Pressiteade

Jaga

Renault' Ohutu Sõidu Kool: kuidas toimida äkkpidurduse korral?

Autodesse paigaldatud ABS-, ESC- ja ASR-süsteemid suurendavad sõiduohutust eeldusel, et juht teab, kuidas need toimivad ja kuidas neid kasutada. Eriti kehtib see rataste blokeerimise vastase pidurisüsteemi (ABS) kohta. Kas ABSiga tuleb hädapidurduse korral pedaale pumbata? Ei. Kas piduripedaali peaks vajutama maksimaalselt alla? Jah. Kas manuaalkäigukasti korral peab samal ajal siduri alla vajutama? Jah. Miks? Selgitab Renault' Ohutu Sõidu Kooli ekspert.

Sõidutehnika täiustamise koolitustel ilmneb sageli, et juhid ei oskahädapidurdada. Põhjus võib olla selle elemendi puudumine sõiduõppekursustel jaasjaolu, et paljud tegid juhiloa eksami siis, kui ABS ei olnudveel autode standardvarustuses.

„Juhtub ka seda, et juht võtab vaistlikult jala pidurilt või vähendabsurvet, kui tunneb pedaali pulseerimist või kuuleb autost ebatavalisi helisid“,räägib Renault' OhutuSõidu Kooli direktor Adam Bernard.„Mõnikord tahavad juhid pidurdada õrnemalt, kuna pelgavad piduriklotsideliigset kulumist või auto kahjustamist.“

„ABSiga sõiduki nõuetekohaseks ja tõhusaks pidurdamiseks hädaolukorrastuleks manuaalkäigukasti puhul vajutada kiiresti ja maksimaalse jõugaüheaegselt piduri- ja siduripedaali ning mitte vähendada survejõudu enne, kuiauto kiirus on langenud sellise kiiruseni, mida on konkreetses olukorras vaja,või kuni sõiduki peatumiseni. Kindlasti ei tohiks pidurdada pedaale pumbates“,selgitab Adam Bernard. ABS-süsteem suurendab või vähendab vajaduse korral rõhkupidurisüsteemis ning moodsates mudelites otsustab isegi selle üle, kui suurejõuga iga ratast pidurdada, olenevalt selle haardumisest. Näiteks kui üks ratassõidab üle jää ja teised sõidavad lumel, on surve jääl pidurdavale rattaleväiksem kui nendele ratastele, mis pidurdavad lumel.

Miks tuleb samal ajal vajutada sidurit? „Kui me sidurit ei vajuta,pikendame pidurdusteekonda ja halvendame auto juhitavust“, selgitab Renault'OhutuSõidu Kooli ekspert.

Kas ABS pikendab pidurdusteekonda? Süsteemi eesmärk ei ole lühendada egapikendada pidurdusteekonda, vaid võimaldada sõidukit juhtida hädapidurduseolukorras. Seega võib öelda, et selle teekonna pikkus on juhitavuse säilitamiseseisukohalt optimaalne. „Praktikas lühendab ABS-süsteem tavaliseltpidurdusteekonda, kuid võib ette tulla olukordi, kus see pikeneb teekatte liigitõttu, näiteks väga ebatasasel teel“, ütleb Adam.

Kuidas ASR-süsteem juhti toetab? ASR ehk veojõukontrollisüsteemväldib rataste libisemist kiirendamisel, vähendades veoratastele ülekantavatjõudu. Mõnikord rakendab ASR pidureid ka libiseva ratta pidurdamiseks.„Paljudel autodel on võimalik ASR-süsteem välja lülitada, sest see, mis meidtavaliselt aitab, võib takistada ka näiteks lumehangest või liivastväljasõitu“, lisab ekspert.

ESC on seevastu süsteem, mis aitab valitud sõidutrajektoori hoida. Süsteemjälgib jooksvalt erinevaid andureid ning pidurdab vajaduse korral vastavatratast või rattaid, vähendab pöördemomenti, mis stabiliseerib autot ning hoiabära libisemise. Elektroonika, mis jälgib sõiduki stabiilsust, kasutab korragamitmeid andureid ja analüüsib nende tööd; muu hulgas kasutab see ABS-andureid,analüüsib kiirust, roolikeeramisnurka, pöördemomenti, valitud käiku ja paljumuid elemente. „Lihtsamalt öeldes kannab ESC-süsteem hoolt selle eest, et autosõidaks sinna, kuhu rool on keeratud, nii et kui teie auto varustuses on ESC,juhtige rooli alati sõidusuunas“, võtab Adam Bernard asja kokku.

Renault OhutuSõidu Kool on esimene Renault kaubamärgiga sõidustiili täiustamise koolmaailmas, kus pakutakse sõidukoolitusi eraklientidele ning ka suurteautopargiga ettevõtetele ökonoomse, turvalise ja ohtu ennetava sõidukoolitusieritüüpi sõidukitele. Lisaks koolitustele pakub sõidukool tugiteenusenasõidupsühholoogiga töötuba ning esmaabikoolitusi. Sõidukoolil on kasutuselsõidurada, millel on 2 harjutusplatsi ja 4 libedasõidu rada kogupindalaga 3900m2 (algajate libedasõidu plats, suur libedasõiduplats +libisemisring ja kallakuga libisemisplaat, automaatsed teetakistused,programmeeritavad veekardinad, kiiruse näidikud).

Renault OhutuSõidu Kool on Ohutu liikluse partnerluse ning Poola autokoolide ja sõidutehnikatäiustamise liidu liige.

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.