Pressiteade

Jaga

100 000 RENAULT 5 E-TECH ELECTRICUT EHITATUD DOUAI'S: TÄHELEPANU KESKMES „MADE IN FRANCE“

Oluline verstapost saavutatud kõigest 15 kuuga! Douai’s asuv Ampere’i ElectriCity tehas on juba tootnud 100 000 Renault 5 E-Tech electricut, mis toodi turule 2024. aasta oktoobris. Eelmisel nädalal pandi kokku 100 000. sõiduk, Techno versioon 52 kWh akuga (kõige levinum standardvarustuse ja aku kombinatsioon). Kõik Hauts-de-France'i tehase töötajad tähistasid sündmust suure entusiasmiga.

Prestiižse 2025. aasta auto auhinna võitja Renault 5 E-Tech electric on pühendunud ja rõõmsameelne vastus tänapäevase liikuvuse tehnoloogilistele, ühiskondlikele ja keskkonnaalastele väljakutsetele, mängides olulist rolli elektriautode peavoolu toomisel.


„Veidi rohkem kui aasta pärast turuletoomist on 100 000. Renault 5 E-Tech electricu tootmine Douai’s tunnistuseks meie meeskondade pühendumusest ja klientide usaldusest. Douai’s asuv Ampere'i tehas on oma töötajate kire ja asjatundlikkuse toel läbinud põhjaliku ümberkujundamise täieliku elektrifitseerimise suunas. Täna tähistame palju enamat kui vaid numbrit: me tunnustame oma kollektiivset võimet kirjutada uus peatükk jätkusuutlikus uuendamises.”

Pierre-Emmanuel Andrieux, Douai’ tehase direktor, Ampere



Kuus mudelit ühel liinil

See üritus on ka „Made in France” märgise tähistamine. Eelmisel aastal sai Renault 5 E-Tech electric ka Origine France Garantie sertifikaadi. Douai’s asuv Ampere’i ElectriCity tehas toodab ühel liinil vähemalt kuut elektriauto mudelit: Renault 5, Renault Megane and Renault Scenic E-Tech electric, Alpine A290, Nissan Micra ja Mitsubishi Eclipse Cross. Iga päev ehitatakse umbes 900 sõidukit, millest kaks kolmandikku on Renault 5 E-Tech electricud. Selle saavutamiseks töötab tööjõud kolmes vahetuses päevas: üks hommikul, üks pärastlõunal ja alates 13. oktoobrist öövahetus, mis annab poole päevasest tootlikkusest.


Renault on otsustanud toota suurema osa oma elektriautodest Ampere’i ElectriCity kompleksis, kus kaks kolmandikku tarnijatest (sealhulgas Cléoni elektrimootorite tehas) asuvad 300 kilomeetri raadiuses ja enamik kliente 1000 kilomeetri raadiuses. Kompleksi kuuluvad ka Maubeuge'i tehas, kus pannakse kokku Renault 4 E-Tech electricut, ja Ruitzi tehas, mis on spetsialiseerunud hübriid- ja elektrikäigukastide hammasrataste tootmisele ning akukorpuste tootmisele ühisettevõtte Minth Electricity Technology kaudu.


„Renault 5 E-Tech electric on lipulaev, mis näitab meie võimet muuta ikooniline mudel konkurentsivõime ja Prantsuse tööstusliku suveräänsuse edasiviijaks. See saavutus tugineb ainulaadse ja tõhusa kohaliku ökosüsteemi tugevusele, mis hõlmab kogu väärtusahelat, tuues kokku Douai, Cléoni elektrimootorite jaoks, Ruitzi, aga ka meie partnerid ja tarnijad, kelle juured asuvad Hauts-de-France'i piirkonna südames. See on enamat kui lihtsalt tööstuslik edu, see on inimlik ja kollektiivne seiklus, mis tõestab meie võimet ühendada kiirus, uuenduslikkus ja jätkusuutliku väärtuse loomine meie klientidele ja piirkondadele.”

Anne-Catherine Brieux, Ampere'i ja Alpine'i tööstustegevuse asepresident


Populaarsus ulatub üle Prantsusmaa piiride

Renault 5 E-Tech electric on turuletoomisest saadik nautinud märkimisväärset edu: juba mitu kuud on see olnud Euroopa elektriautode B-segmendi esinumber. See on ka Euroopa jaemüügiturul kõigis segmentides kokku teisel kohal. Prantsusmaal kindlustas Renault 5 E-Tech electric aasta alguses elektriautode turu üldarvestuses esikoha. Sama positsiooni saavutas auto oktoobris ka Ühendkuningriigis. Hollandis ja Hispaanias on see oma segmendis esikohal.


Renault 5 E-Tech electric alustas hiljuti oma teekonda Euroopast väljapoole, debüteerides Türgis ja Iisraelis ning eelmisel kuul liitus nimekirjaga Maroko. Täiendavad turud peaksid järgnema 2026. aastal.



Uus varustus alates 2026. aasta jaanuarist

See turuedu peaks jätkuma ja kasvama ka 2026. aastal, mil jaanuari lõpust on saadaval täielik mudelivalik (kolm mootorit, kaks akuvõimsust, viis varustustaset alates 24 990 eurost, välja arvatud valitsuse toetused) ning mitmed täiustused ja uued funktsioonid.


Samal ajal saab Renault 5 E-Tech electric One Pedal funktsiooni Techno viimistlusega ja kõrgemates versioonides. See regeneratiivpidurduse neljas tase võimaldab juhil sõiduki täielikult peatada ilma pidurita, kasutades ainult gaasipedaali. See funktsioon on eriti kasulik liiklusummikutes, lähenedes ringristmikele või punase tule ees, sest see aitab linnaliikluses sujuvamalt sõita.


Saadaval on ka juhi tähelepanu jälgimise funktsioon. Vasakpoolsesse esiklaasi piilarisse paigaldatud salongikaamera abil suudab see funktsioon tuvastada juhi väsimust või tähelepanu hajumist. Lisaks saavad kliendid nüüd kasutada uut teenust, mis pakub 2 GB/kuus andmemahtu kolme aasta jooksul või kuni Mobilize Financial Servicesiga sõlmitud lepingu lõpuni (kõik lepingud, välja arvatud tavapärased laenud). See teenus, mis on piisav kõige populaarsemate autorakenduste igapäevaseks kasutamiseks, vastab näiteks kuni 40 tunnile heli voogedastusele (standardkvaliteet) või kuni kolmele tunnile video voogedastusele.


Lõpuks saab Renault 5 E-Tech elektrilisele mudelile lisada uued tagatiibade „PoweR5” kleebised, samas kui esitiibade ja katuse „NumbeR5” kleebiste pakett, mida on juba näha Techno ja Iconic Cinq varustustasemetel, on saadaval alates Five ja Evolution varustustasemetest.


Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.