Pressiteade

Jaga

UUS RENAULT TRAFIC VAN E-TECH ELECTRIC, UUS TÕHUS, PAINDLIK JA UUENDUSLIK SÕIDUK ÄRIKASUTAJATELE

Soovin tutvustada Renault’ uue põlvkonna täiselektriliste tarbesõidukite perekonna esimest liiget – uut Trafic Van E-Tech electricut. Mudel põhineb täielikult uuendatud elektrilisel „rulaplatvormil“, mis annab sellele erakordse manööverdusvõime, kompaktse mõõdu ja linnakeskkonda sobiva paindlikkuse.

Kuus kuud pärast uue põlvkonna kompaktsete täiselektriliste väikeste tarbesõidukite esitlemist Birminghamis esitleb Renault selle uue tooteperekonna esimest liiget: uut Trafic Van E-Tech electricut.


Nimi, mis on edukuse sünonüüm


1980. aastal turule toodud Traficut on kolme põlvkonna jooksul ehitatud üle 2,5 miljoni sõiduki. Keskmise suurusega väikeste tarbesõidukite turul on sõiduki nimi muutunud edukuse sünonüümiks. Sellele pärandile tuginedes tähistab neljanda põlvkonna täiselektriline mudel revolutsioonilist muutust.



Optimeeritud mõõtmed


Uus Trafic Van E-Tech electric on ehitatud uuele täielikult elektrilisele nn „rulaplatvormile“, mille eesmärk on optimeerida kandevõimet toetuspinna suhtes, mida võimaldavad minimaalne eesmine ülend ja taha paigaldatud jõuseade. See muudab pöörderingi võrdseks Clioga (10,3 meetrit). Ökoloogilisest vastutusest kaugemale vaadates on linnades kasutamiseks kõige olulisemad tegurid kompaktsed mõõtmed ja paindlikkus.


Uue kaubiku L1 keretüübi puhul on laadimismaht 5,1 m3, pikkus 4,87 m ja laius 1,92 m. L2 kaubiku laadimismaht on 5,27 m pikkuse ja 40 cm pikema teljevahe juures 5,8 m3. Samal ajal on üldkõrgust vähendatud 1,90 meetrini, tagades juurdepääsu kõikidele maa-alustele parklatele.

Kaubikul on ka suured uksed euroaluste laadimiseks küljelt või tagant.



Kaasaegne, kõrgtehnoloogia, futuristlik disain


Uus Trafic Van E-Tech electric on moodsa disainiga sõiduk lühikese eesmise ülendi, suure teljevahe ja aerodünaamilise üheruumilise kerega.

See on ka kõrgtehnoloogiline, eesmise valgustusribaga. mis väljendab tugevat brändi identiteeti. Identiteeti rõhutavad veelgi taustvalgustusega logo ja päevasõidutuledele ulatuvad valgusvood, luues tipptasemel valguslahenduse.

Valgustusriba jääb kohe silma, muutes samas esiosa visuaalselt laiemaks. Allpoolsed esituled on diskreetsema disainilahendusega.

Traficu futuristlikku stiili võib näha ka selle visiiri-sarnases tuuleklaasis, mis koosneb tuuleklaasist ja kahest küljeaknast.



Must on ilus


Trafic Van E-Tech electric on oma moodsate proportsioonide ja välimusega tasakaalus, kusjuures mõned osad on kerevärvi ja teised mustad, et väljendada väikeselt tarbesõidukilt oodatavat jõulisust.

Eesmine kaitseraud koosneb suurest teralise viimistlusega mustast sektsioonist. Disainerid pöörasid igale osale suurt tähelepanu, et tuua esile üldist välimust, vältides samal ajal kogukat üldmuljet. Alumisel teralise viimistlusega mustjashallist plastist kaitseraua sektsioonil on lasermuster, mis sarnaneb Scenic E-Tech electricule. Tähelepanu pööramine viimistlusele on Renault’ uue disainikeele märksõna.

Esiküljel näib kerevärvi ala hõljuvat kahe musta sektsiooni – valguslahenduse riba ja kaitseraua – vahel.

Külgedel on mustast teralisest plastist kere alumised kaitsmed, mis illustreerib sõiduki vastupidavust ja tugevust ja suutlikkust toime tulla äritegevuse igapäevaste väljakutsetega. Samal ajal näitavad lasermustrid tõelist keskendumist disainile. Originaalse kujundusega vööjoon lisab külgpaneelidele dünaamilist ilmet. Pealtnäha juhuslike üleminekutega tekitab see liikumise ja energia mulje, isegi kui kaubik on paigal.


Ülaosa tagumine, aerodünaamiline jaotur on sarnaselt kaitseraua alumisele osale teralisest mustast plastist ning jällegi samade joonte ja soontega.

Trafic Van E-Tech electric on ka brändi esimene tarbesõiduk, millel on tagatulede signatuur.. 3D kujundusega lahendus kujutab endast topeltvertikaalset joont mõlemal pool asümmeetrilisi väljapööratavaid uksi. Tavapärased valgustusfunktsioonid, samuti reljeefsed, on paigutatud ühte plokki valguslahenduse alla.

Sarnaselt Renault' sõiduautodega on logo paigaldatud otse kerele, paremale tagauksele. Vasakul asuv Traficu märgis näitab brändi väikeste tarbesõidukite jaoks kasutusele võetud uut kirjatüüpi.



Kaasaegne murrangulise disainiga kokpit


Osana täiesti uudsest lähenemisviisist disainile on kokpitis tugev torukujuline armatuurlaud, mis ulatub kabiini ühest äärest teise. Kui torukujuline disain on ajatu, on juhtpaneel ka väga kaasaegne, millel on kaks ekraani: 10-tolline näidikuplokk ja 12-tolline keskne ekraan, mis on suunatud juhile (X°).

Istmed on polsterdatud halli ja Zeta teksakanga seguga, kollase tepinguga hallil ja valge tepinguga teksakangal.



Rikkalik valik panipaiku


Panipaigad ja nende mahutavus on ärikasutajate jaoks sõidukogemuse oluline osa ja Trafic Van E-Tech electric vastab sellele vajadusele paljude nutikate ja rikkalike mõõtmetega hoiukohtadega. Lisaks suletud kindalaekale sisaldab kokpit mitmeid avatud, kuid sobivalt jaotatud panipaiku: kolm tassihoidjat ja keskse ekraani all olev dokumendihoidja, kolm hoiuala näidikuploki taga, kaks väikest panipaika mõlemal pool rooli, sügav riiul „toru" all reisijaküljel ja kaks hoiutaset ustes: väikeste esemete jaoks kõrgem ja suurte esemete, näiteks veepudelite jaoks madalam. Armatuurlaua taga, „toru" ja tuuleklaasi aluse vahel on igasuguste esemete, näiteks sülearvuti, kaustade või pihuarvuti, turvaliseks hoidmiseks suur ala. Sõiduki vastupidavust peegeldab see nii väljast kui ka seest nähtav ala, mis koosneb 50% ulatuses taimsest ainest (kiududest).



Ökodisain


Renault eesmärk on kasutada Trafic Van E-Tech electricu juures üle 23%** ringlussevõetud materjale*** (sh aku), mis on lähedane meie parimate elektriautodega saavutatud tasemele (nt 26% R4 E-Tech electricu puhul). See eesmärk on kooskõlas Renault Grupi strateegiaga lisada 2030. aastaks oma sõidukitesse 33 massiprotsenti ringlussevõetud materjale.


Täpsemalt plasti osas peaks sõiduk sisaldama üle 15%*** ringlussevõetud plasti (> 40 kg), mis kinnitab Renault' liidripositsiooni selles valdkonnas, ületades turu keskmist 9%****. Polsterdus sisaldab 50% ulatuses ringlussevõetud Twi-teksakangast,



Lahendus igaks otstarbeks: valikus kaks akut


Optimaalse paindlikkuse tagamiseks on Trafic Van E-Tech electric saadaval kahe akulahendusega: linnasõiduulatus või pikamaasõiduulatus.


Suure läbisõiduga juhtidele pakub NMC (nikkel-mangaan-koobalt) tehnoloogiaga pika sõiduulatuse aku kõrgeimat energiasäästlikkust maksimaalse sõiduulatuse saavutamiseks, mis on umbes 450 km WLTP*. See aku on saadaval kohe turuletoomise ajal.


Peamiselt linnas töötavatele ärikasutajatele mõeldud linnasõiduaku kasutab LFP (liitium-raudfosfaat) tehnoloogiat, mis ei sisalda haruldasi metalle, nagu koobalt või nikkel. See mudel ühendab konkurentsivõimelise hinna peaaegu 350 km sõiduulatusega WLTP* (Traficul), mis on piisav paljudele ärikasutajatele. See aku on tuleb turule hiljem.


Kõik akuelemendid toodetakse Euroopas ja akud pannakse kokku Prantsusmaal Sandouville'i tehases.



Ülikiire laadimine 800 V tehnoloogiaga


Lisaks mitmekülgsele valikule pakuvad akud ka uut 800 V kiirlaadimise tehnoloogiat. See Renault' jaoks esmakordne funktsioon muudab ärikasutajate igapäevase elukorralduse lihtsamaks.

Alalisvoolu kiirlaadimispunktis laeb aku umbes 20 minutiga 15%-lt 80%-ni, pikendades sõiduulatust 260 km võrra.



Uue põlvkonna elektrimootor


150 kW võimsuse ja 345 Nm pöördemomendiga on see Euroopas välja töötatud uus elektrimootor eriti tõhus.

Võimsa mootori ja vastupidava platvormiga uue Trafic Van E-Tech electricu pukseerimisvõime on 2 tonni ja kandevõime 1,25 tonni (tüübikinnituse testid pooleli).



V2X funktsioonid


Uus Trafic Van E-Tech electric pakub sõidukist laadimiseks (V2L) ja sõidukist võrku (V2G) funktsioone.


See tähendab, et see suudab laadida väliseid seadmeid (V2L, sõidukist elektriseadmesse) kabiini laadimisala pordist või adapteri kaudu, mille saab ühendada seadmetega nagu näiteks tööriistad või sülearvuti.


Samuti suudab see kahesuunalise laadija abil akust energiat võrku suunata (V2G funktsionaalsus).





Valmistatud Sandouville'is ja ümber ehitatud Renault' poolt


Trafic Van E-Tech electricut hakatakse tootma Prantsusmaal Renault Grupi Sandouville'i tehases koos olemasoleva sisepõlemismootoriga Traficuga, mis jätkab oma karjääri turul. Sandouville’is tehakse ka hulga klientide poolt enim tellitud ümberehitusi, millest mõnda haldab Qstomize, Renault' tütarettevõte, mis on spetsialiseerunud väikeste tarbesõidukite kohandamisele ja ümberehitamisele, peamise tehase kõrval asuvas hoones.


Olenemata formaadist – šassii, madelauto, kallur, platvormveok või kaubaveo kast – ühendab uus Renault Trafic Van E-Tech electric kiire tootmisaja range kulude haldamise ja tootja kvaliteedigarantiiga.


Eritellimusel projektide puhul saavad kliendid pöörduda 300 Renault Pro+ poolt heakskiidetud partner-kereehitaja poole.



SDV revolutsioon


SDV või tarkvarapõhine auto on tehnoloogiline läbimurre. Tarkvara ei ole enam perifeerne ja piiratud teatud funktsioonidega, nagu varasemates sõidukiarhitektuurides, vaid on kogu sõiduki keskmes. Varem sõidukis laiali olnud kümned arvutid on asendatud ühe äärmiselt võimsa keskarvutiga. Seda tsentraliseeritud tarkvaraarhitektuuri saab sarnaselt telefoni või sülearvutiga värskendada kogu sõiduki tööea jooksul.


CAR OS operatsioonisüsteem


Ampere’i välja töötatud uus CAR OS (autode operatsioonisüsteem) töötab Android™ Automotive OS-il, mis muudab selle lihtsalt kasutatavaks, kuid on avatud paljudele praegustele ja tulevastele rakendustele.



Automaatsed ja isikupärastatud värskendused


Keskne tarkvara on ühendatud pilve ja seda saab reaalajas kaugjuhtimisel ajakohastada.


Sarnaselt telefonile või sülearvutile saavad ärikasutajad täiendada oma sõidukit uute või täiustatud funktsioonidega kogu selle kasutusaja jooksul. Edaspidi hakatakse tõenäoliselt pakkuma isikupärastatud lahendusi, mis kajastavad iga inimese tegelikku autokasutamist ja sõiduharjumusi.


Näiteks on sisseehitatud Google'i funktsioonidega openR evo multimeediasüsteem saadaval nõudmisel, mis tähendab, et selle saab pärast sõiduki ostmist igal ajal lisada FOTA kaudu kaugjuurdepääsu abil.


Kliendid saavad lisada ka 360° kaamera või kliimaseadme, seekord Renault' võrgu sekkumisega sõidukisse.


SDV-tehnoloogia võimaldab ettevõtte ökosüsteemi otse sõiduki multimeediasüsteemi integreerida, sillutades teed täiustatud digitaalsele konfiguratsioonile. Asetades professionaalsed tööriistad sõidukogemuse keskmesse, vastab süsteem professionaalide spetsiifilistele vajadustele.


Ettevõtted, kes kasutavad oma operatsioonisüsteemi näiteks tarnete jaoks, saaksid uue funktsiooni integreerida sõiduki multimeediasüsteemiga, et saata reaalajas teavet (aeg, marsruut, kontaktandmed, märkused jne) kaupu kohale toimetavate sõidukite juhtidele.



Prognoosiv hooldus optimeeritud kättesaadavuse tagamiseks


Juba olemasolevatel sõidukitel saadaval olev prognoosiv hooldus muutub SDV-arhitektuuri väga kiire arvutusvõimsuse ja tehisintellektiga veelgi täpsemaks. Põhikomponentide kulumist on võimalik reaalajas jälgida kaugdiagnostika abil, mis võimaldab remonti ette planeerida, hõlbustab hoolduse haldamist ja lubab teha teatud parandusi eemalt.


Funktsioon on eriti kasulik sõidukipargi haldajatele, võimaldades neil optimeerida kulusid, tööaega ja sõidukite kättesaadavust.



Täiustatud mugavus kabiinis


SDV-tehnoloogia toel tutvustab Trafic ka uue põlvkonna 12-tollise ekraaniga OpenR multimeediasüsteemi, mis on optimeeritud tarbesõidukitele. See süsteem, millel on Renault' väikeste tarbesõidukite valikus kõige suurem ekraan, pakub navigatsiooni, mis on spetsiaalselt mõeldud tarbesõidukitele, võttes arvesse nende mõõtmeid ja koormat jne, et vältida sobimatuid marsruute. Selle tulemusel esitab pardal olev marsruudiplaneerija parimad marsruudid, pakkudes täpsemate tarbimisandmete põhjal optimeeritud laadimispeatusi.

Samuti on saadaval Google'i teenused, sh Google Assistant ja muud Google Play funktsioonid.

Google Assistant võimaldab juhtidel oma sõidukiga intuitiivselt suhelda pilku teelt tõstmata. Nad saavad reguleerida salongi temperatuuri, teha märkmeid, juhtida raadiot või küsida värskeimaid uudiseid või ilmateadet.


Google Play pakub pidevalt laienevat rakenduste kataloogi (praegu on allalaaditav üle 100 rakenduse), et rikastada pardakogemust 12-tollisel ekraanil.


Saadaval olevate rakenduste hulgas on Vivaldi, internetibrauser, mis võimaldab kasutajatel oma e-kirju kontrollida, EasyPark, mis lihtsustab parkimistasude haldamist, ning mitmed voogedastusrakendused, mis on mõeldud vaatamiseks lõunapauside ajal, näiteks HBO Max ja Prime Video.



Suurendatud ohutus


2023. aastal käivitatud Human First programmiga kinnitas Renault veel kord oma pühendumust juhtide, reisijate ja teiste liiklejate ohutuse parandamisele kogu maailmas mitmete tehnoloogiliste edusammude abil.


Sõidukäitumise parandamiseks ja ohutuse suurendamiseks on Traficul sisseehitatud Safety Coach.

Sõiduki andurite ja tehisintellekti abil hinnatakse juhi ees seisvaid ohte, võttes arvesse sõiduki kiirust, ohutuid vahemaid, sõiduraja hoidmist ja sõiduraja muutmise haldamist ning valvsust.


Kogutud andmete põhjal annab süsteem juhile iga reisi lõpus hinde 100 punkti ulatuses (Safety Score) ning annab sõidukijuhile vastavalt tulemustele personaalseid näpunäiteid.


Samal ajal kuvab Safety Monitor funktsioon otse armatuurlaual reaalajas teavet sõidukäitumise kohta.



My Renault rakendusega igapäevane elektriline sõit lihtsamaks


Trafic sisaldab ka My Renault rakenduse funktsioone, mis on elektriautoga igapäevaselt kasulikud, näiteks laadimise ajastamine ja eelsoojendus ning sõiduulatuse jälgimine. Elu lihtsustavad ka muud funktsioonid, näiteks sõiduki asukoha kindlaksmääramine, uste oleku kontrollimine kauglukustusega või sõiduki hoolduse jälgimine ühendatud hoolduskalendri abil.



Digitaalne isikupärastamine


Kiirabiautod, tuletõrjeautod, politseiautod, külmutusautod ja muud Traficu ümberehitatud versioonid saavad neid ümberehitusi hõlpsalt otse 12-tollisel multimeediaekraanil hallata tänu Convertor Companioni rakenduse uuele põlvkonnale. Renault Masteril auhinnatud uus Renault' rakendus pakub kereehitajatele suuremat paindlikkust, võimaldades neil selle sisu hõlpsalt ja intuitiivselt kohandada. Trafic Van E-Tech electric saab ka täiesti uue juhi tuvastamise funktsiooni.


See autoparkidele loodud ühendatud teenus genereerib ekraanil QR-koode, et juhid saaksid end openR evo-ga varustatud sõidukites tuvastada. See tähendab, et enam pole vaja paigaldada lisaseadmeid ega hallata kaarte; kõik on sõidukis olemas, kui teenus on tellitud.



Suurem väärtus


Sõidukite kaugjuhtimise teel ajakohastamise võimalus parandab sõidukogemust ja seega ka ärikasutajate tootlikkust, kuid lisaks aitab ka tõsta sõiduki väärtust. Kolme- või nelja-aastane sõiduk ei kaota oma väärtust samal määral, sest seda on täiustatud uute funktsioonidega. See tähendab kõrgemat jääkväärtust. Noorendav toime on eriti kasulik väikeste tarbesõidukite puhul. Lisaks sellele, et nende sõidukite kasutusaeg on palju pikem kui sõiduautodel, kasutatakse neid sagedamini ja intensiivsemalt.


Traficule lisatakse kogu kasutusaja jooksul uusi ühendatud teenuseid, mis parandavad juhtimiskogemust ja sõidukite haldamist.



Prantsusmaal Renault Grupi Sandouville'i tehases toodetava Traficu tootmine algab 2026. aasta lõpus.



*WLTP tüübikinnituse testid pooleli

** sealhulgas ISO 14021 standardi kohaselt ringlusse võetud materjalid ning tööstuslikus tootmiskohas tootmisprotsessidesse tagasi ringlusse võetud tootmislõiked või -jäägid

*** materjalide lõplik dokumentatsioon on ootel

**** The Circular Economy for Plastics – A European Analysis 2024


Google, Google Play, Google Maps, Android Auto, Gemini ja kõik muud kaubamärgid on Google LLC kaubamärgid.




Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.