Pressiteade

Jaga

KUIDAS OLLA SOBIVALT RIIDES AUTOJUHT?

Juhi riietusel on sõiduohutusele suur tähtsus. Ebasobivad jalatsid, silmadele vajuv müts või mask, liigutusi piirav jope – kõik see võib sõiduki juhtimist raskendada.

'Sobivad jalatsid

Talvel on üks sagedamini juhtide poolt tehtavaid vigu autojuhtimine raskete, paksu tallaga jalanõudega. See muudab nõuetekohase jõu,millega pedaali vajutame, valimise praktiliselt võimatuks. Halb valik on kakõrged ja kitsad säärsaapad, mis muudavad pahkluu jäigaks, samuti kõrgekontsaga kingad ja saapad, mis raskendavad pedaalide vajutamist ja võivad autopõrandakatte külge kinni jääda.

Auto juhtimiseks sobivad kõige paremini pahkluud vabaksjätvad, tasase, lameda ja mittelibeda tallaga spordijalatsid. Sellist mugavatjalatsipaari tasub endaga kaasas kanda, et autosse istudes oleks võimalik needjalga panna – räägivadRenault'

Tähelepanu nähtavuse piiramisele

Kuigi õues on mütsi kandmine külma ilmaga väga soovitatav,on rooli taha istudes parem see ära võtta. Selline peakatevõib vajuda juhi silmadele ja raskendada tee jälgimist.

Võimaluse korral tasub autos eestvõtta ka näomask, kuna see võib valesti valitud suuruse korral nähtavustpiirata. Samuti valmistab mask meelehärmi prillikandjatele, kuna võibprilliklaasid uduseks muuta.

Kindad

Pärast seda, kui auto on öö otsaseisnud õues või kütteta graaažis, võib autot juhtides osutuda vajalikukskinnaste kandmine. Loobuda tuleks siiski villastest käpikutest või libedatestplastkinnastest, sest need raskendavad rooli kindlat hoidmist. Soovitatav onkanda nahast või ökonahast kindaid.

Ohtlik puhvjope

Paksud talveriided võivad muutaliigutused kohmakaks ja takistada sel moel auto juhtimist. Lisaohtu kujutavadendast puhvjoped, mis ei võimalda turvavööd nõuetekohaselt kinnitada.

Kui kanname puhvjopet, ei liibuturvavöö tihedalt vastu keha ja avarii korral ei pruugi sellestpaigalhoidmiseks piisata. Samuti võib ette tulla nn sukeldumist, mis seisnebreisija turvavöö alt väljalibisemist. Vöörihm nihkub sel juhul kõhule, mis võibmõnel juhul isegi siseelundeid vigastada – räägib AdamBernard, Renault'Üleriided on soovitatav seljast võtta juba enne reisialustamist või teha selleks sõidu ajal mõneminutiline peatus, kui auto salongon soojaks köetud.

Renault' OhutuSõidu Kool onon esimene Renault' kaubamärgigasõidutehnika täiustamise kool maailmas. Kool tegutseb Tor Modlini sõidutehnikatäiustamise keskuses. Kool pakub liiklusohu vältimise alaseid koolitusi niieraklientidele kui ka sõidukiparkide omanikele ning kaitsliku ja ökonoomsesõidu kursusi igat tüüpi autodele. Koolitusi toetavad liikluspsühholoogitöötoad ja esmaabikursused. Koolil on koolitusrada, mis on varustatud kahe treeningkohaja nelja libisemisplaadiga, mille üldpindala on 3900 m2 (põhilinelibisemisplaat, suur libisemisplaat + liugur, libisemisring jalibisemisplaadiga kõrgendus, automaatsed takistused, programmeeritavadveekardinad, kiirusnäidikud).

Renault' OhutuSõidu Kool onliiklusohutuse partnerluse ja Poola sõidutehnika täiustamise keskuste liiduliige.

Üksikasjad: szkolabezpiecznejjazdyrenault.pl.

Pressikontakt:

Constans PR, Maja Świerszcz,tel 602 352 479

Renault Polska, AdelaKarlińska, tel 22 541 1078

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.