Pressiteade
Selle projekti osana, mille eesmärk on luua suurejooneline väljapanek, mis koondab kõik Renault’ kollektsioonid ühte kohta, korraldab Renault oma ajalooliste sõidukite kollektsiooni ümber, et säilitada 600 ikoonilist ja ainulaadset mudelit, mis on ehitatud alates 1898. aastast. Bränd müüb maha hulga sõidukeid, mida on mitu eksemplari (kaks või kolm), tagades samal ajal, et säilitab vähemalt ühe igast mudelist oma 125-aastase ajaloo jooksul.
Renault ja Artcurial Motorcars, kes on partnerid alates 2022. aastast, kuulutavad välja erilise ürituse kollektsionääridele ja kõigile, kellel on kirg brändi ja autoajaloo vastu. See ainulaadne oksjon toimub 7. detsembril 2025 ajaloolises Flins-sur-Seine'i tootmiskohas, mis asub Pariisist vaid 40 kilomeetri kaugusel. Praegu täielikku ümberkujundamist läbiv ikooniline paik pakub alates 2027. aastast ainulaadset väljapanekut kõigile Renault' pärandi moodustavatele kollektsioonidele, mis hõlmavad enam kui sajandit uuendusmeelsust ja autokirge.
Müügil on umbes sada ajaloolist autot enam kui 800 Renault' kollektsioonis oleva auto hulgast, lisaks umbes saja eseme valik, sealhulgas mudelid, juhikombinesoonid ja muud esemed. Üle 90% pakkumistest müüakse ilma reserveeringuta, andes entusiastidele võimaluse omandada erakordseid esemeid.
Valikusse kuuluvad 100 mudelit illustreerivad kõiki Renault’ seikluse tahke:
•ALGUSAASTAD: samm ajas tagasi 1901. aasta Type D-ga, mis on endiselt funktsionaalne, või haruldase bussiga aastast 1933. Need sõidukid näitavad Louis Renault' leidlikkust. Kollektsiooni töötubades esitletakse ka 1898. aasta Type A koopiaid nii sisepõlemismootoriga kui ka elektrilise versioonina, millest kollektsioonimeeskond ehitas väikese arvu eksemplare brändi sajandaks aastapäevaks 1998. aastal.
•MOOTORISPORT: erakordne austusavaldus Vormel 1-le ja Turbo revolutsioonile. Vormel 1 turbomootorite teerajajana jättis Renault Sport sellel spordialal oma jälje, võttes vastu ühe mootorispordi julgeima tehnoloogilise väljakutse. Juba 1977. aastal raputas esimene turbomootoriga F1-auto – kuulus RS01 – väljakujunenud korda, sillutades teed suurte uuenduste kümnendile. Pärast rasket algust tasus Jean-Pierre Jabouille'i, René Arnoux', Alain Prosti ja kogu Renault Sporti meeskonna visadus end 1979. aastal ära, kui Jean-Pierre Jabouille saavutas Dijonis esimese võidu turbomootoriga F1-autoga – see oli ajalooline pöördepunkt, mis inspireeris kõiki teisi tootjaid.
Müük avaldab austust sellele legendaarsele perioodile, müües umbes kakskümmend autentset võidusõiduautot Turbo aastatest (1981–1985), alates RE27B-st kuni RE60 01B-ni, mida juhtisid tolle aja suurimad nimed: René Arnoux, Jean-Pierre Jabouille, Patrick Tambay, Eddie Cheever ja Alain Prost. Legendaarne RE40, mis võitis Spa ringrajal Belgia Grand Prix', kehastab Renault' edu selles tulevikku suunatud kümnendis.
Mõnele F1 autole antakse kaasa originaalsed tehnilised märkmikud – haruldased dokumendid, mis kajastavad Viry-Châtilloni inseneride tööd. Aastatel 1977–1985 osales Renault 123 Grand Prix'l, saavutades 15 võitu ja 31 esimest stardipositsiooni – see oli teedrajav seiklus, mille julge visioon inspireerib jätkuvalt nii brändi kui ka mootorispordimaailma.
•VASTUPIDAVUS: ikooniline Alpine A442, Le Mansi 24-tunnise võidusõidu sümbol, esitletakse šassii 0 versioonina – esimene selles seerias. Tolle aja suurimate sõitjate juhitud auto jättis oma jälje Imolas ja Nürburgringil 1975. aastal ning Le Mans'il 1977. aastal. Sellest ajast alates on see jäänud Renault’ kollektsiooni ja on tänapäevalgi väljas värvitoonis, mis on sarnane 1977. aasta novembris Columbuse kiirusringil toimunud kiirkatsetel nähtule.
•RALLISÕIT: selle spordiala ikoonid Maxi Turbo 5 prototüüp B0 ja Renault 5 GT Turbo Bandama meenutavad Renault' edu rallis. Erakordselt autentne sõiduk kannab endiselt Bandamast pärit punase mulla jälgi, mis on Alain Oreille'i maailmameistrivõistluste elav suveniir.
•IKOONILISED KLASSIKUD: müügil on ka populaarsed ja ikoonilised mudelid alates 4CV-st kuni R5 Police'i, Floride „Disney” ja Clio Williamsini. Mõned neist autodest on restaureeritud (4CV puhul) või hoitud suurepärases originaalseisukorras (Clio Williamsi puhul) ning neile pakutakse registreerimisdokumente, mis on haruldane võimalus omandada tükk ajalugu otse tootjalt.
•ALPINE: samuti esitletakse mitmeid Alpine'i mudeleid, sealhulgas erakordne A610 Evolution, mis on võimsaim eales ehitatud mudel, samuti Alpine V6 Turbo ja A110 makett.
Lisaks neile sõidukitele müüakse ka umbes sada eset, mis peegeldavad Renault' tehnoloogilisi ja inimlikke seiklusi. Sinna kuuluvad:
•tuuletunneli ja disaini maketid: umbes nelikümmend tuuletunneli, õppe- ja disaini maketti, mida on sageli toodetud vaid mõne üksiku eksemplari kaupa, illustreerides Renault' oskusteavet. Nende hulka kuuluvad mitmed ikoonilised mudelid: R4, R5, pärlmuttersinine Supercinq ja hämmastav Twingode seeria erinevate viimistlustega. Disaini makettide hulgas on 1:5 mõõtkavas ideeautod ja mõned haruldased Vormel 1 mudelid.
•legendaarsed Vormel 1 mootorid ja muud juhtide mälestusesemed: mootorispordihuvilisi köidab legendaarsete Vormel 1 mootorite valik, sealhulgas erakordne Renault Elf V6 Turbo EF15 koos transpordikastiga. See oli mootor, mis käitas Ayrton Senna juhitud Lotuse autot Detroiti Grand Prix'l ja kvalifikatsioonisõidus Adelaide'is 1986. aastal. Müügil on ka kiivrid, koopia-kombinesoonid ja Renault F1 reklaamtooted, mis meenutavad Renault’ parimaid tunde võidusõidurajal.
•originaalsed ja haruldased esemed: Renault on ka piiritu loovuse bränd. Müügil on hulk üllatavaid esemeid, nagu raudteevagunid, kellad, paadid ja prestiižsed maketid. Nende hulgas on üks ainult kolmest teadaolevast lendava taldriku „Reinastella” eksemplarist, mis on toodetud koostöös Eurodisneyga. Möödunud ajastut sümboliseerides on väljas ka Dauphine'i sõidukite ekspordiks Ameerika Ühendriikidesse mõeldud agentuuri Liberty Ship (umbes aastast 1957) makett ning 1:20 skaalas panoraamvaguni makett. Lõpuks meenutab selle tööstuspiirkonna kuldajastut Flins-sur-Seine'i tehasest pärit kahepoolne Bodeti kell.
See ainulaadne müük on osa lähenemisviisist, mille eesmärk on tutvustada Renault' pärandit, andes kollektsionääridele ja entusiastidele võimaluse omandada ajalooline ikooniline mudel. Autod valiti välja nende erakordse iseloomu ja ainulaadse ajaloo tõttu, mida nad esindavad.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
RENAULT JA ARTCURIAL MOTORCARS TEATAVAD 100 AJALOOLISE SÕIDUKI ERAK...
RENAULT JA ARTCURIAL MOTORCARS TEATAVAD 100 AJALOOLISE SÕIDUKI ERAK...
RENAULT JA ARTCURIAL MOTORCARS TEATAVAD 100 AJALOOLISE SÕIDUKI ERAK...
RENAULT JA ARTCURIAL MOTORCARS TEATAVAD 100 AJALOOLISE SÕIDUKI ERAK...
RENAULT JA ARTCURIAL MOTORCARS TEATAVAD 100 AJALOOLISE SÕIDUKI ERAK...
RENAULT JA ARTCURIAL MOTORCARS TEATAVAD 100 AJALOOLISE SÕIDUKI ERAK...
RENAULT JA ARTCURIAL MOTORCARS TEATAVAD 100 AJALOOLISE SÕIDUKI ERAK...
RENAULT JA ARTCURIAL MOTORCARS TEATAVAD 100 AJALOOLISE SÕIDUKI ERAK...
RENAULT JA ARTCURIAL MOTORCARS TEATAVAD 100 AJALOOLISE SÕIDUKI ERAK...
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.