Pressiteade

Jaga

Allkirjastati OJSC AVTOVAZ restruktureerimistehinguid reguleeriv alusleping

OJSC AVTOVAZ osanikud, riigiettevote Russian Technologies, Renault ja Troika Dialog Investment Company allkirjastasid OJSC AVTOVAZi restruktureerimise ja rekapitaliseerimise pohietappe ja -viise määratleva aluslepingu, mis sonastati 27. novembril 2009 Vene Föderatsiooni peaministri Vladimir Putini, Prantsusmaa peaministri François Filloni ja Samara oblasti kuberneri Vladimir Artjakovi allkirjastatud vastastikuse moistmise memorandumis.

Osanike poolt allkirjastatud vastastikuse moistmise memorandumile järgnes Venemaa valitsuse teade ulatuslike riiklike toetuste määramisest AVTOVAZile. Detsembris 2009 eraldati ligikaudu 40 miljardit rubla rahalist abi, mida AVTOVAZ kasutas pangalaenu tagasimaksmiseks ja ettevotte likviidsuse suurendamiseks. Rahalise toetuse pakkumise tingimustes noudis riik, et osa laenatud rahast tuleb järk-järgult ümber arvestada AVTOVAZi osakuteks Renault’ osatähtsuse säilitamiseks peab Prantsuse partner olema AVTOVAZi uues omakapitalis osanik.


Memorandumiga kinnitati ka AVTOVAZi arenguplaan aastani 2020, milles nähakse ette uue soidukiseeria loomist. AVTOVAZi äriplaanis nimetati konkreetseid etappe ja viise AVTOVAZi kapitali suurendamiseks:
• alates 2015. aastast 900 000 soiduki tootmine, millest 70% on AVTOVAZi mudelid;
• AVTOVAZi turuosa säilitamineVenemaal  üle 25%;
• ekspordi arendamine


Osanike ja AVTOVAZi ühistöö tulemusena koostati alusleping, milles reguleeritakse täpsemalt restruktureerimis- ja rekapitaliseerimisprotsessi. Renault’ noustub aluslepingu järgi investeerima 2012. aastaks AVTOVAZi 240 miljoni euroga vorduva summa, säilitades AVTOVAZis vähemalt 25% osaluse, millele lisandub 1 osak. Renault’ toetus hoogustab uute mudelite tootmist B0 (Logani) platvormil. Renault’ aitab AVTOVAZil luua ka uut soidukit, mis vahetaks välja klassikalise Lada mudeli. Riigiettevote Russian Technologies arvestab AVTOVAZi volgade proportsionaalse volaosa ümber äriühingu osadeks.


2012. aastal, pärast peamiste rekapitaliseerimisetappide lopetamist, teatavad osapooled tulemused ja määravad strateegilise partnerlussuhte peamised tulevikusuunad.


„Lepingu solmimine AVTOVAZi peamiste osanike vahel on suur samm Venemaa autotööstuse arendamisel," kommenteeris Riigiettevotte Russian Technologies peadirektori asetäitja ja OJSC AVTOVAZi noukogu liige Igor Zavjalov.


„Venemaa jääb meie eelispiirkonnaks. See tähendab, et Renault on huvitatud aktiivse ja pikaajalise partnerluse jätkamisest AVTOVAZiga – see kätkeb molema poole jaoks ainulaadseid voimalusi,“ lisas Renault’ kontserni asepresident ja Euraasia piirkonna juht Christian Esteve.

AVTOVAZi president Igor Komarovi sonul voetakse restruktureerimisprogrammi ajal käsile mitu olulist küsimust, mis mojutavad ettevotte arenguväljavaateid ja kogu Venemaa autoturgu. „Tänu Vene Föderatsiooni valitsuse rahalisele toetusele sai AVTOVAZ tasuda pangalaenu ja parandada ettevotte tulevikuplaane. Renault’ abil kaasajastame tootmise, kasutades uusimaid tehnoloogiaid,” lisas Komaro.


„Meil on room tegutseda koordinaatorina Vene autotööstuse lipulaeva AVTOVAZi restruktureerimisel ja rekapitaliseerimisel. On hea, et meie partnerid toetuvad oma tegevuses pikaajalisele partnerluskavale – see tohustab kahtlemata AVTOVAZi tegevust ja parandab Lada soidukite kvaliteeti,” märkis investeerimisfirma Troika Dialog haldusjuht Serguei Skvortsov.


Riigiettevote Russian Technologies loodi 2007. aastal Vene Föderatsiooni föderaalseaduste kohaselt. Riigiettevotte tegevuse eesmärk on korgtehnoloogilise tööstustoodangu arendamine, tootmine ja eksport. Toetatakse Vene ettevotteid nii sise- kui ka välisturul, kes arendavad ja toodavad korgtehnoloogilisi tööstustooteid.

 

Lisainfo:
Russian Technologiesi pressibüroo
Valeri Vassiljevitš Kartavtsev
tel: +7495 637 9775
e-post:
media@post.rusarm.ru
www.rostechnologii.ru

 

Renault’ oli esimene ettevote, kes alustas Venemaal välismaiste soidukimudelite koostamist. Vene tütarettevote loodi partnerluses Moskva omavalitsusega aastal 1998. Alates 2006. aastast kuulub Renault’le 94,1% ettevottest. Renault’ on Moskvas tootmise korraldamisse investeerinud enam kui 400 miljonit eurot, alustades 2005. aastal Logani sedaani ja 2010. aastal Sandero luukpära tootmist. AVTOVAZis on Renault’ 25%-lise osalusega suurim investor Vene autoturul. 10 aasta vältel on Renault’ müünud üle 450 000 soiduki, sh. üle 280 000 Logani sedaani. Renault’ Logan asus koigi Venemaal ostetud välismaiste autode müügiedetabelit juhtima 2009. aastal. Renault’l on üle 100 müügiesinduse rohkem kui 70 Vene linnas Kaliningradist Vladivostokini.

 

Lisainfo:
Renault Russia pressibüroo             Renault SAS
Oksana Nazarova                                 Axelle de Ladonchamps
tel +7495 775 4042                              tel +33 017 684 6469
                                                                 
www.renault.com

 

1991. aastal asutatud Troika Dialog on Venemaa juhtiv täisteenust pakkuv soltumatu investeerimispank ja varahaldusettevote. Ettevottes on väärtpaberitega kauplemise, investeerimispanganduse, eravarade halduse, jaeturustuse ja alternatiivsete investeeringute osakond. Troika Dialog tegutseb 21 Vene linnas ja sel on kontorid Londonis, New Yorgis, Kiievis, Almatos ja Nikosias.

 

Lisainfo:
Troika Dialogi pressibüroo
Maria Žog
tel +7495 258 0519
e-post:
pressa@troika.ru
www.troika.ru

 

OJSC AVTOVAZ on üks suurimaist autotootjatest Ida-Euroopas, mis suudab toota üle miljoni soiduki aastas. Alates 1970. aastast on AVTOVAZ tootnud enam kui 25 miljonit LADA soidukit ja koostekomplekti. AVTOVAZi tootevalikus on masstootmises olevad soiduautod hinnaga 170 000–350 000 rubla. AVTOVAZile kuulub Vene soiduautoturul praegu ligikaudu 30% osa. OJSC AVTOVAZi makstavad maksud moodustavad ligi 40% Togliatti eelarvest, 20% Samara oblasti eelarvest ja 1% riigieelarvest.

 

Lisainfo:
OJSC AVTOVAZi pressikeskus
Aleksandr Šmogov
tel: +784 8273 7171
e-post:
press@vaz.ru
www.lada-auto.ru

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.