Pressiteade

Jaga

Renault tugevdab F1 suunda ning asutas divisjoni Renault Sport F1

Jätkab mootoritootja kuulsusrikkaid traditsioone

• Renault teatas Renault Sport F1 asutamisest, see on spordidivisjon, mis vastutab Renault’ Formula 1™ mootoritarnete ja tehnoloogiauuringute eest 2011. aasta hooajal ja edaspidi. Renault Sport F1 varustab 2011. hooajal mootoriga kolme meeskonda, mis on veerand soidukitest.
• Lisaks mootoritega varustamisele viib Renault Sport F1 koos oma partneritega läbi erinevaid uuringuid ning inseneriprogramme näiteks jouülekannete arendamise ja kineetilise energiataastamise süsteemi (KERS) valdkonnas.
• Uus divisjon aitab Renault’il vastata tehnoloogilistele väljakutsetele, mida F1™ regulatsioon mootorite osas pakub. Sellest saab kaasaegsete, efektiivsete ja keskkonnasäästlike tehnoloogiate arendamise labor.
• Renault Sport F1 tegutseb Viry-Châtillon’is, mis on Renault’ traditsiooniline F1™ keskus. Selle juhiks saab Bernard Rey, kes on ka Renault’ korralduskomitee liige. 
• Renault Sport F1 asutamine on osaks Renault’ otsusest müüa oma Renault F1 Team vähemusosalus Genii Capitali investoritele. Renault pakub jätkuvalt tugevat tuge mootorite varustajana, samuti tehnoloogilise ja insenerialase oskusteabega.
• Renault on osa votnud 29 F1™ vormelihooajast, voitnud üheksa konstruktorite maailmameistritiitlit, viimati Red Bull Racing’ga käesoleval aastal. Renault’ mootorid tagasid sel aastal 23 poodiumikohta, sealhulgas ajalooline 1-2-3 Vormel 1 Grand Prix de Monaco 2010. Renault’ mootorid on voitnud kolm viimasest kuuest maailmameistrivoistlusest. 

RENAULT SPORT F1 VARUSTAB AASTAL 2011 MOOTORIGA KOLME MEESKONDA

Renault varustab mootoritega järgmisel aastal kolme osalevat meeskonda:
- Lotus Renault GP: Renault tarnib mootorid ja annab tehnoloogilist tuge Lotus Renault GP, meeskonnale, mis varem voistles nime all Renault F1 Team ning mis voitis kaks meistritiitlit (2005 ja 2006).
- Red Bull Racing Renault: 2010. aasta maailmameister on Renault mootoreid kasutanud neljal hooajal. Näidates oma usku Renault’sse, pikendati partnerlust veel kahe aasta vorra.
- 1 Malaysia Racing Team (UK) Ltd: Renault’ uus klient aastal 2011. See meeskond tegi oma F1 debüüdi 2010. aastal. Meeskond kasutab Renault’ mootorit ja Red Bull Technology ülekandesüsteemi.

Läbi oma otsuse varustada järgmisel hooajal mootoritega kolme meeskonda, on Renault valmis vastama tulevikuväljakutsetele, eriti mis puudutab uut mootoriregulatsiooni. Kuigi uue regulatsiooni detailed on jätkuvalt arutelu teemaks, siis pohisuunad selged. Koneks on muuhulgas töötada välja keskkonnasobralikumaid tehnoloogiaid, piirata eelarveid, vähendada mootorimahtu ning turbolaadimise kasutamine tulenevalt soovist rohutada üleüldist trendi automaailmas ning kütuse säästmist niiviisi ka vormelipubliku seas edendada jm.

“2011. aasta avab uue peatüki meie ajaloolistes sidemetes F1™ voidusoiduga. 2010. aasta voit koos Red Bull Racing’ga näitas meie mootorite potentsiaali ja tähistab Renault’ usaldusväärsust mootorite ja tehnoloogiate tarnijana. Me soovime siit aina edasi minna ja saavutada koos oma partneritega tulevikus veelgi suuremat edu. Renault üks peamisi strateegilisi eesmärke on, et arendada mootoreid ja tehnoloogiaid, mida tulevikus laiendada ja kohandada seeriatootmises soidukeile,” ütles Renault’ president ja juhatuse esimees Carlos Ghosn.

RENAULT MOOTORITOOTJANA: ÜLE KOIGE TEHNOLOOGILINE INNOVATSIOON

Läbi Renault’ pika F1 ajaloo on selle mootorite edu taga olnud tehniline täiuslikkus, kvaliteet, oskus ja voime innovatsiooni ja kitsendusi ühitada.

Vormel 1-s ja seeriatootmises on Renault koikide projektide puhul keskendunud üle koige kvaliteedi täiuslikkuse peale. Molema suuna puhul algab see lähenemine juba projekteerimise faasist ning kandub edasi teistesse valdkondadesse: tiimi organiseerimine, tarnijate valik, disainiküsimused, tootmise tohusus jne. 

Siin ei ole vahet, kas me räägime V6 turbo, V10 voi V8 mootorist, Renault’ mootorispetsialistid on alati näidanud oma voimekust pakkuda täiesti uut taset. Tänu oma tulemustele on Renault aina tugevdanud rahvusvahelist tuntust usaldusväärse ja tipptasemele vastava tegijana.

RENAULT JA F1, KIRE JA EDU LUGU 

Sport on Renault’ DNA-sse sisse kirjutatud. Aasta pärast firma asutamist, 1899. aastal, vottis Louis Renault osa Pariis-Trouville’ voidusoidust. See oli esimene pikast erinevat tüüpi motospordisündmuste jadast: Pariis-Ostend, Pariis-Bordeaux, Pariis-Berliin jne. Renault voitis esimese Grand Prix, mis leidis aset Le Mans’is aastal 1906. Sport on firmale püsiva jälje jätnud.

1977-1986: turbo
1977. aastal tegi Renault oma debüüdi Vormel 1 sarjas maailmakuulsa autoga, mil hüüdnimi “Yellow Teapot”. Edu ei lasknud end kaua oodata.

1979. aastal saavutas Jean-Pierre Jabouille esimese F1 voidu. Seejärel varustas Renault oma auto revolutsioonilise tehnoloogiaga: turbomootor.

1500 cc  V6 mootor läks lööma autosid, mis varustatud 3,000 cc V8 ja V12 mootoritega. Selle edu voti? Viry-Châtillon’ inseneride ja mootorituunijate arendatud turbolaadija. Pärast esialgu toimunud pilkamist soovisid nüüd seda endale koik meeskonnad. Renault’ taandus ajutiselt motorspordist 1986. aastal.

1989-1997: V10
Renault naases mootoritootjana 1989. aastal. Ajal, kui turg oli täidetud peamiselt V8 ja V12 mootoritega, kerkis parima tehnoloogilise lahendusena esile Renault’ V10. See voeti koigi poolt üle alates 1996.

1992. aastal voitis Renault oma esimesed kaks tiitlit (konstruktor ja soitja) RS4 mootoriga. Mootoritootjana saavutas Renault sel perioodil kuus konstruktorite maailmameistritiitlit ja viis soitja maailmameistritiitlit.

Aastal 2000 omandas Renault Benettoni tiimi, et valmistuda seikluseks, mis oleks 100% Renault. 2001. aastal voistles see ametlikult Renault’ mootori ja Benettoni šassiiga.

2002-2010: stardis on Renault
2002. aastal avas Renault uue lehekülje, kui stardijoonel oli kaks autot, mis olid 100% Renault – nii mootor kui ka šassii. Taaskord kulges koik edukalt: 2005. aastal tuli Renault kahekordseks maailmameistriks Fernando Alonsoga, kes kordas seda ka järgmisel aastal.

2010: üheksas konstruktorite maailmameistritiitel
Rajal voistlevad autod, mis on 100% Renault, kuid firma toodab mootoreid taas ka teistele meeskondadele. Aastast 2007 varustatakse Red Bull Racing autosid. See on olnud tark otsus, kuna Renault saavutas oma üheksanda konstruktorite tiitli ja kaheksanda soitjate tiitli.

F1, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX ja seotud kaubamärgid kuuluvad Formula One Licensing BV-le, Formula One grupi ettevottele. Koik oigused kaitstud.

LISAD

RENAULT F1-s: TIITLID, VOIDUD, STARDIKOHAD

1977-1986:

KONSTRUKTOR, SEEJÄREL MOOTORITOOTJA,

RENAULT LOOB TURBO

Esimene teise koha tiitel soitjate kategoorias (Alain Prost, 1983)

20 voitu: Renault 15, Lotus - Renault 5

50 parimat stardikohta: Renault 31, Lotus – Renault 19

 1977: Esimene hooaeg (5 GP-d)

1978: Esimesed punktid: Jabouille 4..koht (US GP)

1979: Esimene voit (Jabouille Prantsuse GP); 6 parimat stardikohta (Jabouille 4, Arnoux 2)

1980: 3 voitu (Arnoux 2, Jabouille 1); 5 parimat stardikohta (Jabouille 2, Arnoux 3)

1981: 3 voitu (Prost  Prantsuse, Hollandi, Itaalia GP-d); 6 parimat stardikohta (Arnoux 4, Prost 2)

1982: 4 voitu (Prost 2, Arnoux 2); 10 parimat stardikohta (Prost 5, Arnoux 5)

1983: 4 voitu (Prost); 4 parimat stardikohta   (Prost 3, de Angelis Lotus – Renault 1)

1984: 3 parimat stardikohta (Tambay Renault 1, Mansell Lotus – Renault 1, de Angelis Lotus -Renault 1)

1985: 3 voitu Lotus – Renault (Senna 2, de Angelis 1); 8 parimat stardikohta, s.h Senna 7.

1986: 2 voitu Lotus – Renault (Senna); 8 parimat stardikohta (Senna)

 

1989-1997:

MOOTORITOOTJA,

RENAULT LOOB V10

- 6 konstruktorite tiitlit:  Williams-Renault 5 (92, 93, 94, 96, 97), Benetton-Renault 1 (1995)

- 5 soitjate tiitlit: Mansell 92, Prost 93, Schumacher 95, Hill 96, Villeneuve 97

- 2 konstruktorite teise koha tiitlit: Williams – Renault aastal 1989 ja 91

-2 soitjate teise koha tiitlit: Mansell 91 ja Hill 94 

75 voitu: 63 Williams – Renault, 12 Benetton – Renault

82 parimat stardikohta: 78 Williams – Renault, 4 Benetton- Renault

 1989: 2 voitu, Williams (Boutsen); 1 parim stardikoht

1990: 2 voitu, Williams (Patrese 1, Boutsen 1); 1 parim stardikoht (Boutsen)

1991: 7 voitu, Williams (Mansell 5, Patrese 2); 6 parimat stardikohta (Patrese 4, Mansell 2)

1992: 10 voitu, Williams (Mansell 9 ja Patrese 1); 15 parimat stardikohta (Patrese 1, Mansell 14)

1993: 10 voitu, Williams (Prost 7, Hill 3); 15 parimat stardikohta (Prost 13, Hill 2)

1994: 7 voitu, Williams (Hill 6, Mansell 1); 6 parimat stardikohta (Senna 3, Hill 2, Mansell 1)

1995: 16 voitu: 11 Benetton (Schumacher 9, Herbert 2) ja 5 Williams (Hill 4, Coulthard 1); 16 parimat stardikohta (Williams 12, Benetton 4)

1996: 12 voitu, Williams (Hill 8, Villeneuve 4); 12 parimat stardikohta (Hill 9, Villeneuve 3)

1997: 9 voitu: 8 Williams (Villeneuve 7, Frentzen 1) ja 1 Benetton (Berger); 11 parimat stardikohta (Villeneuve 10, Frentzen 1)

1998: 5 poodiumikohta (Williams 3, Benetton 2), 1 parim stardikoht Benetton

1999: 4 poodiumikohta (Williams 3, Benetton 1)

2000: 3 poodiumikohta Benetton

2001: 1 poodiumikoht Benetton – Renault

 

2002-2007:

KONSTRUKTOR,

STARDIS ON RENAULT…

2 soitjate tiitlit, Alonso (2005 ja 2006)

2 konstruktorite tiitlit (2005 ja 2006)

18 voitu (Alonso 15, Fisichella 2, Trulli 1)

19 parimat stardikohta (Alonso 15, Fisichella 2, Trulli 2)

 2002: parimad tulemused: 4 x 4. koht (Button 2, Trulli 2)

2003: 1 voit (Alonso, Ungari GP); 2 parimat stardikohta (Alonso)

2004: 1 voit (Trulli, Monaco GP); 3 parimat stardikohta (Trulli 2, Alonso 1)

2005: 8 voitu (Alonso 7, Fisichella 1); 7 parimat stardikohta (Alonso 6, Fisichella 1)

2006: 8 voitu (Alonso 7, Fisichella 1); 7 parimat stardikohta (Alonso 6, Fisichella 1) 

 

2007-2010:

RENAULT,

KONSTRUKTOR JA MOOTORITOOTJA

Soitja tiitel, Vettel (2010)

Konstruktorite tiitel, Red Bull Racing (2010)

17 voitu (9 Vettel, 6 Webber, 2 Alonso)

21 parimat stardikohta (14 Vettel, 6 Webber, 1 Alonso)

 Renault on nii konstruktor kui ka mootoritootja, kuna on varustanud Red Bull meeskonda alates 2007.

 

2007: parimad tulemused: 2. koht (Kovalainen, Renault F1 Team, Jaapani GP), 3. koht (Webber, Red Bull Racing, European GP)

2008: 2 voitu (Alonso, Singapuri ja Jaapani GP); 3 poodiumikohta.

2009: 6 voitu (Vettel 4, Webber 2); 6 parimat stardikohta (Vettel 4, Webber 1, Alonso 1)

2010: 9 voitu (Vettel 5, Webber 4); 15 parimat stardikohta (Vettel 10, Webber 5)

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.