Pressiteade

Jaga

Renault’ suurendas I poolaastal turuosa 3,9%

2010. aasta esimesel poolel säilitas Renault’ kontsern 2009. aasta teise poole hoo: müük maailmaturul suurenes 21,6% ning turuosa 3,9%. Müügikasvule aitasid kaasa koik kaubamärgid (Renault’ 19,9%, Dacia 18,2% ja Renault Samsung Motors 61,0%).



Tarbesoidukite müügi ja turunduse asepresidendi Jerome Stolli sonul on Renault’ 2010. aasta esimese poole tulemustega rahul. „Renault’ kontserni müügimaht ja turuosa kasvab koigis piirkondades ning koigi kolme kaubamärgi (Renault’, Dacia ja Renault’ Samsung Motors) puhul. Tulemusi saab selgitada peamiselt koikide kaubamärkide tootevaliku uuendamise tottu elavnenud turuga.“


Soiduautode ja tarbesoidukite turul suurendas Renault’ kontsern 2010. aasta esimesel poolel müüki kogu maailmas 21,6%, müües 1 347 169 soidukit ja kasvatades turuosa 3,9%-ni. Soiduautode turul müüs Renault’ kontsern 1 186 387 soidukit, mis moodustab 22,2%-se kasvu (maailmaturul: +15%). Kontserni turuosa kasvas 4,5%-ni.


2010. aasta esimeses pooles toodi koigis kontserni harudes turule uued tooted: Renault’ uus Mégane Coupé-Cabriolet ja Fluence ning uus Master LCV, Dacia Duster ja Renault Samsung Motorsi uus SM5.


Renault’ kontserni 15 pohiturul toimus grupi müügist umbes 85%. 2010. aasta juuni lopus näitas 15 turust 12 märkimisväärset turuosa kasvu, samas kui ülejäänud kolme osakaal langes.


Tulemused piirkonniti
Euroopa (sh Prantsusmaa): kontserni soiduautode ja tarbesoidukite müük kasvas 21,6%, turg laienes 1,5 protsendi vorra 10,8%-ni (1,8-punktine kasv). Renault’ suurendas turuosa 1,4 punkti vorra 9,2%-ni, müües 765 683 soidukit. Dacia jätkas kasvu, müües 131 598 soidukit, mis moodustab 29,2% kasvu.


0,9% vorra kasvanud soiduautode turul suurenes müük 21,7%, kasvatades turuosa 10,2%-ni (+1,8 punkti). Lääne-Euroopas on Renault’ kaubamärk suuruselt teine, peamiselt tänu Mégane’i tooteperekonna ja Clio edule. Dacia kaubamärgi müügikasv Lääne-Euroopas oli 27% (116  096 soidukit), mis kasvatas turuosa 1,6%-ni (+0,3 punkti).


Renault’ kogumüük odavas/ madalama taseme turuosas langes 2009. aastal 4,9%, samas madalama kesktaseme osas suurenes müük 15,8% vorra.


7,7% vorra kasvanud tarbesoidukite turul suurenes Renault’ kontserni müük 21,0%, kasvatades turuosa 16,6%-ni (+1,8 punkti). Lääne-Euroopas on Renault’ kaubamärk endiselt esimesel kohal 15,7% turuosaga. Dacia suurendas oma turuosa 0,3 punkti vorra, kasvatades müüki 70,0%.


Prantsusmaal suurenes turuosa 3,3 punkti vorra 28,5%-ni, kasvatades müüki 20,0% (407 125 soidukit). Renault’ kaubamärgi all müüdi 342 838 soidukit, mis moodustab 9,5% kasvu. Dacia müük kasvas esimeses poolaastas 64 287 soidukiga 148% saavutades 4,5% turuosa (kasv 2,6 punkti). Dacia müüs 2010. aasta esimesel poolel sama palju soidukeid kui kogu 2009. aastal. Daciast on saanud Prantsusmaa suuruselt kuues kaubamärk ja jaemüügis (välja arvatud autopargid, rendifirmad ja näidissoidukid) neljas.


Kontsern teatas Dacia müügi kasvust ka 15-l peamisel turul: Itaalias (+53,6%), Hispaanias (+42,6%), Suurbritannias (+107,3%), Belgias/Luksemburgis (+33,2%) ja Hollandis (+54,4%).


Tooted Euroopas:
• Twingo II müüdi kuue kuu jooksul 89 385 (+4%), mis saavutas oma kategoorias 3. koha.
• Soidukit Clio II ja III müüdi 213 505 (+30%), asetudes turuosas kolmandale kohale.
• Mégane’i seeria on Euroopas 256 146 soiduki müügiga (+41%) oma turuosas 2. kohal.
• Sandero on Euroopas oma turuosas üheksandal kohal 86 176 soiduki müügiga (+45%).
• Märtsis turule toodud Duster kogus juuni lopuks pea 35 500 tellimust.


Piirkonnad väljaspool Euroopat: turuosa suurenes koigis piirkondades kontserni soiduautode ja tarbesoidukite müügiga.
• Louna-Koreas suurendas Renault’ Samsung Motors osakaalu soiduautode turul 3,6 punkti vorra 13,5%-ni (11,4% soiduautode ja tarbesoidukite turul). Müügimaht tousis 58,8%, hoides Louna-Korea aasta esimesel poolel kontserni turgude esikolmikus. SM3 ja SM5 on vastavates turuosades teisel kohal.
• Brasiilias, kus turg laienes 7,5%, kasvas müük 26,6%, saavutades 4,3% turuosa (+0,7 punkti).
• Venemaal suurenes kontserni turuosa 0,6 punkti vorra 5,4%-ni sealse populaarseima välismaise soiduki Logani abiga.
• Rumeenias tugevdas kontsern langeval turul (–26,4%) oma juhtpositsiooni, suurendades turuosa 4,8 punkti vorra 41,9%-ni. Dacia on oma kategoorias populaarseim kaubamärk (Logan, Sandero, Duster).
• Türgis on kontsern soiduautode turul saavutanud taas esikoha ning soiduautode ja tarbesoidukite turuosa on 14,7%.
• Pohja-Aafrikas, kus turg langes 8,9%, suurendas kontsern müüki 14,2% (turuosa kasv 6,1 punkti, 31,1%-ni). Renault’ kaubamärk on esikohal Alžeerias ja Tuneesias ning teisel kohal Marokos. Dacia on Marokos esikohal.


Turu prognoos 2010. aasta teiseks pooleks
Aasta teises pooles voib märgata erinevusi Euroopa ja muu maailma vahel. Euroopas eeldatakse aprillis alanud turu languse jätku autovahetussoodustuste lopu ja mitmes riigis kasutusele voetava säästuplaani tottu. Väljaspool Euroopat asuvad riigid jätkavad eelduste kohaselt kasvu, mille peamine pohjus on soodsam majandusolukord.


Hoolimata langusest Euroopa turul, mis on eelmise aastaga vorreldes 7% ja 9% vahel, ootab kontsern vorreldes 2009. aastaga maailmaturu kasvu 2010. aastal ligi 8% vorra.


„Meie eesmärk 2010. aastal on jätkata kaubamärkide turuosa kasvatamist koigis Renault’ kontserni piirkondades. Euroopas tugevdame Renault’ kaubamärgi tagasivoidetud turuosa (3. koht soiduautod, 1. koht tarbesoidukid). Väljaspool Euroopat jätkame turu suurendamist, panustades kasvavatele turgudele,” kommenteeris tarbesoidukite müügi ja turunduse asepresident Jerome Stoll.


Lisainfo: 
Rie Yamane
+331 7684 6469
www.media.renault.com
www.renault.com

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.