioodil. Langus oli tingitud madalamatest intressimääradest Euroopas ja valuutade hindadest. Keskmine laenukoormus suurenes 12,8% ja jõudis 28,2 miljarid euro juurde 2015. Aasta kolmandas kvartalis. Uusi finantslepinguid sõlmiti 15,2% rohkem kui 2014. aasta kolmandas kvartalis.
Eesmärgid
Euroopa autoturg peaks sel aastal nägema 8%-list kasvu, Prantsusmaal kuni 5%. Arenevad turud püsivad neljandal kvartalil jätkuvalt volatiilsed.
Sellest tulenevalt on Renault grupi eesmärgid:
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.