Pressiteade
„F1 liigub edasi väga kiirel tempol. Areneb spordiala ja tehnika ning konkurendidki ei puhka, seetõttu tuleb ka Viryl kiirust hoida,” selgitas tegevdirektor Cyril Abiteboul. „Viry vajas värskendust. 2014. aastal polnud meil puudust ei ressurssidest ega rahastusest, kuid alati ei leidnud ressursid kasutust optimaalselt või õigeaegselt.”
„Seepärast astusime hooaegade vahelisel lühikesel pausil mitmeid olulisi samme. Esimene ja kõige tähtsam neist oli uue organisatsioonistruktuuri kasutuselevõtt. Uus struktuur on kohandatud toetama pealetulevate muutuste ja uuenduste kasutuselevõttu Renault Sport F1 tiimis. Sellega hakkavad tegelema kaks uut allüksust Rob White’i ja Jean-Paul Gousset’ juhtimisel. Robi põhjalikest teadmistest saab olema palju kasu, et kujundada strateegia ja taktikaline plaan ning luua paremad võimalused firmasiseseks tehniliste oskuste omandamiseks, kasutamiseks ja arenguks. Samavõrd oluline koht F1 edus on ka inimeste panusel. Jean-Paul jätkab sooritusjuhina vastutades organisatoorsete küsimuste, protseduuride ja protokollide eest pisidetailidest kuni suurte muutusteni välja, mis aitaks kujundada võidusõidumeelsust.”
„Teine oluline uuendus on arendusosakonna loomine, mida asus juhtima Naoki Tokunaga. Lisaks järelvalvele inseneriosakonna üle, mille juht on endiselt Jean-Philippe Mercier, vastutab Naoki võimsuse ja töökindlusega tegelevate osakondade eest. Neil kahel meeskonnal on väga selged ülesanded ning aitavad meil kohaneda tänapäevase Vormel 1 organisatsioonimudeliga. Viimane märkimisväärne muudatus on kõigi tehase- ja ringrajategevuste, samuti koostetöö ja jõupinkide ning kõige võidusõiduga seonduva toomine Rémi Taffini järelevalve alla. Selle muudatuse eesmärk on edendada kommunikatsiooni, luua võimalusi kiiremaks reageerimiseks muutustele ja vajadustele ning tagada üleüldist kvaliteedikontrolli ja kuluefektiivsust nii sise- kui ka välisklientidele. Kõik muudatused on tehtud pikaajalise kasu eesmärgil. Arendustöö mõju peaks avalduma hooaja keskpaigas läbi suurema paindlikkuse, dünaamilisuse ja tõhususe kõigis meie tegevustes.”
Ka karmis konkurentsis loodab Renault saavutada enamat kui eelmise aasta kolm võitu. „Teadsime, mida peame talve jooksul tegema, ning teame, mida oleme saavutanud,” võtab Cyril kokku. „Usume, et oleme teinud suure sammu võimsuse ning tehnika töökindluse suunas. Me ei tea, kuhu teised on jõudnud: me pole võib-olla kõiki oma puuduseid kõrvaldanud, kuid oleme kindlad, et aastaga oleme astunud suure sammu edasi. Meie eesmärk on tipuga võrreldes vahed minimeerida ning anda Red Bull Racingule ja Scuderia Toro Rossole konkurentsivõimelisem auto, mis vastab just nende iseloomule ja omapärale."
RENAULT ENERGY F1 UUENEMINE
2015 on küll juba teine revolutsiooniliste mootorite võistluskasutuse aasta, tootjatele tähendab see aga jätkuvalt väljakutseid. „Teine aasta on uute mootoritega alati raske,” selgitas Renault' tehnikajuht Rob White. “2015. aasta jõuallika projektiga alustasime pool aastat enne 2014. aasta mootorite ringrajale jõudmist ehk enne tehnoloogiaga tõsisemat kokkupuutumist. Hooaja vältel olime hõivatud esile kerkivate probleemidega. Oleme nüüd rikkamad kogemuse võrra, kus pidevalt tuleb reageerida kiirelt ja vaadata tulevikku."
„Töökindluse ja võimsuse parandamiseks oleme teinud hulga olulisi muudatusi, uuendanud sisepõlemismootorit, turbolaadijat ja akut. Sisepõlemismootoril on uus põlemiskamber, väljalaskesüsteemi ülesehitus ja muutuva pikkusega sisselaskesüsteem – nagu lubatud 2015 reeglites. Kompressor on varasemast tõhusam, energiasalvestussüsteemid pingelisele kasutamisele vastupidavamad.”
„2014. aasta mootor oli gravitatsioonikeskme mõttes hästi õnnestunud, sellegipoolest oleme ehitust muutnud, et teha mootori auto kerega ühendamine lihtsamaks. Samal eesmärgil on lisaks mitmeid süsteeme ja funktsioone ratsionaliseeritud ja lihtsustatud. Lühidalt on eelmise aasta mootorilt üle võetud väga vähe detaile.”
Kujundlikult väljendudes on mootoris on 66 žetooni. 2015. aastal sai mootoritootja teha muutusi 32 žetoonis ehk 48% mootorist.
Sel aastal on lubatud kasutada ainult nelja mootorit, üht vähem kui mullu. Seega on oluline parem vastupidavus ning veelgi kriitilisema tähtsusega on töökindlus. Renault on astunud olulisi samme, et töökindlus 2015. aastal paraneks. „Tunnistame, et eelmisel aastal polnud meie tulemused loodetud tasemel,” ütles tegevjuht Rémi Taffin. „Kuid me tegime tõsiselt tööd ning hooaja teises pooles suutsime töökindlust oluliselt parandada.”
„Tegelikult oli meil juba eelmisel aastal mõtteis 2015. aasta hooaeg ning me töötasime mootoritega selle aasta tsüklis. See tähendab, et mootorite puhul polnud meie eesmärgiks mitte nõutud viis-tükki-aastas režiim, vaid me testisime neid neli-tükki-aastas tsüklis, mis sisuliselt tähendas 20% koormuse kasvu. Sel aastal saame kasutada ainult nelja mootorit ja see jätab kahtlemata vähem mänguruumi. Ja kui mõnega neist tekib probleeme, on seda palju raskem uuesti kasutada. Sellele vaatamata tunneme, et oleme valmis, sest teame, et mootoreid on testitud vastavalt vajalikule tsüklile väga väheste probleemidega juba küllalt pikka aega.”
Eesmärk on selge, aga tagasihoidlik, jätkas Rob White: „Olulisim on see, et meie autod peavad olema töökindlad, kiired ja jõudma tipule lähemale. Võrreldes 2014. aastaga oleme teinud märkimisväärse sammu edasi, kuid raske on määratleda, kuhu oleme konkurentidega võrreldes jõudnud. Kindlalt saame öelda, et liigume omaenese eesmärkide täitmise suunas.”
RENAULT ENERGY F1-2015 JÕUALLIKAS
See uus radikaalne jõuallikas kasutab turbolaadimist ja on ühendatud energiasalvestussüsteemidega. Neid mootorid on kiidetud kui läbi aja kõige kõrgtehnoloogilisemaid mootoreid ringrajal. Uus V6-jõuallikas koos oma elektrimootoritega on võimas, samas säästlik ning võimeline andma 850 hobujõudu, kasutades võidusõidu jooksul vaid 100 kg kütust.
Põhielemendid:
Loe lähemalt Renault Energy F1-2015 kohta manusest.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.