Pressiteade

Jaga

Renault’ Cléoni tehases on toodetud 50 miljonit käigukasti

17. juunil 2010 toodeti Renault’ Cléoni tehases Lääne-Prantsusmaal 50-miljones käigukast. J-tüüpi 5-käiguline käigukast saadetakse Suurbritannias, Sunderlandis asuvasse Nissani tehasesse ja paigaldatakse Nissan Qashqaile.

1958. aastal asutatud Renault’ Cléoni tehas on Renault’ grupi peamine ajamitehas, mis toodab praegu 3500 käigukasti päevas. 2009. aastal valmistasid tehase 4051 töötajat 508 258 käigukasti ja 310 806 mootorit. Koigist Cléonis toodetud käigukastidest paigaldatakse 61% Nissanitele, 28% Renault’dele ja 11% GMi autodele.

 

Praegu toodetakse Cléonis J-käigukaste (5-käigulised käsikäigukastid, maksimaalne joumoment 200 N•m), mis paigaldatakse Renault’ Twingole, Windile, Cliole, Modusele, Mégane’ile ja Kangoole ning Nissan Micrale, Tiidale, Cube’ile, Qashqaile ja NV200-le. Lisaks toodetakse ka P-käigukaste (6-käigulised käsikäigukastid, maksimaalne joumoment 340 N•m), mis paigaldatakse Renault’ Mégane’ile, Scénicule, Lagunale, Espace’ile, Traficule ja Masterile ning Samsung SM5-le.

 

Cléoni tehases pannakse kokku 2,0 ja 2,0T bensiinimootoreid (tüüp F4R) ja 1,9 dCi (F9Q), 2,0 dCi (M9R), 2,2 dCi (G9T), 2,3 dCi (M9T), 2,5 dCi (G9U) ja V6 dCi (V9X) diiselmootoreid. 2011. aastal hakatakse tootma Renault’-Nissani liidu 1,6 dCi mootorit (R9M).

 

Renault toodab käigukaste Prantsusmaal (Cléonis, Choisys ja Ruitzis), Hispaanias (Sevillas), Portugalis (Cacia tehases Aveiro lähedal), Rumeenias (Piteştis), Türgis (Bursas) ja Tšiilis (Cormecanica tehases Los Andesis).

 

Mootoreid toodab Renault’ grupp Prantsusmaal (Cléonis, Douvrinis ja Choisys), Rumeenias (Piteştis), Türgis (Bursas), Louna-Koreas (Busanis) ja Brasiilias (Curitibas).

 

Olulisemad sündmused Cléoni tehase ajaloos:
1958: Cléoni käigukastitehase rajamine;
1960: Cléoni teise, mootoritehase ehitamine;
1964: alumiiniumivalutehase rajamine; esimeste alumiiniumist silindriplokkide tootmine Renault 16-le;
1970: uue rajatise ehitamine käigukastide ja mootorite tootmiseks;
2000: uute paindlike tootmisliinide paigaldamine;
2001: prototüüpajamite detailide tootmise osakonna üleviimine Cléoni;
2005: Renault’-Nissani liidu esimese mootori M9R (2,0 dCi) ja käigukasti PK4 tootmise alustamine;
2007: laadimisdoki rajamine M9 mootorite eksportimiseks Jaapanisse ja Louna-Koreasse;
2008: tehase 50 aasta juubel ja V9X (V6 dCi) tootmise alustamine;
2010: uuele Masterile paigaldatava M9T (2,3 dCi) tootmise alustamine.


 

Lisainfo:
Valérian David
Renault Press
tel +33 176 846 469
www.media.renault.com
www.renault.com

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.