Pressiteade

Jaga

RENAULT’ GRUPI 2015. AASTA ESIMENE POOLAASTA ARVUDES

2015. aasta esimesel poolaastal müüs Renault’ grupp maailmas 1 375 863 sõidukit. Renault grupi majandustegevust viimastel kuudel iseloomustab aeglane, aga kindel läbimüügi kasv Euroopas ning väga erinevad müügitulemused väljaspool Euroopat asuvates riikides.
Euroopas kasvas Renault’ grupi läbimüük aasta esimeses pooles kiiremini kui autoturg: turg kasvas 8,5%, Renault’ grupp müüs 849 088 sõidukit, kasvatades müüki 9,3%. Renault grupi turuosa suurenes enamikus Euroopa riikides, jõudes 10,2%-ni eelkõige tänu Lõuna-Euroopa riikidele.

Ootuspäraselt müüdi Renault’ grupi sõidukeid enim Prantsusmaal –325 367 sõidukit, mida on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 3,7% rohkem. Üllatav oli läbimüügi järsk tõus Hispaanias ja Itaalias, kus eelmise aasta sama perioodiga võrreldes müüdi Renault’ grupi autosid vastavalt 30,9% ja 24,4% rohkem.

Grupi automarkidest on Euroopas edukaim Renault. 2015. aasta esimesel poolaastal müüdi Euroopas 643 928 Renault’ sõidukit. Selle tulemusega asetub Renault Nissani järel teisele kohale Euroopa kõige kiiremini kasvavate autobrändide edetabelis. Renault turuosa Euroopas on täna 7,8%. Renault Clio on Euroopa enimmüüdavate autode järjestuses teisel kohal (seisuga mai 2015) ja kõige müüdavam auto Prantsusmaal. Renault Captur on jätkuvalt kõige müüdavam linnamaastur Euroopas (seisuga mai 2015).

Daciat on esimesel poolaastal Euroopas müüdud 205 160 sõidukit. Tänavu tähistab Dacia kümnendat Euroopa turule jõudmise aastat, selle perioodi jooksul on Euroopas müüdud kokku 2 miljonit Dacia sõidukit.

Euroopa elektriautode turg jätkab tugeval tõusulainel, kasv on olnud tervelt 52% (seisuga mai 2015), sealjuures on Renault’ grupi tänavune kasv võrreldes eelmise aastaga olnud 72% (seisuga mai 2015). Elektriautode läbimüügis on suurimad tõusjad olnud Suurbritannia ja Norra. Renault Grupi kõige populaarsem elektriauto Euroopas on Renault Zoe, mida on aasta esimeses pooles müüdud üle kahe korra rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil. Renault eesmärk on hoida Euroopas elektrisõidukite turul liidipositsiooni.

Arenevate turgude ebastabiilsus mõjutas oluliselt Renault grupi läbimüüki väljaspool Euroopat. Venemaal ja Renault grupi sõidukite läbimüük 40,8% ja Brasiilias 18,7%, samal ajal kui Türgis ja Alžeerias kasvasid läbimüük vastavalt 35,3% ja 8,6%.

Aasta teises pooles loodab Renault’ grupp säilitada oma positsiooni Euroopa autoturul samal tasemel ning saavutada arenevatel turgudel paremaid müügitulemusi. Grupi eesmärk 2015. aasta lõpuks on saavutada Euroopas vähemalt 5%-line kasv aastas, millest vähemalt 2% tuleb Prantsusmaalt. Grupp on vähendanud maailma autoturu kasvuennustust vähendatud 1%-le (varasema 2% asemel) – seda Hiina, Ladina-Ameerika ja Venemaa turgudel toimuva mõjul.

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.