Pressiteade

Jaga

Euroopa linnad vähendab järjest linnasisest piirkiirust 30 kilomeetrini tunnis

Üha enam omavalitsusi Euroopas määrab linnasiseseks piirkiiruseks 30 km/h. Hiljuti tehti seda Bilbaos, alates 2021. aastast kehtib selline piirmäär enamikul Brüsseli tänavatel ning sarnane lahendus on kavandatud ka Pariisis. Eesmärk on suurendada ohutust, eriti haavatavate liiklejate puhul. Jalakäijatel on 90% tõenäosus ellu jääda, kui nad saavad löögi autolt, mille liikumiskiirus on 30 km/h või vähem (võrreldes 50%-ga kiirusel 50 km/h)*.

30 km/h alad leiab Poola suurimates linnades, shGdańskis, Łódźis, Katowices, Krakówis, Poznańis, Varssavis ja Wrocławis. Nendelaladel on sõidukite kiirus piiratud 30 km/h ja juhte peaks kiirusepiirangutjärgima panema ka asjaomase teetaristu väljakujundamine.Euroopas astuvad paljud linnad aga sammukese kaugemale jakogu linnas kehtestatakse kiirusepiirang 30 km/h. Käesoleva aasta septembrist kehtivadsellised eeskirjad Hispaanias Bilbaos ”Kiirusepiirangudaitavad ohutuse parendamisele mitmel moel kaasa. Väiksemal kiirusel sõites onpidurdusteekond lühem, juhi vaateväli laiem ning meil on rohkem aega ka ohuolukorralereageerimiseks. Väärib aga märkimist, et Poolas on kehtivate kiirusepiiranguteeiramise probleem endiselt levinud, nii et lihtsalt vastavate liiklusmärkide ülespanekustei piisa. Tarvis on ka juhte harida, rajada liiklust aeglustav infrastruktuurja tõhustada eeskirjadest kinnipidamist,” sõnab 'Kiirusepiirang kuni 30 km/h on oluline eriti haavatavateliiklejate ohutuse huvides. Kiirusega 30 km/h liikuvalt autolt löögi saanudjalakäijal on statistiliselt 90% tõenäosus õnnetuses ellu jääda. Kui sõidukikiirus on juba 50 km/h (hoonestatud maa-alade tavapiirang), väheneb seevõimalus umbes 50%-ni*.30 km/h kiirusepiirangute kehtestamise tõhusust võib vaadeldaHelsingi näitel. Valdav osa kesklinnast on praegu 30 km/h ala ning aeglasematsõitu soodustab katänavate eripärad, mh künnised, kõrgendatud jalakäijate ülekäigurajadja ringristmikud. Eelmisel aastal ei hukkunud Soome pealinnas ühtegi jalakäijatega jalgratturit**.

*Poola liiklusohutuse seirekeskus. Kiirus ja liiklusõnnetuste raskusaste.https://www.obserwatoriumbrd.pl/pl/analizy_brd/problemy_brd/predkosc/predkosc-a-ciezkosc-wypadku/

**ETSC, Zero cyclist and pedestrian deaths in Helsinki and Oslo last year,https://etsc.eu/zero-cyclist-and-pedestrian-deaths-in-helsinki-and-oslo-last-year/

_ _ __ _ _ _

Renault' OhutuSõidu Kool onon esimene Renault' kaubamärgigasõidutehnika täiustamise kool maailmas. Kool tegutseb Tor Modlini sõidutehnikatäiustamise keskuses. Kool pakub liiklusohu vältimise alaseid koolitusi niieraklientidele kui ka sõidukiparkide omanikele ning kaitsliku ja ökonoomsesõidu kursusi igat tüüpi autodele. Koolitusi toetavad liikluspsühholoogitöötoad ja esmaabikursused. Koolil on koolitusrada, mis on varustatud kahetreeningkoha ja nelja libisemisplaadiga, mille üldpindala on 3900 m2 (põhilinelibisemisplaat, suur libisemisplaat + liugur, libisemisring jalibisemisplaadiga kõrgendus, automaatsed takistused, programmeeritavadveekardinad, kiirusnäidikud).

Renault' OhutuSõidu Kool onliiklusohutuse partnerluse ja Poola sõidutehnika täiustamise keskuste liiduliige.

Üksikasjad: szkolabezpiecznejjazdyrenault.pl.

Pressikontakt:

Constans PR, Maja Świerszcz,tel 602 352 479

Renault Polska, AdelaKarlińska, tel 22 541 1078

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.