Pressiteade
ERILINE HOOAEG DEBÜÜDIMEESKONNALE – DACIA SANDRIDERSI EDU W2RC 2025 HOOAJAL
Oma esimesel hooajal W2RC-s saavutas Dacia Sandriders muljetavaldavad tulemused:
•Nasser Al-Attiyah – 2. koht sõitjate arvestuses
•Sébastien Loeb – 4. koht sõitjate arvestuses
•Édouard Boulanger – 1. koht kaardilugejate arvestuses
•Dacia – 2. koht tootjate arvestuses
•
Need tulemused saavutati tänu võitudele Abu Dhabi Desert Challenge’il (Al-Attiyah/Boulanger) ja Rallye du Maroc’il (Loeb/Boulanger), mis kinnistas Dacia suurepärast debüüti maailmameistrivõistlustel. Meeskond võitis ka Dakari ralli 2025 ühel etapil ja lõpetas üldarvestuses tugeval neljandal kohal.
NASSER AL-ATTIYAH – MAARALLIDE ELAV LEGENDA
Nasser Al-Attiyah on üks läbi aegade edukamaid maastikurallide sõitjaid – kolmekordne W2RC maailmameister (2022, 2023, 2024) ja viiekordne Dakari ralli võitja. Ta mängib võtmerolli Dacia arendusprogrammis. Tema kogemused – alates klassikalistest rallidest ja ringrajasõitudest kuni olümpiamedaliteni – tugevdavad Sandridersi meeskonda nii sportlikult kui tehnoloogiliselt.
Al-Attiyah on domineerinud selles nõudlikus spordialas juba üle kümne aasta. Ta on saavutanud 5 Dakari võitu, võitnud tootmisautode maailmameistritiitli (2006), kaks W2RC tiitlit (2014, 2015) ning kogunud rekordilised 19 Lähis-Ida meistritiitlit. Lisaks võistles ta ringrajasõitudes ja võitis 2012. aasta Londoni olümpiamängudel laskmises pronksmedali. Praegu hoiab ta W2RC üldarvestuses 2. kohta, tõestades oma püsivat tippvormi.
NELI TUGEVAT MEESKONDA HOOAJAKS 2026
2026.aasta hooajal esindab Dacia Sandridersi neli tugevat ekipaaži:
•Nasser Al-Attiyah / Fabian Lurquin
•Sébastien Loeb / Édouard Boulanger
•Cristina Gutiérrez / Pablo Moreno Huete
•Lucas Moraes / Dennis Zenz
See kombinatsioon kogenud meistritest ja noortest talentidest näitab meeskonna ambitsiooni W2RC-s ja valmistumist Dakari ralliks 2026.
MAARALLID – INNOVATSIOONILABOR DACIA JAOKS
Dacia käsitleb maastikurallisid kui olulist katsepolügooni, kus testitakse lahendusi tulevaste seeriaautode jaoks. Dakari ja W2RC võistlused võimaldavad proovida madala heitmega tehnoloogiaid, keredisaini, jõuülekandeid ja aerodünaamikat äärmuslikes tingimustes, mida laboris pole võimalik jäljendada. Sportlik tegevus toetab Dacia tehnoloogilist arengut ja täiendab selle filosoofiat – vastupidavus, lihtsus ja funktsionaalsus.
Esimene täishooaeg tõestas, et Sandriders kuulub juba praegu maailma motorspordi tippu.
JÄRGMINE ETAPP – TEE DAKAR 2026 SUURTE EESMÄRKIDE SUUNAS
François Aupierre, Dacia Sandridersi turundusdirektor:
„Dakar ja maastikurallid sobivad Dacia vaimuga ideaalselt, sest need ühendavad kõik, mis defineerib meie brändi – vastupidavuse, lihtsuse ja vabaõhuhinguse. See on karmim test keskkond, kus proovile pannakse meie töökindlus ja uued madala heitmega tehnoloogiad. Samal ajal on Dacia suures muutuses – uus disain ja C-segmendi linnamaastur Bigster viivad meid järgmisele tasemele. Osalemine Dakaril on parim viis seda muutust maailmale näidata.“
DACIA SANDRIDER – ILMA LIIGSE VILLETSEMISENA
Sandrideri disain keskendub täielikult funktsionaalsusele. Vorm järgib eesmärki – tõhusust maailma raskeimatel rallidel. Kõik kere detailid on loodud aerodünaamika ja vastupidavuse, mitte iluefekti jaoks. Madal kapott annab suure nähtavuse ja matt, peegeldusi vältiv värvkate vähendab pimestust.
Salongis domineerivad võidusõitjate koostöös arendatud lahendused – modulaarne armatuur võimaldab ergonoomiat kohandada iga ekipaaži tööstiili järgi.
EHITATUD VASTUPIDAVUSEKS
Dakar ei andesta kompromisse. Seetõttu on Sandrider loodud tugevuse ja töökindluse vaimus: tugevdatud raam, optimeeritud šassii, süsinikkiust kere, vastupidavad kaitserauad, suure käigupikkusega vedrustus ja 4x4 veosüsteem, mis peab vastu äärmuslikele temperatuuridele ja pinnastele.
Detailid, nagu Sabelti istmed hingavast antibakteriaalsest kangast, kiiresti ligipääsetavad varurattad, käepäraselt paigutatud tööriistad ja magnetne mutrikaitseplaat, võivad otsustada etapi tulemuse. Kõike toetavad uusima põlvkonna BF Goodrich rehvid, mis pakuvad maksimaalset vastupidavust ja juhitavust.
ECO-SMART: TÕHUSUSE JA KESKKONNA TASAKAAL
Dacia strateegia motorspordis keskendub kaalu, kütusekulu ja keskkonnamõju vähendamisele ilma jõudlust ohverdamata. Sandrider on umbes 15 kg kergem kui võrreldavad prototüübid tänu kergemale raamile ja kompaktsemale mootorile. Aerodünaamika on paranenud: õhutakistus vähenes 10% ja tõstejõud 40%.
Süsinikkiust kereosades on kasutatud pigmente, mis vähendavad infrapunakiirguse neeldumist ja hoiavad salongi jahedamana – see lahendus on patenteeritud. Sandrider kasutab Aramco sünteetilist kütust, mis on toodetud taastuvast vesinikust ja püütu CO₂-st, pakkudes tõhusat viisi rallide heitmete vähendamiseks.
SANDRIDER – EHITATUD ÄÄRMUSTE JAOKS
Sandrider on Dacia, Prodrive’i ja professionaalsete sõitjate koostöö tulemus ning vastab FIA W2RC Ultimate T1+ kategooria nõuetele. See ühendab inseneride kogemuse ja sõitjate praktilised teadmised.
TEHNILISED ANDMED
•FIA kategooria: Ultimate T1+
•Kandev konstruktsioon: toruraam
•Kere: süsinikkiud
•Mootor: V6, 3 l, biturbo, otsesissepritse
•Maksimaalne võimsus: 265 kW / 360 hj @ 5000 p/min
•Maksimaalne pöördemoment: 539 Nm @ 4250 p/min
•Veosüsteem: 4x4
•Käigukast: 6-käiguline sekventsiaalne
•Vedrustus: topeltkolmnurkne, 350 mm käigupikkus
•Veljed: 17” alumiinium
•Rehvid: 37” BF Goodrich
•Mõõtmed (P/L/K): 4140 × 2290 × 1810 mm
•Teljevahe: 3000 mm
•Üleulatus ees/taga: 590 / 550 mm
Loodud toime tulema kõige raskemate maastikurallide katsumustega.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
DACIA SANDRIDERS – EDUKAS AASTA JA ETTEVALMISTUSED DAKARI RALLIKS 2...
DACIA SANDRIDERS – EDUKAS AASTA JA ETTEVALMISTUSED DAKARI RALLIKS 2...
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.