Pressiteade

Jaga

„RENAULT FILANTE RECORD 2025“, DEMOAUTO JA ELEKTRILISE TÕHUSUSE LABOR RATASTEL

•Renault Filante Record 2025 on elektriline demoauto, mis on välja töötatud energiatõhususe maksimeerimiseks ning see püstitab energiatarbimises uue rekordi 87 kWh akuga, mis on sama mahutavusega kui Scenic E-Tech Electricul.

•Aerodünaamilise tõhususe jaoks voolujoonelise kerega ühekohaline Renault Filante Record 2025 on erakordsete mõõtmetega auto: 5,12 meetrit pikk ja 1,19 meetrit kõrge vaid 1000 kg kaalu juures.

•Uute tehnoloogiate, materjalide ja uuenduste katsetamiseks mõeldud ratastel labor Renault Filante Record 2025 on varustatud ainulaadsete hõõrdumist vähendavate rehvide ning elektrooniliste juhtimis- ja pidurdustehnoloogiatega.

•Renault Filante Record 2025 ammutas inspiratsiooni 40 CV des Recordsist ja Étoile Filante'ist, mis ehitati vastavalt 1925. ja 1956. aastal, ning mõlemad püstitasid brändi jaoks uued ajaloolised rekordid. Autot esitletakse Pariisis Rétromobile'i autonäitusel 5.–9. veebruarini 2025, enne kui see kavatseb püstitada aasta esimesel poolel uue tõhususe rekordi.


Renault Filante Record 2025 ei ole tavaline ideeauto. See on elektriline demoauto, mis on kavandatud julgeks ja uuenduslikuks, ühendades Renault' rikkaliku pärandi ja elektrilise liikuvuse futuristliku visiooni. See avaldab austust ka brändi ajaloole ja pärandile, mis on alati näinud autosporti ja rekordeid kui võimalust oma uuenduste kinnitamiseks enne nende rakendamist tootmismudelitele.

Inspireerituna legendaarsetest mudelitest 40 CV DES Records (1925–1926), Nervasport Des Records (1934) ja Etoile Filante (1956), näib, et selle ühekohalise sõiduki on vorminud õhk. See ei ole ainult stiili näitamine, vaid ka erakordse aerodünaamilise tõhususe ja tipptasemel tehnoloogia demonstreerimine, mis rõhutab Renault' pühendumust innovatsioonile ning jätkusuutlikumale ja tõhusamale liikuvusele.


Renault Filante Record 2025 demoautot esitletakse Pariisis Rétromobile'i autonäitusel 5.–9. veebruarini 2025, enne kui see kavatseb püstitada aasta esimesel poolel uue tõhususe rekordi.


Uut tõhususe tase, mis on inspireeritud lennundusest ja brändi ajaloolistest mudelitest


Renault Filante Record 2025 on inseneriteaduse ja disaini saavutus. See on välja töötatud aerodünaamika ja energiatõhususe piiride ületamiseks ning selle eesmärk on saavutada uusi rekordeid. Auto julge välimus on inspireeritud lennunduse disainist ja brändi ajaloost.


Disainerid otsustasid luua puhta, voolavate joonte monoliitse skulptuuri, mida võiks peaaegu kirjeldada orgaanilistena.


Ajaloolised mõjutused annavad tooni


Renault Filante Record 2025 kere värv on Ultraviolet Blue, uus varjund, mis näeb välja sinine või violetne, sõltuvalt valguse peegeldustest ja vaatenurgast. Meenutades 40 CV des Recordsit, loodi see värv spetsiaalselt Filante Record 2025 jaoks. Ka paljud teised detailid meenutavad demoauto disaini inspireerinud ikoonilisi mudeleid: ümmargused esilaternad, kerest eraldatud rattad (40 CV des Records ja Nervasport des Records), ning ka rattakatted (Etoile filante), teravatipuline iluvõre, salongi asend ja istme reguleerimise rihm (40 CV des Records). Kõik need kujundid ja osad meenutavad meile minevikku, sulandudes suurepäraselt Renault Filante Record 2025 tänapäevase ilmega. Need integreeruvad sujuvalt ja harmooniliselt sõiduki futuristliku visiooniga, luues loomulikku dialoogi mineviku ja tuleviku vahel.


Kuid selle demoauto kujundamisel on peamine inspiratsioon lennunduse maailm. Kaitsva aerodünaamilise kupli sees meenutab salong hävituslennukit. Samal ajal on kere iga detail optimeeritud, et vähendada aerodünaamilist takistust, ning kere kurvid meenutavad suure jõudlusega õhusõidukite jooni ja vorme.


Esi- ja tagarataste katted on veel üks pilkupüüdev detail, mis aitab kaasa sõiduki stiilile, mängides samuti olulist rolli auto aerodünaamilise jõudluse osas. Katted tugevdavad sõiduki monoliitset välimust, parendades samal ajal õhuvoolude suunda. Koos laiade rattaäärikutega toetavad need kere voolujoonelisust ja nähtavate liitekohtade puudumist.


Tõhususe ja jõudluse poole


Ka kaal oli Renault Filante Record 2025 kavandamisel prioriteet. See on selge igast detailist kuni viimistluseni. Kere nähtavad kruvid on inspireeritud lennukite ehitamise tehnikatest. Eesmärk ei ole ainult auto kergemaks muutmine, vaid ka sellele kaasaegse, kõrgtehnoloogilise välimuse andmine. Teiste aeronautikamaailmast inspireeritud disainifunktsioonide kõrval rõhutavad nähtavad kruvid brändi pühendumust uuenduslike ja säästlikumate sõidukite kujundamisele.


Selle demoauto disain on palju enamat kui välimus: see on osa lähenemisviisist tõhususe ja jõudluse piiride ületamiseks. Alates aerodünaamilistest katetest kuni kerge šassiini on kõik disainitud nii, et energiatõhusus oleks maksimaalne. Samal ajal annavad sõiduki ajaloolised ja lennundusest pärit detailid sellele ainulaadse isiksuse, mis on suunatud otse tulevikku.


Jõudluseks disainitud kokpit


Filante Record 2025 sisekujundus on kooskõlas välise poolega – kokpit on inspireeritud lennunduse ja kosmosereiside maailmast, kus iga detaili eesmärk on maksimaalne jõudlus, mugavus ja tõhusus. Selles vähendatud keskkonnas on iga komponent või süsteem (ohutus- ja avamisfunktsioonid, püsikiirusehoidik, kiirendaja, pidurdamine jne) juhil hõlpsasti käeulatuses ning kujundusega, mis on suunatud ergonoomikale ja kaalu vähendamisele. Seda mõtteviisi peegeldab ka materjalide valik. Näiteks juhiiste on valmistatud venitatud lõuendist, mis on stiililt sarnane võrkkiigega, et saavutada optimaalse toestusega õhkkerge disain.

Iste kohaneb juhi kehakujuga, kes tunneb end sõidukiga ühtsena. Istet toetab õhukeste süsinikkiududega tehnilisest tekstiilist kate – valik, mis on taaskord inspireeritud aeronautika- ja kosmosetööstusest, kus iga gramm on oluline jõudluse maksimeerimisel.


Juhtimisseadmete ja instrumentide integreerimine kajastab voolavat, minimalistlikku lähenemist. Iga funktsioon kuvatakse üliõhukesel digitaalsel ekraanil.


Rool on uuendusliku juhtimisseadmete arhitektuuri nähtav komponent: selle elemendid kontrollivad kiirendust, pidurdamist ja roolifunktsioone, kasutades täielikult elektroonilist juhtimis- ja pidurdustehnoloogiat, mis on diskreetselt koondatud Scalmolloy materjalist 3D-trükitud struktuuriks. See lähenemisviis on inspireeritud lennundustehnoloogiatest, kus juhtimisseadmed peavad olema nii ergonoomilised kui ka kiiresti kättesaadavad. Rooli keskel on silindri ümber mähitud painduv panoraamkraan, mis näitab selgelt ja koheselt olulisi andmeid, näiteks kiirust, sõiduulatust ja sõiduparameetreid. Lõpuks kinnitatakse rool kokpiti kaitsekuplile, mis tõuseb ülespoole, kui see avatakse, et juhil oleks lihtsam siseneda ja väljuda.

Geniaalne õhuringluse süsteem võimaldab kokpiti ventileerida täiendavate tehniliste osadeta, seda jällegi kaalu ja energia kokkuhoiu saavutamiseks.

Vormel 1-st inspireeritud sõiduasend on disainitud ergonoomiliselt ja tagamaks head nähtavust. Parema arhitektuurilise tulemuse saavutamiseks asetsevad juhi jalad akude peal.


Aerodünaamika ja kontrollitud kaal, energiatõhususe võtmed


Renault ja Ligier Automotive inseneri- ja disainimeeskondade koostöös on Filante Record 2025 demoautol erakordne ultra-aerodünaamiline disain, mis on optimeeritud jõudluseks.

Selle projekti ambitsioonikas eesmärk nõudis keskendumist stiilile, et saavutada aerodünaamilise jõudluse kõrgeim tase.


Selleks püüdsid aerodünaamika insenerid optimeerida õhuvoolu auto ümber, pöörates erilist tähelepanu sõiduki erinevate osade vahelisele üleminekule. Ühekohalise sõiduki pikendatud kuju mängis siin võtmerolli, sest pikemad sõidukid võimaldavad paremini kontrollida aerodünaamilist voolu, vähendades seeläbi häireid.


Rattad on tavaliselt peamised aerodünaamiliste häirete allikad, kuid need on siin hoolikalt kohandatud, et minimeerida nende mõju jõudlusele. Insenerid kasutasid esialgu lihtsustatud vorme, enne kui disaini täiustasid, et leida parim tasakaal stiili ja aerodünaamiliste omaduste vahel.

Samal ajal lisati õõtshargid, mille disainijooned peegeldavad aerodünaamilist loogikat.


Simulatsioon ja valideerimine tuuletunnelites


Projekt hõlmas tihedat koostööd disaini ja aerodünaamika meeskondade vahel, et saavutada tasakaal jõudluse ja välimuse vahel. Kuigi mõned valikud nõudsid kompromissi, peeti esmatähtsaks järgida stiili kavatsust, tagades samas erakordse aerodünaamilise soorituse. Stiili ja jõudluse ühendus tähendab voolavaid jooni ja nii vormitud keret, mis ei tee energiasäästlikkuse osas kompromisse.


Kuigi aerodünaamilise arendamise protsessi on seni juhtinud tipptasemel numbrilised simulatsioonid, kavatsevad insenerid 2025. aasta kevadel viia läbi katsetused tuuletunnelis. Need katsed aitavad kinnitada simulatsiooni tulemusi ja teha vajalikke kohandusi, et täiustada sõiduki konstruktsiooni optimaalse aerodünaamilise jõudluse saavutamiseks.


Kaalu kokkuhoid optimeeritud materjalide ja täiustatud tehnoloogiate kaudu


Üks Renault Filante Record 2025 arendamise põhieesmärke oli muuta sõiduk kergemaks, et suurendada energiatõhusust ja seega ka sõiduulatust. Selleks kasutati projekti raames ülikergete materjalide ja täiustatud tootmistehnikate uuenduslikku kombinatsiooni. Sõiduki iga komponenti uuriti, analüüsiti ja optimeeriti kaalu vähendamiseks, säilitades samal ajal uute rekordite loomiseks vajaliku kindluse.


Kasutades maksimaalselt süsinikkiudu, mis on väga oluline materjal šassii ja kereosade kaalu vähendamiseks, kahjustamata nende struktuurilist tugevust, suutsid insenerid Renault Filante Record 2025 kaalu hoida alla 1000 kg, suurendades samal ajal jäikust ja ohutust.


Šassii optimeeriti materjalide võimalike kombinatsioonide üksikasjalike arvutuste ja uuringute abil. Alumiiniumi, süsiniku ja terase sulamid ühendati optimaalselt, et vähendada osade ristlõiked miinimumini, mis on vajalik mehaaniliste pingete talumiseks, säilitades samal ajal maksimaalse tugevuse.


Need materjalid muutsid sõiduki kergemaks, kahjustamata šassii tugevust, mis on hädavajalik rajal stabiilsuse tagamiseks.


Sõiduki kaalu edasiseks vähendamiseks kasutas insenerimeeskond materjali Scalmalloy, mis on spetsiaalselt 3D-printimiseks mõeldud ülitugev alumiiniumisulam. Nii suutsid insenerid valmistada keerukaid osasid äärmiselt täpselt, vähendades samal ajal sõiduki kaalu. 3D-trükkimisega vähendati ka materjalide raiskamist, optimeerides valmistatavate osade struktuuri. Toodetud komponendid on kerged, tugevad ja vastavad täiuslikult toimivusnõuetele.



Topoloogia optimeerimine: edasised jõudluse parandused


Topoloogia optimeerimine on veel üks oluline uuendus, mis on märkimisväärselt vähendanud sõiduki kaalu. Selle meetodiga optimeeritakse materjali paigutust, sest materjali kasutatakse ainult seal, kus seda on vaja, st piirkondades, mis on spetsiifiliste mehaaniliste pingete all. Täiustatud arvutuste abil suutsid insenerid määrata alad, kus oli vaja materjali demoauto tugevuse tagamiseks, ja alad, kust seda saaks eemaldada, et muuta struktuur jõudlust mõjutamata kergemaks. Kasutades tehisintellekti abil täiustatud simulatsiooni tarkvara, võimaldas see meetod luua kergeid ja tugevaid osi, mida saab kasutada täpselt seal, kus on vaja.


Renault Filante Record 2025, tulevaste sõidukitehnoloogiate ratastel labor


Renault Filante Record 2025, mis on uuenduslik kuni rehvideni, järgib brändi ajaloolist traditsiooni rekordite ja ideeautodega ning näeb ette mitmesuguseid tehnoloogiaid, mida uuritakse kasutamiseks homsetes tootmissõidukites.


Mehaanilise ühenduse puudumine juhi ning piduri- ja roolisüsteemide vahel


Renault Filante Record 2025 asendab tavapärased mehaanilised süsteemid elektrooniliste juhtimis- ja pidurdustehnoloogiatega, pakkudes täiuslikumat sõidukogemust ja vähendades samal ajal mehaaniliste osade arvu. See vabastab ruumi sõiduki arhitektuuri ümbermõtestamiseks ja kaalu optimeerimiseks.


Elektrooniline juhtimine rooli halduses suur samm edasi. Erinevalt tavapärasest süsteemist, kus rooli ratastega ühendamiseks kasutatakse mehaanilist roolisammast, tugineb elektroonilise juhtimise tehnoloogia elektroonilisele ühendusele rooli ja roolilati mootorite vahel.

Kui juht pöörab ratast, saadab süsteem elektrilised signaalid kesksele juhtimisseadmele, mis määrab kindlaks parima viisi auto pööramiseks mitte ainult esimeste ratastega, vaid ka teiste osadega, nagu mootor, pidurid ja vedrustus. Kogu platvormi saab tööle panna.

See tehnoloogia tagab ka suurema paindlikkuse, sest juhtimiskomponente, sealhulgas rooli, saab paigutada kõikjale, kuhu on vaja. See võimaldab kokpiti paigutuse optimeerimiseks ületada mitmeid arhitektuurilisi ja standardiseerimise piiranguid.


Elektrooniline pidurdustehnoloogia töötab samal põhimõttel. Renault Filante Record 2025-l ei ole tavalist pedaalide komplekti. Selle asemel haldab pidurdusjõudu elektrooniline juhtimissüsteem. Kui juht aktiveerib pidurid, saadetakse pidurisüsteemi elektriline signaal, mis jaotab ratastele rakendatud jõu optimaalse efekti saavutamiseks. Ka siin avab see tehnoloogia platvormi ja kokpiti arhitektuuris uusi võimalusi.


Optimeeritud akude integreerimine, kasutades Cell-to-Pack tehnoloogiat


Ampere’i pakutav Cell-to-Pack tehnoloogia suurendab sõiduki energiatõhusust, säästes samal ajal ruumi ja kaalu.

Elemendid integreeritakse otse akupakki ilma vahemooduliteta. See meetod vähendab akude kaalu, optimeerides samal ajal ka nende vormi ja saadaolevat ruumi. See oli Renault Filante Record 2025 jaoks suur väljakutse, sest selle laius on vaid 1,71 m.

Uus arhitektuur vähendas ka sõiduki kogukaalu 1000 kg-ni 600 kg akuga. Süsinikust akukorpus aitab kaasa ka kaalu kokkuhoiule, pakkudes samal ajal suuremat tugevust ja kaitset.


Uuenduslikud rehvid


Renault Filante Record 2025 on varustatud 19-tolliste Michelini rehvidega, mis on spetsiaalselt loodud puhta jõudluse tagamiseks, maksimeerides samal ajal ka sõiduulatust. Rehvide mõju on umbes 20%, mistõttu neil on sellise projekti puhul oluline roll. Michelini tehnoloogiakeskuse insenerid töötasid mitmete parameetrite kallal:

-materjalid, mis vähendavad rehvidest tulenevat energiatarbimist;

-arhitektuur, mis võimaldab paremini tasandada kontaktpinda;

-rehvi konstruktsioon: õhuke kuju, st kõrge ja kitsas, on kahekordne eelis, sest piirab energia laialivoolu ratta iga pöörde korral ning aitab samal ajal kaasa sõiduki aerodünaamika parandamisele.

Tõhususe saavutamiseks vähendavad need rehvid olulisel määral ka veeretakistust. Nende koefitsient on sõidukite kasutamise tingimustes peaaegu 40% madalam, umbes 4 kg/t, võrreldes tavalise sõidukirehviga, mis on umbes 6,5 kg/t.


Renault Filante Record 2025, kahekordselt tähenduslik nimi

Nimi Renault Filante Record 2025 on otsene viide kahele brändi ajaloolisele ikoonilisele mudelile:

-nimi Filante viitab Étoile Filante'ile, lennundusest inspireeritud üheistmelisele sõidukile, mis ehitati 1956. aastal eesmärgiga püstitada uued kiiruse rekordid. 5. septembril 1956 purustas Étoile Filante Ameerika Ühendriikides Bonneville'i soolatasandikul samaaegselt mitu kiiruserekordit, sealhulgas 1- ja 5-kilomeetrise distantsi rekordid, kiirusega vastavalt 306,9 km/h ja 308,85 km/h.

-sõna Record on otsene viide 40 CV des Recordsile, üheistmelisele sõidukile, mille aerodünaamiline kere oli kitsam kui mudelil Renault 40 CV, ja mis püstitas alates1925. aastast rea järjekordseid kiiruse ja vastupidavuse rekordeid. Esimesed rekordid püstitati 1925. aastal, kui roolis olid insenerid Garfield ja Plessier: 3 tunni maailmarekord, 500 km maailmarekord ja 500 miili maailmarekord. Saame lisada ka järgmise aasta 24 tunni sõidu rekordi, 4167,578 km läbiti keskmise kiirusega 173,649 km/h. Number 2025 Renault Filante Record 2025 nimes tähistab nende rekordite sajandat aastapäeva, mis püstitati 1925. aastal.


Muud vähem tuntud Renault' sõidukid, mis on seotud uute rekordite saavutamisega, on näiteks Nervasport des Records. 4. ja 5. aprillil 1934 püstitas see sõiduk vähemalt üheksa rahvusvahelist rekordit ja kolm maailmarekordit, sealhulgas 48-tunnise sõidu rekord 8037 km keskmise kiirusega 167,445 km/h.



Galerii

Videod

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.