Pressiteade

Jaga

Elektriauto - millele esmakordsel sõitmisel tähelepanu pöörata

Elektriauto juhtimine ei erine palju sisepõlemismootoriga autoga juhtimisest, eelkõige nende jaoks, kes kasutavad automaatkäigukastiga autosid. Tuntav erinevus võib olla elektrisõidukite dünaamilisem kiirendus pärast gaasipedaali vajutamist liikuma hakkamisel. Samas on see kiirendus sujuv ja vaikne.

Elektrisõidukitel on suurem pöördemoment, mis annab liikuma hakkamisel koheselt jõudu ja nõuab, et juhid harjuksid uue tehnoloogiaga ja oleksid veidi tundlikumad. Neile, kes ei ole kunagi varem elektriautoga sõitnud, soovitan kasutada ECO-režiimi, mis aitab aeglasemalt ja säästlikumalt sõita. - selgitab Mindaugas Plukys, Renault Balticu kommunikatsioonikoordinaator.

Elektriautoga sõitmine julgustab teid sõitma teadlikumalt ja säästlikumalt. Mida suurem on kiirus, seda rohkem energiat on vaja selle säilitamiseks. Sõitjad näevad vaevata, kuidas sõidustiil võib mõjutada aku energiataset ja kuidas näiteks sujuv sõit võib vähendada laadimissagedust või suurendada ühe laadimisega läbitud kilomeetrite arvu. Küsimus ei ole ainult sujuvas sõidus, vaid ka regeneratiivse pidurdamise ehk energia taastamise õppimises pidurdamise ajal. Elektriautoga sõites on hea mõte teadlikult kasutada (energia)regenereerimisrežiime. Kui me sõidame maanteel, võime selle režiimi välja lülitada, kuid linnasõidul võib regenereeriv pidurdamine paljudes olukordades asendada tavalist jalgpiduriga pidurdamist," lisab Renault'i esindaja.

Elektrisõidukid on tavaliselt varustatud energiatarbimist optimeerivate funktsioonidega.Need mõjutavad auto teatud seadmeid (küte, kliimaseade, roolivõimendi jne) ja sõitmisega seotud toiminguid. Läbisõiduulatust saab suurendada ka salongi eelsoojendamise või -jahutamisega.Kui auto on ühendatud laadimispessa, on võimalik eemalt programmeerida temperatuuri väljasõiduhetkel.Kuigi tänu tehnoloogilisele arengule suureneb elektriautode läbisõiduulatus iga aastaga, on pikema teekonna puhul parem reisi ette planeerida, võttes arvesse võimalikku peatust teele jäävas laadimisjaamas.Näiteks Renault’ mudelil Megane E-Tech electric on reisiplaneerija – prognoosiv funktsioon, mis võimaldab reaalajas kohaneda reisitingimustega ja juhatab saadaolevatesse laadimispunktidesse.

Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.