Pressiteade

Jaga

Dacia: atraktiivne disain, mis ei maksa rohkem

Dacia uusimate mudelite disaini väljendab lihtsust ja autentsust, mis annab tugevuse ja seikluslikkuse tunde. Briti päritolu Miles Nürnberger on olnud Dacia disainidirektor alates 2021. aasta juunist. 14 aastat Aston Martinis töötanud Miles annab meile nüüd ülevaate brändi uusimatest sõidukitest. Kuidas saavutati Dacia disaini suurem atraktiivsus ilma autode hinda tõstmata? Miles Nürnberger selgitab.

„Lihtsamalt öeldes ei pea hea disain maksma rohkem, iga päevergutame meeskonda targale mõtlemisele, targale inseneritööle, mida klienthindab.“
Miles Nürnberger, Dacia disainidirektor

Lihtsus ja autentsus, Dacia tugevus

Mis on brändi disaini juhtiv tunnus? Milesijaoks on see asjaolu, et iga mudel peab olema juba esimesel pilgul teistest selgelteristatav. Duster on „tõeline“ maastikuauto, Jogger on „päris“ pereauto.Dacia nime taga olev filosoofia toetab väga praktilist nägemust autodest.„Dacias näete seda, mida saate,“ selgitab Miles, ammutades inspiratsiooniWYSIWYG-st, mis muutis radikaalselt veebi teksti- ja HTML-lehtederedigeerijaid.

Dacia on turgu raputanud ühtse ja selgesõidukivalikuga, mis katab klientide kõige olulisemad vajadused.Eirohkem ega vähem. Julge hoiak, millel on mõju kogu disainiprotsessile. Kahekuni kolme aasta pärast müüdavate sõidukite oluliste omadustekindlaksmääramine, keeldudes pidevalt midagi lisamast, tähendab, et tuleb tehajulgeid disainivalikuid. Miles näeb loomingulist protsessi kui „midagi puhast,peaaegu fundamentaalset”. „Dacia on väljakutse. Tuleb olla tõesti üsnakokkuhoidlik. Aston Martinis sai disainida vähesega ja müüa kallimalt. Daciason just vastupidi. Ja see ei ole sugugi lihtsam!

Brändi disainerid juhinduvad väga selgestdisainimaastikust: iga joon peab tekitama tugevuse ja suurepäraste seiklustetunde... lihtsus ja autentsus on brändi veetluse olulised koostisosad.„Dacia peab pakkuma klientidele lihtsaid naudinguid ja seiklusi looduses,"ütleb Miles.



Proportsioonide tähtsusest…

Nagu Miles ütleb:„Auto disaini edu, tegelikult kõigi objektide ilu – kaasa arvatud sõidukid – onennekõike proportsioonide küsimus." Dacia autode disain on suurestiarenenud inseneriteaduse abil. UusCMF-B platvorm võimaldab suuremat teljevahet, kus kõik neli ratast onväljapoole lükatud, laiemat rööbet ja suurema läbimõõduga rattaid. Kaasaegne aluson viimaste mudelite harmooniliste ja modernsete proportsioonidesaavutamiseks hädavajalik.

Dacia tugevus peitub kindlates brändiväärtustes:tugevus, mitmekülgsus ja salongi ruumikus. Disaini osas on meid positiivseltinspireerinud „seiklusvaimu“ filosoofia.

Tuleb meeles pidada, et autoturg järgib trendening mood tuleb ja läheb. Dacias on disainerid vabastatud kõige lühiajaliseikkest. Iga osa ja iga varustus on kavandatud nende tegelikulekasulikkusele mõeldes. Nagu Miles ütleb: „Kellade ja vilede eemaldamine ningpõhitõdedele keskendumine ei ole tingimata loomulik mõtteprotsess.“

Muidugi on Dacia mudelite visuaalne külgmuutuvate aegade jooksul arenenud. Esiosa optika on nüüd LED, antenn onnüüd haiuimekujuline, ukselingid on nüüd nagu külmiku käepidemed… lihtsaltpiisavalt, et jääda kaasaegseks. Ei rohkem ega vähem. Just selles näebMiles olemuslikku raskust. „Tuleb teha õigeid valikuid õigel ajal, et anda klientideleseda, mida nad praegu või tulevikus „tõeliselt“ vajavad, ilma „liiga kaugele“minemata.

… arusaamani, et „vähem on rohkem“.

Dacias iga osa loeb. Just nagu Milesnäeb seda klientide jaoks, kellele „iga euro loeb!" Disaineriteloominguline protsess püüdleb puhaste joonte poole. Mahud on täidetud, kujundidon selged, jooned on tõesed ning lõikuvad osad on peenhäälestatud.

Miles ütleb ka: „See on tõeline disain, mittemingi stiil, mis moest välja läheb. See on hea uudis meie klientidele, keskipuvad oma autost kaua kinni hoidma. Peame keskenduma just õigele kohale, kussee on kliendile nii nähtav kui ka kasulik. Ei midagi enamat.”

Ei mingeid pitse-satse ega trendikaid vidinaid. „Midagi ei varjata egakaeta kinni.” Lihtsus toob kaasa tagasihoidlikuma kujunduse, kuid muudab selleka kergemaks ning lihtsamaks valmistada ja parandada. Miles lisab: „Kellelegiei meeldi, kui asjad on keerulised. Vähem tehnoloogiat tähendab vähem kulumistja suuremat töökindlust.”
Üks parimaid näiteid on Sanderoeesmised ja tagumised massvärvitud plastist põhjakaitsed. Nende lõplikudisaini viimistlemiseks kulus üsna palju pingutusi. Kuju ei saanud plastvormivalamisel tekitada sebratriipe (ebaühtlane värvus). Massivärvitud põhjakaitsetekasutamine muutis nende tootmise odavamaks (värvimata) ja vastupidavamaksigapäevasele kulumisele. Nüüd on see nutikas ja tõhus disain!

Sandero Stepway ja Joggeri modulaarseidkatuseraame saab ümber kujundada mõne kiire liigutusega.

SanderoStepway ja Joggeri modulaarsed katuseraamid on veel üks käegakatsutav näidegeniaalsest disainist.

„Bränd on liikunud lihtsast kaalutlemisepunktist punkti, kus disain, toode ja kõik teid ümbritsev vastab klientidesoovidele.“

Dacia kliendid on autot ostes alati vägaratsionaalsed. Kuid nad kuulavad ka oma tundeid. Nagu tõestab uue Dacia disainiäriline edu.

Miles ütleb lõpetuseks: „Edukas disain ei peamaksma rohkem... kuigi kliendid näevad selle väärtust. Üha enam inimesi ostabDacia mudeleid nende ahvatleva disaini pärast. Hind on aga kirss tordil!“

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.