Pressiteade

Jaga

Renault’ investeeris uute sisepolemismootorite katserajatisse 60 miljonit eurot

Renault’ avas juunis Pariisi lähedal asuvas Lardy tehasekompleksis 5000 m2 suuruse sisepolemismootorite jaoks loodud katserajatise Pôle d’Innovation Mécanique (ajamite uuenduskeskus), millesse ettevotte investeeris 60 miljoni eurot.

Kütusekulude vähendamine heitgaaside piiramiseks
Üks rajatise tiib, mis on pühendatud peamiselt kütusekulu vähendamisele, aitab Renault’l luua Euro 5 ja Euro 6 heitgaaside standarditele vastavaid mootoreid. Kümme katsestendi tegelevad hoordetakistuse katsetega, mootori jahutusega ja heitgaaside piiramisega külmkäivitusel. Soojuse ja hoordetakistuse katsestendidel püüavad Renault’ insenerid piirata kütusekulu mootorite vähendamise kaudu. See tähendab tohusamate ja parema joudlusega väiksemate turbomootorite projekteerimist. Uues katserajatises on maailmas esimesed omasarnased aerotermaalstendid, millel saab mootoreid katsetada nende aerodünaamilises keskkonnas, s.t arvestades koiki, nii külmi kui ka kuumi, soidukis toimuvaid soojusvahetusolukordi.

 

Ajamite joudluse parandamine
Rajatise teises kahes tiivas on umbes 20 uue polvkonna ajamite (töökindluse ja vastupidavuse) ning kütusesüsteemide katse- ja mootestendi. Nende stendide abil on inseneridel voimalus veelgi täpsemalt simuleerida soidukite mootori käitumist. Uued, kaasaegsed ressursid täiustavad projekteerimistööd ja voimaldavad avatud disaini tottu suuremat paindlikkust joudluse katsetamisel.

 

Lardy tehniline keskus
1951. aastal rajatud Lardy tehniline keskus tegeleb peamiselt uute ajamisüsteemide (mootorite ja ülekannete) katsetamisega. Virtuaalse simulatsiooni ja keerukate mootestendide abil on katsetamine tavaliste katserajatistega vorreldes kiirem, tohusam ja soodsam.

 

Lardys tehakse mootorite ja ülekannete laiaulatuslikke katseid joudluse, töökindluse ja vastupidavuse hindamiseks ning heitgaaside piiramise vastavuse saavutamiseks Prantsuse, Euroopa ja rahvusvahelise seadusandlusega.

 

Lardy kompleksis on rohkem kui 200 ajamisüsteemide katsestendi. Nii üksikute detailide kui ka kogu soiduki katsetamise keskuses on mootori-, ülekande-, veerekatsete stende soiduki arendamiseks ning ka eristende funktsioonide voi detailide katsetamiseks.

 

Ajameid katsetatakse kolmes peamises kategoorias:
• esimeses kategoorias tehakse eristendidel katseid peamiselt süsteemide (sisepolemine, hoordetakistus, vibratsioon, müra, jahutus jne.) projekteerimisfaasis;
• teine kategooria puudutab ajami arendust, mille vastupidavuskatseid kasutatakse töökindluse uurimiseks heakskiidufaasis;
• kolmandas kategoorias on mootori kütusesüsteemi arendusega seotud katsed. Nende hulgas on reguleerimisparameetreid haldava tarkvara – mootori „aju” – kalibreerimine, optimeerimaks joudluse, kütusekulu, heitgaaside piiramise ja soidumugavuse vahelist koostööd.

 

Ajamikatsete korval, mis moodustavad valdava osa rajatise tegevusest, tehakse katseid ka kere norkade kohtade tuvastamiseks ning keredetailide ilmastikule vastupidavuse määramiseks. Kontserni ohutuspoliitika raames viiakse läbi ka kokkuporkekatseid.

 

Lardy sai hiljuti erirajatised elektriautode ja nende akude arendamiseks ning katsetamiseks.


 

Lisainfo:
Axelle de Ladonchamps
Renault pressiosakond
+331 7684 6469
www.media.renault.com  
www.renault.com

 

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.