Pressiteade

Jaga

CO2 EKVIVALENDI HEITE 90% VÄHENDAMINE: VÄLJAKUTSE, MIS SAI RENAULT EMBLEME’IGA REAALSUSEKS

•Renault Emblème demoauto peegeldab ettevõtte nägemust autost, mis vastab vähese CO2-heitega liikuvuse väljakutsele.

•See kontseptsioon, mis käsitleb olulist inseneri- ja innovatsiooniprobleemi, näitab, kuidas sõidukite tootmine võib võimaldada Renault Grupil ja sarnastel ettevõtetel saavutada CO2 heitkoguse nullväärtus 2040. aastaks Euroopas ja 2050. aastaks kogu maailmas.

•Renault Emblème on välja töötatud selleks, et maksimaalselt vähendada CO2 heitkoguseid kogu selle elutsükli jooksul. See on pereauto, mis on loodud CO2 ekvivalendi heite vähendamiseks kogu elutsükli jooksul 90%, võrreldes samaväärse sõidukiga tänapäeval.

•Sõiduki elegantsed voolavad jooned sümboliseerivad disaini, mille eesmärk on optimeerida aerodünaamikat ja maksimeerida tõhusust.

•Renault Emblème’il on täiselektriline jõuülekanne, millel on kaks toiteallikat ning mis on loodud vähendama CO2 heitkoguseid, tegemata kompromisse mitmekülgsuses. See sisaldab igapäevaseks kasutamiseks mõeldud 40 kWh akut koos vesinikkütuseelemendiga pikemateks sõitudeks.

•Emblème on 4,80 meetrit pikk, mis kinnitab Renault’ ambitsiooni jätkata uuendusi C-segmendis ja kõrgemas.

•Emblème on väljas 2024. aasta Pariisi autonäitusel Renault’ boksis. Lähitulevikus avalikustab Ampere selle kontseptsiooni täies mahus, näidates tehnoloogilisi edusamme, mis võimaldavad sellisel tasemel dekarboniseerimist.


Renaulutioni vääriline lähenemine CO2 vähendamisele

Liikuvuse dekarboniseerimine on kliimamuutuste vastase võitluse põhieesmärk. Sellise autotööstuse ettevõtte jaoks, nagu Renault Grupp, hõlmab see mitmete väljakutsetega tegelemist, mis on seotud tööstuse, energia, tehnoloogia, tarne, kiiruse ja muuga. CO2 heitkoguse nullväärtuse saavutamiseks 2040. aastaks Euroopas ja 2050. aastaks kogu maailmas peab ettevõte kooskõlas oma eesmärkidega muutma pöördeliselt sõidukite projekteerimise ja valmistamise viisi.


Seda lähenemist demonstreerib Renault Emblème, mida bränd eksponeerib oma boksis Pariisi autonäitusel 14.–20. oktoobrini. See peresõiduki visioon on labor, mis tutvustab uuendusi, mille Renault, Ampere ja nende partnerid on nende nõuete täitmiseks välja töötanud.


Selle olulise projekti peamine väljakutse seisneb selles, mil määral on dekarboniseerimine maksimeeritud kogu sõiduki elutsükli jooksul, hällist kuni hauani. Pärast 2022. aasta Scenic Vision H2-Tech kontseptsiooni astub Renault Emblème sammu edasi, vähendades kasvuhoonegaaside (CO2 ekv) heitkoguseid 90% võrreldes samaväärse praegu ehitatud sõidukiga; toota vaid 5 tonni CO2 ekv hällist hauani (vt metoodika osa pressiteate lõpus).


Selle saavutamiseks uuriti projektis paljusid intelligentseid, usaldusväärseid ja elujõulisi kombinatsioone: madala süsinikujalajäljega ringlussevõetud materjale, looduslikke materjale, täielikult taastuvenergial põhinevaid tootmisprotsesse, taaskasutatud osade üldist rakendamist ja ringmajandust jne. Sama kehtis tehniliste valikute, sealhulgas jõuülekande, osas.


Tõhusus on Renault’ uue disainikeele keskmes

Renault Emblème sümboliseerib uut terviklikku lähenemist sõiduki disainile. Selle väliskujundus ühendab sportlikkuse, elegantsi ja emotsioonid sensuaalsete kurvide ja graafiliste tehniliste joonte kaudu, luues ülimalt ihaldusväärse objekti. Disain on ka aerodünaamika täpse optimeerimise tulemus, mis on loodud säästvama lähenemisviisi abil tõhususe tagamiseks, tegemata järeleandmisi esteetikas. Näiteks Renault Renault Emblème’il asendab välimisi tahavaatepeegleid kaks rattakoobastesse integreeritud kaamerat, mille klaasipuhastid on peidetud kapoti alla ja e-sulguri käepidemed on süvistatud kere sisse. Kaks ribi kapotil ja kaks tuulutusava kaitseraual suunavad õhuvoolu vastavalt tuuleklaasile ja rataste taha. Rattad on täiskettaga, et juhtida õhuvoolu mööda kere. F1-st inspireeritud lamedapõhjalist disaini täiustab aktiivne hajuti, mis kaldub alla ja taha, et tasakaalustada õhuvoolu ja minimeerida aerodünaamilist takistust.


Disain viimistleti digitaalse kaksiktehnoloogia ja tipptasemel digitaalse simulatsiooniseadmete abil, mida pakub BWT Alpine F1 Team ja mis on osa viljakast koostööst Renault' ja Ampère'i vahel. Teadmisi ühendades suutsid nad optimeerida passiivset ja aktiivset aerodünaamikat tõhusa õhu läbitungimise tagamiseks. Renault Renault Emblème’i Cx on väga hea 0,25.


Pereauto elegants, tegemata järeleandmisi tõhususes

Renault Emblème’i tugevaid kurve ja voogavat stiili on esile tõstetud rohelise kere kahevärvilise efektiga, muutes värvid olenevalt vaatenurgast erinevaks. Sõiduk on elegantne kombinatsioon universaalist, mille lai teljevahe on 2,90 mt, ja kupeest, millel on voolav katusejoon ning keskmine kõrgus 1,52 m.


Sõiduk on 4,80 meetrit pikk, mistõttu on see ideaalne mugavaks perereisiks koos reisijate ja pagasiga. See sümboliseerib ka Renault' taas kinnitatud ambitsiooni jätkata uuenduste tegemist C-segmendis ja kõrgemal, kooskõlas oma väärtuspõhise strateegiaga. Avastades uusi disainisuundumusi, mis on inspireeritud ikoonilisest Renault' logost, on valguslahendus mõeldud olema nii kõrgtehnoloogiline kui ka kergesti äratuntav.


Sõiduki kaal, mis on osaliselt seotud selle suurusega, mõjutab selle CO2 ekv heitkogused mitmel tasandil: materjalide kaevandamisel, tootmise ja transpordi ajal, kasutamise ajal (mõju energiatarbimisele) ja sõiduki ringlussevõtul. Ökodisaini lähenemise raames jahtisid disainerid ja insenerid iga üleliigset kilogrammi, eesmärgiga jõuda 1750 kg kaaluni koos akudega. Seetõttu kaalub Renault Emblème vähem kui enamik hübriidmaastureid või sarnase suurusega elektrisõidukeid.


Jõuülekanne ühendab endas mitmekülgsuse ja vähese CO2-heite

Renault Emblème’il on kahe toiteallikaga elektriline jõuülekanne, mis töötab kahel viisil: „tavapärase" laetava aku abil, millest piisab igapäevaseks kasutamiseks, ja vesinikkütuseelemendist pikemateks sõitudeks. AmpR Medium platvormil põhinev tagaveo arhitektuur sisaldab erinevaid jõuülekande komponente (elektrimootor, aku, kütuseelement ja vesinikupaak), säilitades samal ajal madala raskuskeskme ja ideaalse kaalujaotuse, et edendada jõudlust ja tõhusust.


Emblèm’i 160 kW mähitud rootoriga elektrimootor ei kasuta haruldasi muldmetalle. Selle toiteallikaks on väike NMC aku (40 kWh), mis on kergem, odavam, väiksem ja keskkonnasõbralikum kui pikamaa pereelektrisõiduki oma. Selle sõiduulatus on mitusada kilomeetrit, mis on igapäevasteks sõitudeks enam kui piisav. 30 kW PEMFC kütuseelement töötab 2,8 kg mahutava paagi kaudu vähese süsinikusisaldusega vesinikuga, tagades pikkadeks sõitudeks vajaliku võimsuse ja maksimaalse kasuteguriga umbes 60%.


Selline konfiguratsioon maksimeerib seda tüüpi sõidukite mitmekülgsust, mis suudab läbida kuni 1000 km distantsi sama kiiresti kui sisepõlemismootoriga sõiduk: ilma laadimiseta, kuid vaid kahe peatusega vesiniku tankimiseks (iga kord vähem kui viis minutit), et saavutada sõiduulatus 350 km.Tüüpilisel reisil Pariisi ja Marseille’ vahel toodab 75% sõiduki tarbitavast elektrist kütuseelement, ainsaks heitmeks vesi.


Uuenduslik töömeetod

Pidades silmas ambitsioonikaid dekarboniseerimise eesmärke, vajas Renault Emblème demoauto uusi töömeetodeid. Rohkem kui 20 partnerit, kõik oma ala eksperdid, töötasid projekti kallal koos Renault' ja Ampere’iga Igaüks neist panustas oma tehnoloogia või teadmistega, et vähendada CO2 ekv heitkoguseid 90% võrra kogu sõiduki elutsükli jooksul.


Kollektiivne horisontaalne lähenemine soodustab uuendusi ilma takistusteta grupi, selle brändide, üksuste, partnerite ja tarnijate vahel. Konkreetse projekti puhul võimaldas see lähenemisviis kasutada erakordset tehnoloogilist mitmekesisust ja keerukust, et saavutada kõrged CO2 vähendamise eesmärgid. Emblème demoauto näitab taas, et Renault Grupp on uuenduslikkuse esirinnas, edendades liikuvuse ja autotööstuse arengut üldiselt ning muutes selle kogu oma ökosüsteemi protsessi osaks.


Ampere avalikustab selle auto täies mahus oktoobri lõpus.


Sõiduki elutsükli analüüsil põhinev metoodika

Elutsükli analüüs (LCA) on teaduslik meetod sõiduki keskkonnamõjude kvantifitseerimiseks hällist hauani. See mõjutab materjali kaevandamist ja komponentide tootmist, samuti sõidukite kokkupanekut, transporti, kasutamist, hooldust ja ringlussevõttu. See on ülemaailmne standardiseeritud mitme kriteeriumi tööriist, mida Renault Grupp kasutab. Üks selle peamisi kasutusviise on kasvuhoonegaaside heitkogustega seotud globaalse soojenemise potentsiaali arvutamine, mõõdetuna CO2 ekvivalendina (CO2 ekv) müüdud sõiduki kohta. Renault Grupp arvutab oma sõidukite tegelikku tarbimist rohkem kui 200 000 km ulatuses. Renault Grupp ja Ampere toetavad ka Prantsuse autotööstuse ettepanekut mõõta kogu sõiduki elutsükli mõju.


Megane E-Techi Electricui koguheite kogus on selle elutsükli analüüsi põhjal 24 tonni CO2 ekv. See on praktiliselt poole väiksem kui samaväärsel fossiilkütustel töötaval mudelil (bensiinimootoriga Capturi puhul 50 tonni CO2 ekv). Teisisõnu, täielikult elektriline liikuvus on CO2 ekv heitkoguste osas kasulikum. XXXXX projekti eesmärk on 5 tonni CO2 ekv kogu sõiduki elutsükli kohta ehk ca 90% vähenemist!


RENAULT KOHTA

Renault, ajalooline autobränd ja elektrisõidukite tootmise teerajaja Euroopas, on alati välja töötanud uuenduslikke sõidukeid. Strateegilise plaaniga Renaulution on Renault asunud ambitsioonikale väärtusi loovale üleminekukursile, millega liigutakse konkurentsivõimelisema, tasakaalustatud ja elektrifitseeritud tootevaliku suunas. Eesmärk on ühendada autotööstuses kaasaegsus ja uuenduslik tehnoloogia, energia- ja liikuvusteenused ning veel palju muudki.


Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.