Pressiteade

Jaga

Renault-Nissan müüs üle 6 miljoni uue soiduki

Olukorras, kus automüük maailmas langes 2008. aastal tervikuna 5%, teatas Renault-Nissani Liit (Renault-Nissan Alliance) 1,1%-lisest müügilangusest. 2008. aastal müüsid Renault ja Nissan 6 090 304 soidukit, mis moodustas maailma uute soidukite turust 9,4% ehk 0,3 protsendipunkti suurema osa kui 2007. aastal.

Renault ja Nissan müüsid vastavalt 2 382 230 ja 3 708 074 soidukit. Renault’ ülemaailmne müük vähenes 4,1% vorra, samas kui Nissani müük kasvas 0,9%.

 

Renault on ülemaailmses turukriisis paindlik

Maailmaturul, mis langes 5%, kujunes Renault' grupi müügilanguseks 4,1%, kusjuures turuosa suurenes 3,6%-ni.

 

Renault’ grupp (Renault, Dacia ja Renault Samsung kaubamärgid) jätkas rahvusvahelist kasvu 1,5%-lise tousuga müügis väljaspool Euroopat, müües kokku 873 798 soidukit, mis moodustas peaaegu 37% kogu Renault grupi müügist üle maailma.

 

Euroopas, kus turg on kriisiolukorras ja langes 8,1%, kasvatas Renault grupp oma turuosa 0,2 protsendipunkti vorra ehk 9%-ni.

 

Väljaspool Euroopat on koige märkimisväärsemad tulemused:

Brasiilias, kus Renault grupp suurendas müüki 56,4% vorra, müües rekordilised 115 000 soidukit. Grupi turuosa tousis 1,2 protsendipunkti vorra ehk 4,3%-ni ning Renault sai üheks kuuest tippkaubamärgist Brasiilias. Brasiilias müüdi peaaegu 40 000 Sanderot ja üle 36 500 Logani.

Venemaal, kus Renault grupi müük suurenes 6,8%, ületades 100 000 müüdava soiduki künnise juba teist aastat järjest.

Marokos jätkas grupp oma 27,8%-lise turuosaga turuliidrina.

 

2008. aastal lasti välja üheksa uut mudelit: Clio Grandtour, Grand Modus, Megane III, Laguna Coupé, Kangoo, Kangoo Compact, Logan Pick-Up ja Thalia. 2009. aasta lopuks voib Renault grupp olla uhke uusima tooteseeria üle Euroopas, mille keskmine vanus on 2,2 aastat (vorreldes 3,8 aastaga aastal 2005).

 

Renault’ ja Dacia turule sisenevate toodete müük kasvas tugevalt – müüdi 510 000 soidukit, mis on 38,7%-line kasv vorreldes aastaga 2007.

 

28. veebruaril 2008 solmis Renault partnerluslepingu juhtiva Vene autotootjaga AvtoVaz, mis müüs 2008. aasta märtsist detsembrini kokku 669 972 Ladat. Kuna see näitaja ei esinda tervet aastat, ei arvestata seda Renault' 2008. aasta kogumüügi hulka.

 

Nissani müüki üle maailma voimendas lai uute toodete valik

Hoolimata paljude suuremate turgude langusest, lopetas Nissan (Nissani ja Infiniti kaubamärgid) 2008. aasta 0,9%-lise ülemaailmse müügi kasvuga ehk 3 708 074 soiduki müügiga. Müügile aitas kaasa kaheksa uhiuue mudeli väljalaskmine – Teana, Infiniti FX, Maxima, NP200 pickup, Qashqai+2, KIX mini-SUV, Cube ja 370Z.

 

Jaapanis müüs Nissan 678 126 soidukit, mis on 5,9%-line langus aastate loikes turul, kus mahud olid nüüd väikseimad pärast aastat 1980. Turuosa vähenes 0,2 protsendipunkti 13,3%-ni vorreldes aastaga 2007.

 

Ameerika Ühendriikides, kus turg langes järsult 18,0% ehk müüdi 13 242 701 soidukit vorreldes aastaga 2007, vähenes Nissani müük veidi vähem – 10,9% vorra. Nissani ja Infiniti müük kokku oli 951 350 soidukit. Nissani turuosa USAs püsis rekordiline 7,2% juures.

 

Euroopas (kaasa arvatud Venemaal) saavutati uus müügirekord – 591 139 soidukit, mis oli 5,5%-line kasv vorreldes aastaga 2007 (eelmine parim müügiaasta). See oli suuresti tingitud Quashqai populaarsusest, mille läbimüük oli 183 294 soidukit. Venemaa jätkas Nissani suurima turuna Euroopas – seal müüdi rekordilised 154 340 soidukit, mis on 26,5%-line kasv vorreldes eelmise aastaga.

 

Muud turud peale USA, Jaapani ja Euroopa lopetasid aasta kahekohalise arvu suuruse ehk 15,3%-lise (1 404 008 soidukit) müügikasvuga vorreldes eelmise aastaga. Müük Hiinas kasvas 19,1% tänu Tiida, Livina seeria ja Sylphy edule. Pärsia lahe piirkonna riikides kasvas müük 17,1% tänu Tiida ja Altima populaarsusele.

 

Renault-Nissani liit on juhtiv nullemissiooniga soidukite osas

Olulises liikumises soidukite süsinikdioksiidi ja tahkete osakeste heite vähendamise suunas andis liit hoogu oma läbimurdelistele plaanidele juhtida ülemaailmset autotööstust masstoodetavate nullemissiooniga soidukite osas. Liit moodustab valitsuste, linnade ja muude organisatsioonidega uuenduslikke partnerlusi, mis soodustavad elektriliste soidukite kasutamist üle kogu maailma.

2009. aasta tähistab Renault-Nissani liit oma 10. aastapäeva.

 

 

Meediakontakt:

 

Renault Corporate Information Department

Isabelle Meillier

+ 33 (0)1 76 84 64 69

www.media.renault.com

 

Nissan Motor Co., Ltd.

Global Communications CSR & IR Division

+ 81-(0)3-5565-2141 (üldine)

http://press.nissan-global.com/EN/

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.