Pressiteade

Jaga

Renault uuendab 2009. aastal pakutavate soidukite pohivalikut ning valmistub muudatusteks autotööstuses

2009. aastal on Renault’ pakutav mudelivalik Euroopas koige uuem. Käesoleval aastal toob Renault turule kaheksa uut mudelit, sealhulgas uue Scenicu ja Megane’i uue universaalkerega mudeli, samuti kolm olemasoleva mudeli uut versiooni – Megane Sport, Clio II and Trafic III.

Renault uuendab oma pohivalikut

Renault on lopetamas oma pohivaliku uuendamist, esitledes kolme uut Megane’i perekonda kuuluvat mudelit – Scenic, Grand Scenic ja Megane’i universaalmudel, ning uusi luukpära ja universaalkerega Clio mudeleid. Kompaktautode ja mahtuniversaalide soidukite suur valik on Renault’ tugevus, sest väike- ja keskklassi autode müük moodustas Euroopa turul 2008. aastal 70% kogumüügist (38,3% väikeautod ja 31,8% keskklassi autod).

 

Entusiasti autod

2008. aasta suvel käiku lastud Twingo sportversioon ning Genfi autonäitusel esitletud Clio ja Megane’i sportversioonid voimaldavad Renault’l pakub suurepärast hinna ja voimsuse suhet. Sportversioonid, mida 2008. aastal müüdi Euroopas 135 000, on vormel 1 korval teine hea viis kaubamärgi tutvustamiseks. See tähendab voimalikke uusi kliente, kelle voitmiseks püüab Renault teha koik.

 

Uutele keskkonnanouetele vastav mudelivalik

Renault’ pikaajalised joupingutused on ta 2008. aastal taas paigutanud nende Euroopa autotootjate hulka, kelle soidukite süsinikdioksiidi heitkogus on väikseim. Koguni 60% Renault’ kontserni 2008. aastal Euroopas müüdud soidukite CO2 saastekogus jäi alla 140 g/km (2007. aastal 48%), kusjuures neist kolmandiku puhul jäi saastekogus alla 120 g/km.

 

2008. aastal laiendati eco2 tunnusmärki Dacia bensiini, diislikütuse, surumaagaasi (CNG) ja bioetanooliga töötavate mootoritega mudelite valikule. Dacia eco2 kolm kriteeriumit on identsed Renault’ eco2 kriteeriumitega ning need holmavad kogu soiduki eluiga alates selle projekteerimisest ja ehitamisest kuni kasutuselevotu ja ümbertöötamiseni. Sellega näitab Dacia, et taskukohased hinnad ja keskkonnateadlikkus ei välista teineteist.

 

2008. aastal olid 55,2% Renault’ kontserni poolt Euroopas müüdud Renault’ ja Dacia kaubamärki kandvatest autodest väikeautod (A- ja B-segmendid), kusjuures 2007. aastal oli vastav näitaja 49%. See suundumus tootab jätkuda ka 2009. aastal, mil suurim turuosa kuulub koige säästlikumatele mootoritele.

 

Tunnustatud ja jätkuvalt paranev kvaliteet

Renault püüdleb parema kvaliteedi poole. Soltumatu uuringu kohaselt on Laguna juba praegu oma segmendis Prantsusmaal ja Saksamaal kolme parima hulgas ning uus Megane on votnud eesmärgiks olla veelgi parem. Renault’ A- ja B-segmentidesse kuuluvatele mudelitele on Saksa autoklubi ADAC andnud hinde „suurepärane”.

 

 - Garantiikulud. Garantiikulud on kahe viimase aasta jooksul, s.o ajal, mil osa mudelite garantiiperioodi on pikendatud kolme aastani, langenud 500 miljoni euro vorra.

 

- Teenindus. Müügi- ja müügijärgse kvaliteedi parandamine on toonud kaasa kaheksapunktilise tousu täiesti rahulolevate klientide suhtarvus, mis tousis 72%-lt 2005. aasta lopus 80%-le 2008. aasta lopus.

 

 

2009. aasta prioriteet: rahavoo suurendamine

Renault’ eesmärk 2009. aastal on vaba rahavoo suurendamine, tohustades selleks 2008. aastal kasutusele voetud meetmeid.

 

Tuluallikate arvu suurendamine

- 2009. aastal püüab Renault suurendada oma turuosa eeskätt koige kasumlikumate edasimüügikanalite, s.o eraisikutele müügi arvelt.

- 2009. aastal toetab Renault’d selle eesmärgi saavutamisel Megane’i perekonna, kergete tarbeautode ja odavama klassi väikeautode (ingl – entry-level) uuendamine.

 

Kulude vähendamine

- Kulutusi teadus- ja arendustegevusele, mis 2007. ja 2008. aasta vahelisel ajal vähenesid 9,3%, vähendatakse 2009. aastal veelgi, saavutades kokku 15%-lise kokkuhoiu vorreldes 2007. aastaga.

- Kokkuhoidu üld- ja halduskulude arvelt tohustatakse palgakulude kontrolli all hoidmise ja tegevuskulude vähendamisega.

- Investeerimistegevuses keskendutakse strateegilistele projektidele. 2009. aastal investeeritakse kokku 20% vähem vahendeid kui 2008. aastal.

- Varude jätkuv vähendamine (2009. aastal vahemikus 800 miljonit kuni üks miljard eurot) on üks meede, mida rakendatakse selleks, et vähendada vajaminevat käibekapitali.

- Nouete sissenoudmist klientidelt kiirendatakse.

- Lisaks erinevatele kinnisvaratehingutele tehakse Renault’ Pariisi piirkonna tootmiskohtade optimeerimisvoimaluste uuring.

- 2009. aastal tugevdatakse koostööd Nissaniga.

 

 

Renault’ ettevalmistused tulevikuks

Praegune kriis avaldab autotootmisele moju pikemas perspektiivis. Renault teeb aktiivselt tööd selle nimel, et arendada välja soidukid, mis vastavad üksikisikute liikumisvajadustele Euroopas ja üle maailma.

 

Autotööstuse kasvupotentsiaal Brasiilias, Venemaal, Indias ja Hiinas ning uutel turgudel on endiselt määrava tähtsusega, soltumata praeguse kriisi pohjustatud langustrendist. Vorreldes arenenud turgudega on konealustes riikides autoomanike arv väike – 50 autot 1000 elaniku kohta Indias ja Pohja-Aafrikas, 100/1000 Iraanis ja ligikaudu 150/1000 Venemaal ja Brasiilias, samas kui Ameerika Ühendriikides on vastav näitaja 800 ning Euroopas ja Jaapanis 600.

 

Renault on juba suurendanud oma kohalolu nimetatud piirkondades. Kontsern on solminud tööstus- ja kaubandusalased koostöölepingud kohalike ettevotjatega, et kindlustada endale seal püsiv positsioon. Venemaal on Renault’ kohalolu kindel tänu tütarettevotjale Avtoframos ja AvtoVazile, mis on Renault’ uus partner autotööstuses. Avtoframos müüb koiki imporditavaid Renault’ mudeleid ning toodab Loganit, mis on oma segmendis parima müügieduga välismaal toodetud sedaan. AvtoVaz, milles Renault osalus on 25%, on Venemaa suurim autotootja, kelle turuosa 2008. aastal ületas 20%.

 

Renault on kinnitanud kanda ka Iraanis Iran Khodro ja Pars Khodro kaudu, mis toodavad ja müüvad mudelit Tondar-90 (Logan), samuti Indias tänu Mahindra and Mahindrale, mis toodab ja müüb Loganit, ning Bajaj’le, mis tegeleb odavauto arendamisega.

 

Renault on rakendanud konealust strateegiat selleks, et kehtestada oma positsiooni uutel territooriumitel äärmiselt konkurentsitihedas olukorras. Renault’ kaubamärgi all müüakse nendel turgudel odavama klassi väikeautosid (Logan voi Sandero) juba alates 2005. aastast. Nimetatud mudelid voimaldavad keskklassil kergemini autoomanikeks saada ning nende müük (alates turule toomisest üle 500 000 eksemplari) tagab Renault’ kontsernile rahvusvahelise edu.

 

Noudlus autode järele muutub ka arenenud turgudel, kus klientide ootused ei ole enam need, mis varem.

 

Suundumused on alljärgnevad.

1) Suurenenud on noudlus keskkonnahoidlikumate ning taskukohasema hinna ja ülalpidamiskuludega soidukite järele. Säästlikumate (väiksema saastemassiga ja saastevabade) soidukite väljatöötamine on Renault’ strateegiline prioriteet. Kontsern uurib kahte peamist viisi, mis voimaldaks pakkuda tohusat tehnoloogiat klientidele taskukohase hinnaga: elektrimootorit ning uusi tavamootorites ja jouülekannetes rakendatavaid tehnoloogiaid.

 

Renault töötab juba praegu täieliku elektriautode mudelivaliku kallal, mis jouab müügile:

·         2011. aastal, mil tuuakse koigepealt Iisraeli ja Taani ning seejärel muudele turgudele uus elektrimootoriga Megane’i sedaan;

·         2011. aastal, mil ettevotetele ja autoparkidele hakatakse pakkuma elektrimootoriga Kangood (väikekaubiku versiooni),

·         2012. aastal, kui tuuakse välja viiekohaline soiduauto, mis on saadaval vaid elektrimootoriga.

·         Pärast 2012. aastat jätkab Renault’ elektriautode mudelivaliku laiendamist, et katta koik segmendid.

 

2) Nn tagasi algusesse suundumus, mille puhul kliendid soovivad saada sobiva hinnaga autot, mis täidab nende pohivajadused. Dacia kaubamärgi all müüdavate odavama klassi väikeautodega nägime selliseid muutusi ette. Praegu holmab vastav valik viit mudelit, mida on alates 2004. aastast müüdud 830 000 autot. Tulevikus suureneb valik veelgi, kuid järgib jätkuvalt pohimotet, mille kohaselt pakutakse klientidele parima hinnaga enim vajalikku lisavarustust ja rohkem ruumi.

 

 

Renault’ ja Nissani ainulaadne ja tulus kümneaastane liit

Kümme aastat on möödunud 27. märtsist 1999. aastal, mil Renault ja Nissan allkirjastasid liidulepingu. Liit on voimaldanud molemal kontsernil saada laialdasi kogemusi kultuuridevahelise juhtimise ja koostöö vallas, säilitades samal ajal molemale tootjale omased tunnused, mida toendavad alljärgnevad näited:

·         Renault ja Nissan on koos välja töötanud ühised mootorid ja käigukastid, sealhulgas kuuekäigulise automaatkäigukasti ja kaks diiselmootorit (V6 dCi ja 2.0 dCi).

·         Renault’ ja Nissani ühine hankeosakond (Renault-Nissan Purchasing Organization – RNPO) – liidu liikmete esimene ühisettevote – asutati aprillis 2001. Tol ajal müüs RNPO 30% Renault’ ja Nissani toodetest. RNPO ühistegevust ja kohustuste geograafilist ulatust on järk-järgult laiendatud. Viimati moodustas RNPO aastane müügimaht 92% Renault’ ja Nissani liidu kogumüügist.

 

Tänapäeva majanduses on liit Renault’le ja Nissanile hindamatu väärtusega sektoris, mis tundub olevat valmis uuteks ühinemisteks. See voimaldab molemal firmal jagatud projektide ja investeeringute kaudu ühiseid riske maandada.

 

Ühistegevuse tugevdamise, eelkoige aga suurema koostööga mootorite ja elektriautode väljatöötamisel on Renault’ ja Nissani liit astumas uude ajajärku. Uued voimalused, mis lisanduvad juba olemasolevatele uutele arengutele, toodavad konealustele firmadele hinnanguliselt 1,5 miljardit eurot täiendavaid vabu vahendeid.

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.