Pressiteade
Renault on alates aastast 2005 koostöös Moskva Avtoframosega oma tootmisvoimalusi Venemaal edukalt arendatud. 2008. aastal sai Renault AvtoVAZ-i strateegilisteks partneriks. Renault-Nissani ja AvtoVAZ-i vahel solmitud liit annab voimaluse 2015. aastaks saavutada Venemaa turust 40 protsenti.
2010. aasta aprillist kuulub Renault Venemaal nelja hinnatuma autokaubamärgi sekka. Renault turuosa on kerkinud 5.3%, selle aasta esimese seitsme kuuga on müüdud 50,801 autot. Logan hoiab aga Venemaal enimmüüdud välismaise auto positsiooni.
RENAULT LATITUDE: ÄRIKLASSI MAAILM
Renault esitles Moskvas oma uut luksuslikku sedaani, mis ühendab tasakaalus proportsioonid, klassikalise disaini ja avaruse. See auto sobib koigile, kes hindavad kvaliteetseid materjale ning igakülgset mugavust. Auto tuleb Venemaal müügile sügisel 2010 ja jouab veel 50 riigi turule üle kogu maailma.
AASTAL 2011 HAKATAKSE VENEMAAL TOOTMA KOLME MUDELIT: FLUENCE, MÉGANE JA DUSTER
Renault laiendab oma lokaalselt toodetavat mudelivalikut:
• Fluence ja Mégane luukpära SKD-meetodil tootmine käivitatakse Renault Moskva tehases 2011. aasta esimeses pooles.
• CKD-meetodil toodetud Renault Duster tuleb Venemaal turule 2011. aasta lopus.
Mudelite kohalik tootmine voimaldab Renault’l konkurentsivoimelise hinnaga pakkuda erineva kategooria autosid pidades silmas just Venemaa turu noudmisi. Fluence sedaan, mis joudis Venemaa turule müüki selle aasta aprillis on kasutajate poolt korgelt hinnatud tänu suurusele, headele omadustele ja C- ning D-segmendi vahele jäävale positsioonile. Megane’ luukpära hakati Venemaal müüma selle aasta maist ning see andis lisa Renault’ valikule C-segmendis.
B0 platvormi baasil (nagu ka Logan) ehitatud Renault Duster on mugav, kergesti juhitav ja taskukohane 4x4. Dusteri Vene versioonil on Venemaa klientide maitse ja noudmiste järgi toodetud interjöör, varustus ja mootor.
RENAULT TULEVIKU ELEKTRIAUTO: IDEEAUTO FLUENCE Z.E.
Renault Fluence Z.E. ideeauto on korgtehnoloogiline avar pereauto, mis on ühtaegu taskukohane ja emissioonivaba. Fluence Z.E. kontsept on Fluence elektriauto eelkäija, mille soiduulatuseks on 160 km ja mis on CO2 heitmevaba.
RENAULT POPULAARSUS VENEMAAL
Renault on Venemaal populaarne eeskätt tänu Loganile ja Sanderole, mis paistavad silma hea kvaliteedi ja hinna suhte poolest. Renault Logan on Venemaal enimmüüdud välismaine auto: alates 2005. aastast on müüdud 290 000 soidukit. Alates Venemaa turule tulekust märtsis 2010 on Renault Sandero olnud samuti edukas (9000 soidukit). Tänu kahe mudeli edule on Renault Venemaa turul joudnud automüügis neljandale kohale. Molemad mudelid konkureerivad taskukohaseimate autode kategoorias, mis moodustab kolmandiku Venemaa autoturust ja rohkem kui 80% Renault müügist Venemaal.
Selle aasta septembris laiendab Renault Venemaal automaatkäigukastiga autode valikut Logani ja Sandero mudelitega. Praegu on Venemaal automaatkäigukastiga autode turuosa 32%.
Renault on Venemaa turule sel aastal toonud mitmeid uusi mudeleid:
- Esimese poole aasta jooksul debüteeris kuus uut mudelit: Taskukohaste autode kategoorias - ajakohastatud Logan ja uus linnasoiduks moeldud Sandero luukpära. C-kategooria valikusse lisandusid: Fluence sedaan, uus Megane ja Scenic, samuti tuli eelmise aasta lopus müügile Megane Coupe. Alates juunist on turul ka uus Renault Clio Sport.
- Renault jätkab oma mudelite täiustamist ka teisel poolaastal: uus Kangoo joudis just müüki ja uus Trafic on Venemaal kättesaadav alates sügisest. Lisaks tuleb müüki Latitude’ äriklassi sedaan.
Renault’l on 120 ametlikku müügikohta üle kogu Venemaa.
VENEMAA – VOTMETURG RENAULT JAOKS
Venemaa on Renault ja Renault-Nissani alliansi jaoks strateegiliselt tähtis turg. Renault-Nissani ja AvtoVazi ühine eesmärk on saavutada 2015. aastaks 40% turust.
Partnerluse toel ulatub Venemaa kolme tehase üldine tootmisvoimsus 2012. aastal 1,3 miljoni autoni: Renault Moskva tehases toodetakse aastas 160 000 autot, Nissani tehases Peterburis 50 000 autot ja AvtoVaz'i Togliatti tehases küünib aastane voimsus 1,1 miljoni autoni.
Praegu rakendavad partnerid Togliatti tehases ühist tootmissüsteemi, jagades tootmisliini autode valmistamiseks B0 (Logan) platvormi baasil. Aastane tootmisvoimsus on 350 000 soidukit. Koik kolm tootjat valmistavad oma vastavaid mudeleid just sellel liinil. Lada teeb esimesena konealusel tootmisliinil valmis oma kaubikud ja mahtuniversaalid.
RENAULT LATITUDE: ÄRIKLASSI AUTODE MAAILM
Renault tutvustas Moskva rahvusvahelisel autonäitusel esimest korda Latitude’i.
Renault Latitude moodud:
• Pikkus – 4,887mm; laius – 1,832mm; korgus – 1,483mm; teljevahe – 2,762mm;
• Pakiruumi maht 477 liitrit;
• Auto salongi laius küünarnuki korgusel on üks kategooria paremaid – ees 1,460mm, taga 1,440mm; jalgade jaoks on polvekorgusel vaba ruumi 251mm;
• 2/3–1/3 suhtega jagatud kokkuvolditavad tagaistmed on avarad ja mugavad;
• Salongis on olemas mitmeid panipaiku, sealhulgas mahukas 9.6-liitrine valgustuse ja jahutusega kindalaegas ning suur laegas keskkonsoolil.
Uuenduslik tehnoloogia tagab mugava soidu:
• Juhiiste on varustatud nelja erineva seadega massaažisüsteemiga
• Kolme tsooniga kliimaseade voimaldab seadistada sobiva temperatuur
• Ainus auto D-klassis, millel on kaherežiimiline topeltlohnapihustiga ohuionisaator
• Käed-vabad elektrooniline votmekaart, mis juhib kesklukustust, auto käivitamist ja lukustab soiduki teatud vahemaa kauguselt automaatselt
• Pöörduvad biksenoon esituled
• Lai audiosüsteemi valik, s.h "3D Sound by Arkamys®", "Bose® Premium" helisüsteem.
• Uus satelliitnavigatsioonisüsteem Carminat TomTom® (saadaval 2011. aasta alguses), lisaks tahavaatekaamera ning automaatne seisupidur.
Jouline ja tohus mootor ning efektiivne vedrustussüsteem tagavad auto juhitavuse ja muudavad soidu nauditavaks:
• Kaheliitrine M4R bensiinimootor astmeteta jouülekandega ehk variaatorkäigukastiga (CVT) voi VQ25 2.5-liitrine mootor 6-käigulise AJ0 automaatkäigukastiga.
• Auto juhtimise teeb mugavamaks soltumatu multi-link tagavedrustus;
• Auto stabiilsuskontroll tagab juhile täieliku voimu soiduki üle.
Mudeli koostekvaliteet ja varustus on sobilik ka koige noudlikumale kliendile:
• Kvaliteedi ja turvalisuse tagamiseks on Renault Latitude’i juures järgitud koige rangemaid aktiivsete ja passiivsete ohutuslahenduste norme ja maksimaalselt ära kasutatud Renault’ kogemust: ABS, hädapidurdussüsteem, elektrooniline stabiilsuskontroll koos libisemisvastase süsteemiga, 8 turvapatja, s.h kahekambrilised turvapadjad külglöögianduritega, pingutite ja pingepiirajatega turvavööd, püsikiiruse hoidja ja -piiraja ning molemal pool mootorivoret on kohanduvad kaksikksenoon esituled.
• Auto vastupidavus ja turvalisus pohineb Renault-Nissani liidu ühisel tehnoloogial ja kogemusel: auto on läbi teinud ulatuslikud soidutestid ekstreemsetes tingimustes, et tagada koige korgem kvaliteet.
RENAULT LATITUDE: VÄLIMUS JA SISU
Latitude’il moodud (pikkus – 4,887mm; laius – 1,832mm; korgus – 1,483mm) paigutavad selle staatuse-sedaaniks. Auto teljevahe on 2,762 meetrit, esi- ja tagasillani vastavalt 1,025 meetrit ja 1,101 meetrit. Molemal pool mootorivoret on kohanduvad kaksikksenoonpirnidega esituled. Kere kaunistavad kroomliistud. Pagasiruum on oma kategoorias üks mahukamaid: 477 liitrit (511 liitrit ilma tagavararattata). Soiduki tagumised tuled pohinevad LED-tehnoloogial, tagatulede disain sobib kroomliistuga, millel asuvad reas tähed moodustavad nime: Renault Latitude.
Soiduki mugav interjöör pakub originaalseid lahendusi. Erinevate mugavuste reguleerimine on käepäraselt lahendatud: koik paikneb rooliratta ümber ning keskkonsoolil. Sisustuselemendid, kroomitud käepidemed, veljed, käigukangi disain – on disainitud nonda, et väljendada ja rohutada auto staatust äriklassi sedaanina. Sisekujunduses on palju tähelepanu pööratud ka istmete disainile. Voimalik on valida kas tumehalli interjööri ja tumeda nahksisustuse voi tumebeeži interjööri ja beeži nahksisu vahel.
PIKKADEKS SOITUDEKS
Renault Latitude vaiksed ja mugavad soiduomadused, hea juhitavus ning korgtehnoloogiline mootor on olulised märksonad. Renault Laguna, mis on tuntud hea juhitavuse poolest, pärandas Latitude’ile auto esimese otsa, Nissani multi-link tagavedrustus pakub mugavust.
Latitude’i suurepärane 2.5-liitrine V6 mootor on voimas, voimsus 130 kW (177 hj) 6000 pööret minutis juures, 6-käiguline (AJ0) automaatkäigukast – pöördemoment 233 Nm 4400 p/min juures. Auto tippkiirus on 209 km/h. Kütusekulu on 9.7 liitrit 100 km kohta.
Teiseks valikuks on populaarne M4R kaheliitrine mootor, voimsuseks 102 kW (139 hj) 6000 p/min juures. Koos variaatorkäigukastiga (CVT) on mootor mitmekülgne ja tohus. Versioon saavutab pöördemomendi 191 Nm 4400 p/min juures. Normaaltingimustes tarbib soiduk vaid 8.3 liitrit kütust 100 km kohta.
Peagi tuleb turule väga erineva mootorivaliku ja kuuekäigulise manuaal- voi automaatkäigukastiga Renault Latitude’e, mille hulgast saavad kliendid välja valida sobivaima. Koige voimekam ja müravaiksem auto on 2.0 dCi (M9R), millel voimsust 110 ja 127 kW (150 ja 175 hj). Saadaval on ka eriti voimsa mootoriga mudel – V6 dCi (V9X), 177 kW (240 hj) voi bensiinimootoriga V6 3.5 L (V4Y).
OHUKVALITEET JA ESMAKLASSILINE MUGAVUS
Renault Latitude’i konstruktsioon sarnaneb hiljuti Koreas turule toodud uue SM5-ga. Latitude’i juures on kasutatud palju Renault’, Nissani ja Renault Samsung Motorsi teadmisi ja oskusi.
Renault Latitude on üks esimesi D-segmendi autosid, mille juhiiste sisaldab massaažisüsteemi, samuti on soidukis olemas kolmetsooniline kliimaseade. Viie rulliga massaažisüsteemil on neli valikut: ühtlane, vahelduv, pehme ja tugev. Pneumaatiline rullimassaaž pakub kosutust pikkade soitude ajal voi pärast tükk aega kestnud ummikutes istumist.
Lisaks on auto varustatud unikaalse ohukvaliteedi juhtimissüsteemiga. Kolme tsooniga automaatne kliimaseade voimaldab nii juhil kui ka igal reisijal individuaalselt auto sisetemperatuuri reguleerida. Renault Latitude varustatud kaherežiimilise topeltlohnapihustiga ohuionisaatoriga: negatiivsed ohuioonid eemaldavad ohust kahjulikke aineid, ionisaator eemaldab ebameeldivad lohnad, kahjulikud bakterid ja hallituse, samuti allergiat, astmat ja bronhiiti pohjustavaid aineosakesi jne.
KOIK OIGED ÜHENDUSED
Renault Latitude igal mudelil on standardina olemas Bluetooth® ühendus. Alljärgnevad süsteemid on olemas soltuvalt mudelist:
• Koik Latitude’i baasmudelid on varustatud audiosüsteemiga 3D Sound by Arkamys®, koos kuue kolariga. Autol on olemas samuti CD- ja MP3-mängija, lisaks 3.5 mm pistik ja Bluetooth®.
• Latitude’i tippmudelid on varustatud kahe ekstra-kolariga ja "Plug & Music" süsteemiga, mis voimaldab ühendust enamiku teiste meediamängijatega sh. iPod;
• Lisana on kättesaadav ka Bose® Sound System, mis on kohandatud just selge ja tasakaalus heli saavutamiseks. Bose® Sound System koosneb kümnest kolarist (sealhulgas neljast korgete sageduste kolarist, neljast kesksageduste kolarist ja bassikolarist) ning digitaalse signaalitöötlussüsteemiga voimendist ja kuuekanalilisest kohandatavast ekvalaiserist.
Kogu audiosüsteemi juhtimine käib keskkonsoolilt ning roolilt, samal ajal kuvatakse informatsioon armatuurlaua ekraanile.
Renault Latitude on turul koos Carminat TomTom® täielikult integreeritud satelliitnavigatsioonisüsteemiga, millel on "IQ Routes"® (arvutab parima voimaliku teekonna, arvestades statistilisi andmeid, mis kogutud teede kiiruspiirangute kohta), "Advanced Lane Guidance"® (täiustatud soiduradade info, suurematel ristmikel ja peale-mahasoitudel ilmub ekraanile ristmiku/peale- voi mahasoidu pilt) ja "Mapshare"® (vigade parandus oma kaardil ja nende jagamine teistega). Venemaal on see kättesaadav 2011. aasta algusest.
Renault Latitude’il on automaatne seisupidur, tahavaatekaamera, uue polvkonna käed-vabad elektrooniline votmekaart, parkimissensorid ees ja taga, püsikiiruse hoidja ja -piiraja, ESP ning pöörduvad biksenoon esituled.
KVALITEET JA TURVALISUS
Alliansi poolt väljatöötatud komponendid ja nende vastavus kindlatele korgetele normidele tagab Renault Latitude’i kvaliteedi ja usaldusväärsuse. Renault Samsungi tehniline keskus (Renault Samsung Technical Center, RSTC) Seouli lähedal ja Renault Samsung Motorsi meeskond töötab tihedalt koos Renault’ ja Nissani meeskondadega koikides küsimustes, mis puudutavad Renault Latitude’i tootmist, eeltööst disaini ja tootmiseni välja.
Turvalisus on alati olnud auto arendamisel prioriteediks. Soidukil on terve rida kaasaegseid ohutusseadmeid: ABS, hädapidurdusabi, elektrooniline pidurdusjou jaotus, elektrooniline stabiilsuskontroll ESC. Lisaks passiivsed ohutusseadmed: 8 kohanduvat turvapatja, pingutite ja pingepiirajatega turvavööd juhil ja kaassoitjatel. Renault Latitude’il on samasugused kahekambrilised turvapadjad topelt külglöögianduritega nagu ka Renault Lagunal.
RAHVUSVAHELINE LATITUDE
Renault Latitude on rahvusvahelise ettevotte Renault’ ehe esindaja: arendatud Prantsusmaal ja Louna-Koreas, platvorm pärineb nii Renault’lt kui Nissanilt jne.
Renault Latitude’ toodetakse Louna-Koreas Busani Renault-Samsung-Motorsi tehases, mis on keskkonnasobralik ning ISO 14 001 standardiga sertifitseeritud tootmisüksus. Praegu toodab Busani tehas veel Renault-Samsung-Motorsi mudeleid SM3, SM5, SM7, QM5 ja Renault Koléos.
Renault Latitude’ läheb müüki septembri lopus 2010. aastal Marokos ja Alžeerias, seejärel Venemaal ja Ukrainas ning Aafrikas.
Euroopa versioon avalikustatakse Pariisi autonäitusel.
Lisainfo:
Firma kohta: Axelle de Ladonchamps, + 33 (0)1 76 84 64 69
Toodete kohta: Bruno Moreau, + 33 (0) 1 76 84 63 36
www.renault.com
Fotomaterjal: www.media.renault.com ja www.renault-latitude.com.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.