Pressiteade

Jaga

Soovunelmast tegelikkuseks

Renault’ näitas enne 2010. aasta Pariisi autonäitust elektrimootoriga ideeautot DeZir, mis toestab, et keskkonnasäästlikkus ja armastus autode vastu ei välista teineteist.

DeZir – Renault’ Design’i uue tulevikunägemuse esimene toend
Renault’ uus disainikeel on inspireeritud kolmest märksonast: lihtne, kaunis ja soe. Renault’ disainiosakond sai Laurens van den Ackeri juhtimisel inspiratsiooni ettevotte uuest motost „Drive the Change!” (Juhi muutust!). Kasutades Renault’ disaini algupäraseid elemente, püütakse selle kaudu väljendada ettevotte strateegia elutsükli moistet. Tulevikunägemus ühendab automargi ja kliendi elu pöördelistel hetkedel: näiteks armudes, maailma avastades, pere luues, tööd alustades, mängimiseks aja leidmisel ja tarkuse saavutamisel.

 

Armumine
DeZir esindab kaubamärgi uut disainifilosoofiat: Esimene samm on armumine – kogemus, mida kujutavad DeZiri tugevad jooned ja kirega seostuv erkpunane värv.

 

„DeZir väljendab meie uut formaalset disainikeelt, mis annab oma proportsioonide kaudu edasi moisteid nagu liikumine, sensuaalsus ja tunded sarnaselt esemega, mille kuju on vorminud loodus. Tulemuseks on soe, ergutav disain, mis tähistab Renault’d,” selgitab Renault’ ideeautode ja näituseautode osakonna direktor Axel Breun.

 

Algsetel joonistel silma paistnud voogavus väljendas lihtsate vormide ja külluslike kujundite segu. „Minu algne inspiratsioon pärines vedelikust, lainelisest liikumisest ja veepinnalainetusel märgatavatest valguskontrastidest,” märkis DeZiri välisdisainiga tegelenud Yann Jarsalle. „Kujundeid kokku sobitades, mitte üksnes erinevaid tasapindu joontega liites tegelesin pigem kujundamise kui arhitektuuriga,” lisas Jarsalle.

 

Tulemuseks on kaheistmeline kupee, mille silmatorkavaid 21-tolliseid, liikumisest inspireeritud rattaid ümbritsevad rattakaared. Auto külgedel on eendatud ja pinnaga ühetasaseid detaile, mis peegeldavad valguskontraste.

 

Kauni kujunduse taga on elektriauto
DeZiri nimes olev Z on Renault' Z.E märge  ja mitmed auto disainielemendid viitavad elektriautodega seostatud omadustele – uusimale tehnoloogiale ja kergusele. Peale selle, et eesmise ohuava ja kogu tagaosa eendatud jooned mojuvad kergelt, juhivad need ka aku jahutava ohu tohusalt eest taha.

 

Siledale pinnale kontrastiks on alumiiniumist külgpaneelidel katusel ja esitulede katetel paistev virvendusefekt, inspireerituna virvendusest, mis tekib, kui tuul üle vee puhub. Geomeetriline muster annab disainile eksimatult korgtehnoloogilise välimuse. Kere silmatorkava erkpunase värvi toovad esile läbipuuritud mustriga alumiiniumist külgpaneelide graafilised kujundid.

 

DeZiri lihtsat disaini täiendavad poleeritud pindadel asuvad sojalennuki kokpitti voi kestvussoidu prototüüpautot meenutavad geomeetrilised kujundid. Tagaakna puudumist kompenseerivad kaks taha suunatud kaamerat, mis annavad juhile panoraamvaate auto taga toimuvast.
Auto esiosa, mis on eelvaade uuest esiosadisainist ja mille kujundus meenutab Renault’ disainiminevikku, rajab samas teed kaubamärgi tulevaste mudelite disainitrendidele.

 

DeZiri esiosas on täislaiusega ohuvotuava, mis sirutub molemalt küljelt üle suure, vertikaalselt paigutatud Renault’ logo. Rombikujulise esiosa kroomviimistlusele kontrastiks on tumeda tooniga iluvore. Eesmise ohuvotuava väliskülgedel asuvad detailid on Renault’ formaalse stiilikeele pärand ja koos esituledega disaini lahutamatu osa.

 

Esituledes kasutatakse tagantvalgustatud prismasid ning augustatud esitulede katted on osa DeZiri korgtehnoloogilisest, erilisest valgustusest. Tagavalgustuseks on helendav riba, mis sirutub üle kogu auto laiuse. Renault’ logo on läbi iluvore liistude tagantvalgustatud ja jätab holjuva mulje.

 

Üles avanevad uksed paljastavad täiustatud soitjateruumi. Vastassuunas avanevad vasak- ja parempoolsed uksed sümboliseerivad yin’i ja yang’i laadset tunnete harmooniat.

 

DeZiri sisu disaininud Stéphane Maiore sonul on sisekujunduses lähtutud armastusest kui tundest, mis annab tiivad. Värvide ja materjalide disainer Stéphanie Petit’i sonul tunneb soitja end DeZiri sees justkui pilvel holjumas.

 

Soiduki sisemuses on vormid pehmed ja kerged, domineerib valge värv. Samas on ka vihjeid väliskujunduses kasutatud kirglikule punasele. Kasutatud materjalid on hinnalised: istmed, armatuurlaud ja porand on kaetud valge nahaga, konsooli ja juhtimisseadmeid on viimistletud punase lakiga.

 

Eesmine kahekohaline pink-iste on mugav nagu kookon, millel on valge nahaga kaetud detaile, laineline muster kaasreisija poolel ja kontrastselt ühtlane viimistlus juhi poolel. Nahale on tikitud Renault’ logo graafiline kujutis, mis on näide prantsuspärasest rafineeritud stiilist, mida hakatakse kasutama koikidel tulevikumudelitel.

 

Sisu kujundus on inspireeritud armastajate kohtumisest ja vastandite ühinemisest. Kui juhiuksel on erkpunane lakitud viimistlus, siis kaasreisija uks on kaetud valge nahaga. Ka armatuurlaual on kontrastseid viimistlusdetaile: valge nahk ja teraline viimistlus, mis sarnaneb mone välisdetailiga.

 

Elektriline ilu
DeZir töötab esi- ja tagarataste kaalujaotust optimeeriva kesk-tagapaigutusega elektrimootoriga. Vertikaalselt paigaldatud 24 kWh liitium-ioonaku asub istme taga ja voimaldab kuni 160 km läbisoitu.


Aku jahutuse tagab nii eest taha suunatav ohk, kui ka ohuvoog, mis siseneb auto molemal küljel olevate alumiiniumpaneelide taha varjatud avade kaudu. Soiduki pohimootor on sama, mida kasutatakse Renault’ tootmises olevatel elektriautodel. Siiski on arenduse tottu selle voimsust suurendatud 110 kW-ni (150 hj) ja joumomenti 226 N•m-ni.

 

DeZiri puhul saab kasutada kolme akulaadimismeetodit:
* tavaline laadimine majapidamispistikuga (aku täielikuks laadimiseks kulub 8 tundi);
* kiirlaadimine 400 V kolmefaasilise vooluga (aku laetakse 80% mahtuvuseni 20 minutiga);
* kiire akuvahetus Renault’ Quick Drop süsteemis.

 

Läbisoidu ja voimsuse optimeerimiseks on Renault’ Designi tehniline meeskond DeZiri voimalikult kergeks muutnud. Kere on valmistatud Kevlarist ja terastorudest raam sarnaneb Mégane Trophy voidusoiduauto raamile.


Ka DeZiri vedrustusel on Mégane Trophyga ühiseid elemente, sealhulgas topelt Y-kujuline paigutus juhitavuse tagamiseks.

 

DeZiri aerodünaamilisust on lihvitud, lisatud on täismootmeline pohjakate ja tagadifuuser. Selle tulemusel on autol väike takistustegur (0,25 Cd) ja suurepärane kiirendus (0-st 100-ni vaid 5 sekundiga ning 0-st 50-ni vaid 2 sekundiga).

 

DeZiri tohusate energiakasutusfunktsioonide hulgas on ka pidurdusenergia kasutamine, mis pohineb vormel 1-st tuttaval KERS-tehnoloogial (Kinetic Energy Recovery System – kineetilise energia kasutamise süsteem). Kui auto pidurdab, salvestatakse kineetiline energia akusse. DeZiri puhul saab juht seda energiat kasutada soovitud hetkel ajutise lisavoimsuse tekitamiseks roolil oleva nupu abil.

 

Soiduroomu suurendavad ka juhtimisseadmed. Armatuurlaual on graafilisel ekraanil spidomeeter ja kiiruseandurid. Kesksel puuteekraanil paikneb navigatsioonisüsteem, mis sünkroniseerib reisiteabe juhi päevikuga, et optimeerida toimingute haldust ja teekonda. Armatuurlaua tarkvara annab juhile graafikaga liidese kaudu reaalajas teavet energiakasutusest.

 

DeZiri tunnusmuusika
Renault’ elektriautode helitunnuse loomisel on Renault’ teinud tihedat koostööd tunnustatud organisatsiooniga IRCAM (Pierre Boulezi poolt 1969. aastal asutatud Institut de Recherche et Coordination Acoustique/Musique), et leida DeZiri olemust koige paremini väljendav heli.

 


Lisainfo:
Raluca BARB
+331 7684 1854
www.renault.com
www.media.renault.com

 

Korglahutusega fotosid saab alla laadida veebisaidilt www.media.renault.com > Environment & Innovation > Design.

Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.