Pressiteade

Jaga

Kas eelistada lahtisi aknaid voi kliimaseadet?

Kliimaseadmega varustatud auto muudab soidud palava ilmaga mugavamaks, ent moned autojuhid kurdavad, et konditsioneeri tottu tarbib soiduk rohkem kütust. Sellegipoolest on paljudel juhtudel kliimaseadme kasutamine säästlikum kui näiteks soitmine allakruvitud autoakendega.

Mida eelistada – kas allakruvitud aknaid voi konditsioneeri? Palju soltub soidukiirusest. Kui autoga linnatänavatel liigeldes tihti aeglustada, fooritulede ees peatuda voi liiklusummikus oodata, siis on säästlikum soita lahtise aknaga. Kui kiirus läheb aga üle 70 km/h, siis on moistlikum juba kliimaseade sisse lülitada.


Kui soidukiirus on ligi 90 km/h, siis voib lahtiste akendega auto kütusekulu kasvada kuni 20 protsenti. Renault’ autokooli opetajate sonul tekitavad lahtised aknad ohutakistuse ning mida kiiremini soita, seda suuremaks see muutub. Ohutakistuse ületamiseks hakkab auto hakkab oluliselt rohkem kütust tarbima.


Palava ilma korral soovitatakse autojuhtidel ka väiksema kiirusega soites igal juhul kliimaseadet kasutada. „Liiga korge temperatuur autos voib juhi enesetunde kehvemaks muuta, samuti suurendab kuumus järsult väsimust. See aga mojub pärssivalt keskendumis- ja reageerimisvoimele,” kinnitavad Renault’ autokooli opetajad.


Keskmine temperatuur autos voiks jääda vahemikku 20-22°C, samas soovitatakse temperatuuri reguleerida nii, et erinevus välistemperatuuriga jääks mone kraadi piiresse. Suuremad erinevused voivad pohjustada külmetust ja muid tervisehädasid.


Need autojuhid, kes ei kasuta kliimaseadet, peaksid tähelepanu pöörama, kuhu nad oma soiduki pargivad. Oluline on alati parkida varju, otse päikese käes kuumeneb auto hetkega üles.


Enne kuumenenud autosse istumist on soovitatav aknad avada voi isegi uksed lahti teha, et temperatuur kiiremini langeks. Kindlasti ei tohi lapsi ega loomi autosse jätta, isegi mitte lühikeseks ajaks.

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.