Pressiteade

Jaga

DACIA SANDRIDERS – EDUKAS AASTA JA ETTEVALMISTUSED DAKARI RALLIKS 2026

Viiekordse Dakari ralli võitja Nasser Al-Attiyah külastas Poolat, et võtta kokku Dacia Sandridersi meeskonna esimene täispikk ja väga edukas hooaeg FIA maastikurallide maailmameistrivõistlustel (W2RC). Debüüthooaja järel lõpetas meeskond tootjate arvestuses teisel kohal, kaks sõitjat jõudsid hooaja nelja parima hulka ning meeskond võitis ka kaardilugejate maailmameistritiitli. See tõestas Dacia valmisolekut võistelda parimate seas. Järgmine strateegiline eesmärk: Dakari ralli 2026. aastal.

ERILINE HOOAEG DEBÜÜDIMEESKONNALE – DACIA SANDRIDERSI EDU W2RC 2025 HOOAJAL

Oma esimesel hooajal W2RC-s saavutas Dacia Sandriders muljetavaldavad tulemused:

•Nasser Al-Attiyah – 2. koht sõitjate arvestuses

•Sébastien Loeb – 4. koht sõitjate arvestuses

•Édouard Boulanger – 1. koht kaardilugejate arvestuses

•Dacia – 2. koht tootjate arvestuses

Need tulemused saavutati tänu võitudele Abu Dhabi Desert Challenge’il (Al-Attiyah/Boulanger) ja Rallye du Maroc’il (Loeb/Boulanger), mis kinnistas Dacia suurepärast debüüti maailmameistrivõistlustel. Meeskond võitis ka Dakari ralli 2025 ühel etapil ja lõpetas üldarvestuses tugeval neljandal kohal.


NASSER AL-ATTIYAH – MAARALLIDE ELAV LEGENDA

Nasser Al-Attiyah on üks läbi aegade edukamaid maastikurallide sõitjaid – kolmekordne W2RC maailmameister (2022, 2023, 2024) ja viiekordne Dakari ralli võitja. Ta mängib võtmerolli Dacia arendusprogrammis. Tema kogemused – alates klassikalistest rallidest ja ringrajasõitudest kuni olümpiamedaliteni – tugevdavad Sandridersi meeskonda nii sportlikult kui tehnoloogiliselt.


Al-Attiyah on domineerinud selles nõudlikus spordialas juba üle kümne aasta. Ta on saavutanud 5 Dakari võitu, võitnud tootmisautode maailmameistritiitli (2006), kaks W2RC tiitlit (2014, 2015) ning kogunud rekordilised 19 Lähis-Ida meistritiitlit. Lisaks võistles ta ringrajasõitudes ja võitis 2012. aasta Londoni olümpiamängudel laskmises pronksmedali. Praegu hoiab ta W2RC üldarvestuses 2. kohta, tõestades oma püsivat tippvormi.


NELI TUGEVAT MEESKONDA HOOAJAKS 2026

2026.aasta hooajal esindab Dacia Sandridersi neli tugevat ekipaaži:

•Nasser Al-Attiyah / Fabian Lurquin

•Sébastien Loeb / Édouard Boulanger

•Cristina Gutiérrez / Pablo Moreno Huete

•Lucas Moraes / Dennis Zenz

See kombinatsioon kogenud meistritest ja noortest talentidest näitab meeskonna ambitsiooni W2RC-s ja valmistumist Dakari ralliks 2026.


MAARALLID – INNOVATSIOONILABOR DACIA JAOKS

Dacia käsitleb maastikurallisid kui olulist katsepolügooni, kus testitakse lahendusi tulevaste seeriaautode jaoks. Dakari ja W2RC võistlused võimaldavad proovida madala heitmega tehnoloogiaid, keredisaini, jõuülekandeid ja aerodünaamikat äärmuslikes tingimustes, mida laboris pole võimalik jäljendada. Sportlik tegevus toetab Dacia tehnoloogilist arengut ja täiendab selle filosoofiat – vastupidavus, lihtsus ja funktsionaalsus.


Esimene täishooaeg tõestas, et Sandriders kuulub juba praegu maailma motorspordi tippu.


JÄRGMINE ETAPP – TEE DAKAR 2026 SUURTE EESMÄRKIDE SUUNAS

François Aupierre, Dacia Sandridersi turundusdirektor:

„Dakar ja maastikurallid sobivad Dacia vaimuga ideaalselt, sest need ühendavad kõik, mis defineerib meie brändi – vastupidavuse, lihtsuse ja vabaõhuhinguse. See on karmim test keskkond, kus proovile pannakse meie töökindlus ja uued madala heitmega tehnoloogiad. Samal ajal on Dacia suures muutuses – uus disain ja C-segmendi linnamaastur Bigster viivad meid järgmisele tasemele. Osalemine Dakaril on parim viis seda muutust maailmale näidata.“


DACIA SANDRIDER – ILMA LIIGSE VILLETSEMISENA

Sandrideri disain keskendub täielikult funktsionaalsusele. Vorm järgib eesmärki – tõhusust maailma raskeimatel rallidel. Kõik kere detailid on loodud aerodünaamika ja vastupidavuse, mitte iluefekti jaoks. Madal kapott annab suure nähtavuse ja matt, peegeldusi vältiv värvkate vähendab pimestust.

Salongis domineerivad võidusõitjate koostöös arendatud lahendused – modulaarne armatuur võimaldab ergonoomiat kohandada iga ekipaaži tööstiili järgi.


EHITATUD VASTUPIDAVUSEKS

Dakar ei andesta kompromisse. Seetõttu on Sandrider loodud tugevuse ja töökindluse vaimus: tugevdatud raam, optimeeritud šassii, süsinikkiust kere, vastupidavad kaitserauad, suure käigupikkusega vedrustus ja 4x4 veosüsteem, mis peab vastu äärmuslikele temperatuuridele ja pinnastele.


Detailid, nagu Sabelti istmed hingavast antibakteriaalsest kangast, kiiresti ligipääsetavad varurattad, käepäraselt paigutatud tööriistad ja magnetne mutrikaitseplaat, võivad otsustada etapi tulemuse. Kõike toetavad uusima põlvkonna BF Goodrich rehvid, mis pakuvad maksimaalset vastupidavust ja juhitavust.


ECO-SMART: TÕHUSUSE JA KESKKONNA TASAKAAL

Dacia strateegia motorspordis keskendub kaalu, kütusekulu ja keskkonnamõju vähendamisele ilma jõudlust ohverdamata. Sandrider on umbes 15 kg kergem kui võrreldavad prototüübid tänu kergemale raamile ja kompaktsemale mootorile. Aerodünaamika on paranenud: õhutakistus vähenes 10% ja tõstejõud 40%.


Süsinikkiust kereosades on kasutatud pigmente, mis vähendavad infrapunakiirguse neeldumist ja hoiavad salongi jahedamana – see lahendus on patenteeritud. Sandrider kasutab Aramco sünteetilist kütust, mis on toodetud taastuvast vesinikust ja püütu CO₂-st, pakkudes tõhusat viisi rallide heitmete vähendamiseks.


SANDRIDER – EHITATUD ÄÄRMUSTE JAOKS

Sandrider on Dacia, Prodrive’i ja professionaalsete sõitjate koostöö tulemus ning vastab FIA W2RC Ultimate T1+ kategooria nõuetele. See ühendab inseneride kogemuse ja sõitjate praktilised teadmised.


TEHNILISED ANDMED

•FIA kategooria: Ultimate T1+

•Kandev konstruktsioon: toruraam

•Kere: süsinikkiud

•Mootor: V6, 3 l, biturbo, otsesissepritse

•Maksimaalne võimsus: 265 kW / 360 hj @ 5000 p/min

•Maksimaalne pöördemoment: 539 Nm @ 4250 p/min

•Veosüsteem: 4x4

•Käigukast: 6-käiguline sekventsiaalne

•Vedrustus: topeltkolmnurkne, 350 mm käigupikkus

•Veljed: 17” alumiinium

•Rehvid: 37” BF Goodrich

•Mõõtmed (P/L/K): 4140 × 2290 × 1810 mm

•Teljevahe: 3000 mm

•Üleulatus ees/taga: 590 / 550 mm

Loodud toime tulema kõige raskemate maastikurallide katsumustega.


Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.