Pressiteade

Jaga

DACIA ESITLEB MUDELIT SANDRIDER SEIKLUSLIK BRÄND LÄHEB DAKARI RALLILE!

• Täna esitleb Dacia Sandriderit – prototüüpi, millega Dacia Sandridersi meeskond hakkab alates 2025. aastast võistlema Dakari rallil ja Rally-Raidi maailmameistrivõistlustel • Ideeautost Dacia Manifesto inspiratsiooni ammutades luuakse Sandrider, et sõita parimas Ultimate T1+ kategoorias • Mootorispordis osalemine annab Daciale võimaluse testida oma põhivajadustest lähtuvat lähenemist – ja eelkõige pühendumust mõistlikule CO2-heitele – kõige raskematel maastikel: Sandrider töötab Aramco toodetud sünteetilisel kütusel

Jätkates püüdlust anda põhilistele asjadele uus sisu, osaleb Dacia, väljasõiduvaimuga bränd, alates 2025. aastast Dakari rallil ja Rally-Raidi maailmameistrivõistlustel (W2RC). Võisteldes maailma kõige nõudlikumatel ja karmimatel maastikel, tutvustab Dacia oma kandidaati Sandriderit, prototüüpi, mis on loodud võitma.


Ideeautost Manifesto, Dacia 2022. aastal avalikustatud uute ideede laborist inspireeritud Sandrider on täiesti uus sõiduk, mis on loodud spetsiaalselt rallideks. See tugineb Renault Grupi ja Ühendkuningriigi mootorispordile spetsialiseerunud ettevõtte Prodrive spordialasele pädevusele.


Kooskõlas Dacia kuulsa lähenemisviisiga loodi ka Sandrider, et keskenduda mootorspordi põhiolemusele, milleks on jõudlus ja võit. Uuenduslik prototüüp kasutab nutikalt kõiki Ultimate T1+ kategooria eeskirjade pakutavaid võimalusi, keskendudes eelkõige paindlikule liikuvusele ja kaalule. See vastab täielikult nii juhtide kui ka kaassõitjate olulistele vajadustele, kes olid selle arendamisel algusest peale aktiivselt kaasatud. Projekti algusest peale ja enne paljusid testisessioone pakkusid juhid ja kaassõitjad oma laialdasi kogemusi ja teadmisi nii disaineritele kui ka inseneridele, peamiselt virtuaalreaalsust kasutavate praktiliste disainiseansside kaudu.


Olles väga eriline Dacia, kuid siiski Dacia, on Sandrider tugevalt kooskõlas brändi põhiväärtustega.


STIILNE, PÕHIVAJADUSI RAHULDAV DISAIN

Dacia disainerite kujundatud Sandrideri lihtne välisilme läheb otse kõige olulisema juurde. Sõiduk on varustatud kerepaneelidega, mida peetakse absoluutselt vajalikuks. Puuduvad dekoratiivsed või üleliigsed osad ning loomulikult on erilist rõhku pandud aerodünaamikale.


Osaks brändi lähenemisviisist keskenduda nii juhtide kui ka kaardilugejate olulistele vajadustele, on lühikese liikuva kapoti kallutatud disain, mis jääb meeskonna vaateväljast oluliselt madalamale. Armatuurlaua ülemises osas kasutatav peegeldusvastane värv – lennundustööstusest laenatud tehnika – optimeerib samuti nähtavust.


Salongi puhul panid Dacia disainerid ja insenerid erilist rõhku nii juhtide kui ka kaardilugejate vajadustele, harjumustele ja piirangutele. Sandrideri modulaarne armatuurlaud võimaldab igal meeskonnaliikmel kohandada teatud funktsioonide ergonoomikat ja paigutust vastavalt oma vajadustele.


TUGEV JA SEIKLUSLIK DISAIN

Dakar ja teised rallid on ühed maailma kõige raskemad mootorspordiüritused. Sel põhjusel vajas Sandrider lähenemist, mis viib Dacia jõulise seiklusliku kontseptsiooni äärmuseni.


See hõlmas sõiduki tugevdamist konsolideeritud alusraami ja põrkeraudade, süsinikkiust kere, topeltõõtsharkvedrustuse ja 4x4 ülekandega, mis on ehitatud rallivõistluste kurnavate tingimuste jaoks. Uuenduslik elektrisüsteem säilitab kõigi pardatarvikute jaoks optimaalse võimsuse ka kõige raskemates tingimustes.


Vaadates kaugemale põhilistest disainifunktsioonidest, laieneb Sandrideri jõuline ja seikluslik lähenemine ka aspektidele, mis võivad tunduda detailidena, kuid muudavad meeskonna elu palju lihtsamaks.


Näiteks Sabelti istmed on polsterdatud spetsiaalsete antibakteriaalsete kangastega, mis reguleerivad ise niiskust. Varurattad on hõlpsamaks käsitsemiseks katmata. Samamoodi pääseb meeskond kiiresti juurde pardal olevatele tööriistadele, vajaduseta avada selleks kasti.


Täiendavad näited hõlmavad Sandrideri kere sisseehitatud magnetplaati, et vältida rataste kinnituspoltide liiva sisse kadumist. See oli täiendus, mis oli inspireeritud otse meeskonna sõitjate kogemustest ja lähtus Dacia kuulsast nutikast mõtteviisist.


Sandrider on varustatud uue põlvkonna BF Goodrich rehvidega, mis tagavad optimaalse haarduvuse igat tüüpi maastikul ning on maksimaalselt vastupidavad löökidele ja torgetele.



ÖKONUTIKAS LÄHENEMINE

Dacia on kindlalt otsustanud olla CO2 heitkoguse vähendamise liider ning toetab täielikult Dakari ja teiste rallide korraldajate võetud kohustust muuta mootorisport jätkusuutlikumaks.


Insenerid on teinud eriti palju tööd auto kergemaks muutmiseks ja kütusekulu vähendamiseks. Sandrideri kogukaalu on võrreldes samaväärsete prototüüpidega vähendatud umbes 15 kg. See tulemus saavutati kergema torukujulise šassii kasutamisega, vabanedes kõigist üleliigsetest kerepaneelidest ja kasutades teiste jaoks süsinikku. Disainerid eemaldasid ka kõik dekoratiivsed elemendid ning insenerid valisid kompaktsema ja kergemat mootori. Veojõu ja dünaamilise jõudluse optimeerimiseks on raskuse jaotust esi- ja tagaosa vahel oluliselt suurendatud.


Lisaks pandi erilist rõhku aerodünaamikale, et vähendada kütusekulu ja parandada samal ajal jõudlust. Võrreldes samaväärsete prototüüpidega suutsid insenerid vähendada takistust 10% ja tõsta jõudlust 40%. Töö raames keskendusid nad eelkõige mootorit jahutavatele õhu sisselaskeavadele.


Soojusjuhtimine on Dakari ja teiste rallide ekstreemsetes tingimustes võtmetähtsusega. Salongis madala temperatuuri hoidmiseks kasutasid Sandrideri disainerid infrapunavastaseid pigmente, mis olid integreeritud otse sõiduki süsinikust kerepaneelidega. Selle meetodi jaoks on esitatud patenditaotlus.


Sandrideri mootor töötab Aramco toodetud sünteetilisel kütusel. See on lihtne ja taskukohane lahendus keskkonnamõju vähendamiseks. Aramco sünteetilisi kütuseid toodetakse taastuva vesiniku kombineerimisel eraldatud Co2-ga, mille tulemuseks on tänapäevaste mootoritega ühilduv väiksema süsinikusisaldusega kütus. Dakari ralli on Dacia brändi jaoks selle tehnoloogia jaoks ideaalne katsepolügoon.


MOOTORISPORDI DEBÜÜT ON KAVANDATUD OKTOOBRIKS

Täna avalikustatud Sandrider alustab nüüd pikkade arendustestide seeriat mitmes riigis. Selle motospordi debüüt toimub Rallye du Maroc 2024 rallil, Rally-Raidi maailmameistrivõistluste (W2RC) Maroko etapil 5.–11. oktoobrini 2024.


Dacia ametlik W2RC meeskond Dacia Sandriders võistleb 2025. aastal oma esimesel Dakaril ja Rally-Raidi maailmameistrivõistluste sarja teistel etappidel.


Dacia Sandriders koosneb kolmest meeskonnast, kes ühendavad kogemusi, talenti ja entusiasmi.


49-aastane Prantsusmaa rallisõitja Sébastien Loeb võitis aastatel 2004–2012 9 korda järjest ralli maailmameistri tiitli. Ta on mootorispordi kõige edukam sõitja ja teda peetakse sageli kõigi aegade suurimaks rallisõitjaks. Loeb on Dakaril osalenud alates 2016. aastast. Tema partneriks on kaardilugeja Fabian Lurquin.


32-aastane rallisõitja Cristina Gutierrez Herrero on murdmaaralli juhtiv nimi. Ta on aastatel 2017–2024 osalenud juba kaheksal Dakari rallil. Cristina võitis 2021. aastal T3 kategooria murdmaarallide maailmakarika. 2024. aasta jaanuaris sai temast teine naine, kes võitis Dakari kategoorias (Challenger), Jutta Kleinschmidti järel, kes tuli üldarvestuses esimeseks. Cristina kaardilugejaks saab Pablo Moreno Huete.


Nasser Al-Attiyah on viiekordne murdmaarallide maailmakarika võitja ja kahekordne Rally-Raidi maailmameistrivõistluste võitja. Tõeline Dakari legend on selle suurejoonelise ürituse viis korda võitnud. Iga meeskonna puhul otsustab juht kaardilugeja valiku. Nasser teatab uuest õigel ajal.






SANDRIDERI PEAMISED OMADUSED

•FIA klass: Ultimate T1+

•Šassii: torukujuline

•Kere: süsinikkiud

•Mootor: V6, 3 liitrit, twin-turbo, otsesissepritse

•Maksimaalne võimsus: 185 kW/360 hj 5000 p/min

•Max pöördemoment: 539 Nm 4250 p/min

•Ülekanne: 4X4

•Käigukast: 6-käiguline järjestiklülitusega

•Esi-/tagavedrustus: topeltõõtsharkvedrustus

•Vedrustuse käik: 350 mm

•Rattad: 17-tollised, alumiinium

•Rehvid: BF Goodrich, 37-tollised

•Pikkus x laius x kõrgus: 4140 x 2290 x 1810 mm

•Teljevahe: 3000 mm

•Eesmine/tagumine ülend: 590/550 mm



PRESSIKONTAKTID

Grégoire Vitry Aurélie André Justine Kohr

Dacia tootekommunikatsiooni direktorDacia pressiesindajaDacia France pressiesindaja

+33 6 79 67 20 95+33 6 82 13 50 76+33 645 410 198

gregoire.vitry@dacia.comaurelie.andre@dacia.comjustine.kohr@dacia.com



DACIA KOHTA

1968. aastal sündinud ja 2004. aastal Renault Grupi poolt taaselustatud Dacia on kogu Euroopas alati pakkunud parima hinna ja kvaliteedi suhtega autosid, luues pidevalt olulistele asjadele uut tähendust. Uuendusmeelse tootjana pakub Dacia lihtsaid, mitmeotstarbelisi ja töökindlaid autosid, mis on kooskõlas klientide elustiiliga. Dacia mudelid on muutunud turu mõõdupuudeks: Sandero, Euroopa enimmüüdud jaemüügiauto igal aastal alates 2017. aastast; Duster, esimese kolme enimmüüdud maasturi seas Euroopa jaemüügiklientidele alates 2018. aastast; Spring, teist aastat järjest 3. kohal elektriautode müügis Euroopa jaeklientidele; Jogger, mida müüakse jaeklientidele Euroopas esmakordselt, on esikohal mitte-maasturist C-segmendi sõidukite seas. Alates 2004. aastast on 44 riigis esindatud Dacia müünud üle 8 miljoni auto..


Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.