Daimleri ja Renault-Nissani koostöö on saanud hoogu juurde 2015. aastal
Koostööprojektide arv on neljakordistunud – hetkel on käsil 13 projekti kolmel kontinendil. Olulised 2015. aasta eesmärgid on ühise tootmistehase käivitamine Mehhikos ning partnerite ühised jõupingutused pikapide segmenti laienemiseks. Infiniti Q30 tootmine algab aasta lõpus, uut mudelit esitletakse Frankfurdi autonäitusel. Uued Smart Fortwo ja Forfour elektriautod saavad peale Renault’ elektrimootorid.
FRANKFURT – Renault-Nissani ja Daimleri partnerluskoostöö on kuuendaks tegevusaastaks saanud korraliku hoo sisse, ütlesid ettevõtete juhid täna oma iga-aastasel meediabriifil Frankfurdi autonäitusel.
Renault-Nissani esimees ja tegevdirektor Carlos Ghosn nimetas toimuvat “autotööstuse üheks produktiivsemaks” partnerluseks.
“See on muutnud sõidukite turuletoomise kiiremaks ja andnud mõlemale partnerile mitmeid strateegilisi eeliseid,” ütles Ghosn. “Ootame koostöö kasvu jätkumist ja rohkem ühisprojekte tulevikus.”
Väitega on nõus Dieter Zetsche, Daimleri juhatuse esimees ja Mercedes-Benz Cars juht.
“Alates koostöö algusest 2010. aastal on meie ühisprojektid loonud lisaväärtust meie klientidele kõikjal üle maailma,” ütles Zetsche. “Sel aastal tihendame koostööd veelgi ning teatame kahest täiesti uuest projektist. Me teeme koostööd vaid siis, kui see on kasulik kummalegi poolele. Nii peaks meie partnerlus toimuma ka edaspidi.”
Olulisimad eesmärgid 2015. aastal:
- Ühise tootmistehase käivitamine Mehhikos Aguascalienteses: Hiljuti otsustasid Nissan ja Daimler investeerida 1 miljard dollarit Aguascalientese tehasesse, kus hakatakse tootma uue põlvkonna kompaktseid premium-klassi autosid – alates 2017. aastast Infinitile ning alates 2018. aastast Mercedes-Benzile. Seal hakkavad Nissan ja Daimler tegema koostööd uute sõidukite väljaarendamisel. Tehase oodatav tootmismaht 2020. aastaks on üle 230 000 sõiduki. Seal kavandatud sõidukeid hakatakse tootma ka teistes Daimleri ja Nissani tehastes Euroopas ja Hiinas. Ühine tootmistehas rajatakse Nissani Aguascalientese tehase kõrvale.
- 1-tonnise pikapi väljaarendamine Mercedes-Benzile: Aasta alguses teatasid Daimler ja Nissan, et alustavad uue mudeli väljatöötamist Mercedes-Benzile, kes plaanib sisenemist pikapide segmenti. Uuel pikapil saab olema ühiseid jooni Nissan NP300-ga, kuid selle on välja töötanud Daimleri insenerid ja disainerid Euroopa, Austraalia, Lõuna-Aafrika ja Ladina-Ameerika turgudele. Kavandataval sõidukil on kõik Mercedes Benzi omadused ja parameetrid. Seda hakatakse tootma Nissani poolt Renault’ tehases Cordobas Argentiinas, kus valmivad ka Nissan NP300 ja Renault 1-tonnine pikap Ladina-Ameerika turule. Samuti hakatakse neid kolme automudelit tootma Nissani Barcelona tehases Hispaanias. Mercedes-Benz pikapi tootmine algab enne 2020. aastat.
- Infiniti Q30 lansseerimine: Sel premium-klassi sõidukil on ühiseid komponente Daimleri kompaktautodega, kuid selle on algusest peale välja töötanud Infiniti insenerid ja disainerid. Sõiduki esmaesitlus toimus Frankfurdi autonäitusel. Tootmine algab veel enne aasta lõppu Nissani Sunderlandi tehases Inglismaal.
- Elektriautod Smart Fortwo ja Forfour: Need uued linnaautod on olnud turul ligemale aasta; need ja Renault Twingo olid esimesed, mis ehitati Daimleri ja Renault-Nissani ühisele platvormile. Kasutajate tagasiside kõigile kolmele mudelile on olnud väga positiivne. Nagu on teatanud Daimleri ja Renault-Nissani juhid, Smart Fortwo ja Forfour elektriautod jõuavad müügile 2016. aasta lõpus. Mõlemad mudelid saavad endale Renault’ Cleoni tehases Prantsusmaal toodetavad elektrimootorid, mida kasutatakse ka Renault ZOE mudelitel. Uue Smart elektrisõiduki akusid hakatakse tootma Daimlerile kuuluvas Deutsche ACCUmotive tehases Kamenzis Saksamaal.
Kui Daimleri ja Renault-Nissani koostöö 2010. aasta aprillis kokku lepiti, oli partnerite huviorbiidis kolm projekti Euroopas. Aastatega on ühiste projektide arv kasvanud 13-ni ning laienenud lisaks Euroopale ka Aasiasse ja Ameerikasse.