Pressiteade
Dacia Duster võitis Eesti Auto2024 tiitli ülitihedas konkurentsis Kia EV9 ja Škoda Superbi vastu. Duster saižüriilt kokku lõpuks 101 punkti Kia ja Škoda 98 punkti vastu. Võrdselt punktekogunud autodest sai Kia teise koha ja Škoda kolmanda, sest üksikudžüriiliikmed asetasid Kia rohkematel kordadel esimeseks kui Škoda. Esikolmikulejärgnesid neljandana INEOS Grenadier (85 punkti) ja Audi Q6 e-tron (58 punkti).
Eesti Sportauto 2024 on ülekaaluka eduga järgmiste ees Honda Civic Type R (88 punkti). Talle järgnesid Hyundai IONIQ 5 N (64), Toyota GR Yaris (60), Mazda MX-5 (58), Porsche Taycan Turbo S (54) ja Maserati GranTurismo (44).Eesti Projektiauto 2024 valimisele esitati tänavu lausa 43 autot, samas kui mullu oli neid 34. Teistest eristusid selgelt neli finaali jõudnud auto, mille seast tuli võitjaks 1937. aasta Chrysler Royal (91 punkti). Järgnesid 1991. aasta Opel Omega A (78), 1995. aasta Nissan Skyline GTS-T TypeM Tommykaira M25 (75) ning 1972. aasta Chevrolet Camaro SS (71).Auhind Kuldne Velg aasta autondusteo eest läks tänavu Raassilla RX-ile uue rallikrossiraja loomise ja käimalükkamise eest (82punkti). Järgnesid Estonian Grand Prix (81), Mannergute Mõõduvõtt (61), Orissaare Rally Park (56) ja Stancest (40).Esimest korda Eesti Autogala konkursi kestel anti välja uus auhind Autodisain 2024, mille võitis Kia EV9 (61) punkti. Sellega oli Kia suur elektriauto tänavusel konkursil ainulaadne, et pääses finalistide sekka lausa neljas kategoorias ja võitis ühes. Autodisain 2024 teiseks tuli Hyundai Santa Fe (51 punkti) ja Volvo EX30 (47). Sarnaselt põhikategooriale, tehti valikkõigi aasta jooksul turule tulnud autode seast nagu põhikategooriaski.Lisaks žüriidele nägi parimate sõelumisel vaeva ka publik ehk valiti ka Rahva Lemmik 2024. Kokku hääletas veebis 1658 inimest, kellest526 (31,7%) andsid hääle Škoda Superbile ehk Rock FM Rahva Lemmik 2024 võitjale. Järgnesid Audi Q6 e-tron (13,6%), Kia EV9 (9,8%), Hyundai Santa Fe (9,5%) ja viiendana INEOS Grenadier (8,9%). Ülejäänud sõidukid said rahvalt väiksema toetuse.Kõik võitjad selgusid asjatundjatest ja autosõpradest koosnevate žüriide töös. Žüriid olid 8-11-liikmelised ja kokku kuulus kuude žüriisse 56 inimest.Kategooriat Eesti Auto 2024 esitles Shell. Eesti Auto 2024 žüriisse kuulusid: Raiko Ausmees, Marko Habicht, Indrek Jakobson, Jürgen Maasing, Gabriel Mälton, Allan Muuk, Viljar Pärnpuu, Kairi Rondo, Kaspar Sepp, Ewert Sundja, Tarmo Tähepõld.
Kategooriat Eesti Roheauto 2024 esitles Alexela. Züriisse kuulusid: Kert Avasalu, Freddy Jakobson, Jaan Juurikas, Glen Pilvre, Ylle Rajasaar, Raivo Rimm, Martin Rinne, Ranet Sikk, Kristjan Suurorg, Kadri Tali.Kategooriat Eesti Sportauto 2024 esitles Graham Hill. Kategooria žüriisse kuulusid: Liis Elts, Karl Kirs, Tõnu Korrol, Sulev Ladva, Margus Pipar, Martin Rump, Karl-Eduard Salumäe, Veli Rajasaar.
Kategooriat Kuldne Velg esitles T1. Kategooria žürisse kuulusid: Kristjan Gold, Tarmo Hõbe, Indrek Madar, Viljar Mäesepp, Rauno Paltser, Art-Peeter Roosve, Arno Sillat, Hannes Soomer.Kategooriat Autodisain 2024 esitles Stalla. Kategooria žüriisse kuulusid: Paula Johanna Adamson, Margus Kiiver, Björn Koop, Leslie Laasner, Rainer Olbri, Holger Ollema, Grete Paia, Erko Rundu, Janar Saharenko, Tõnis Savi.Konkurss Eesti Autogala toimus kolmandat korda.
Eesti Autogala2025 toimub 20. novembril.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.