Pressiteade
Renault’-Nissani liit, kes peab emissioonivabade soidukite arendamist üheks oma votmestrateegiaks, investeerides emissioonivaba tehnoloogia arendamisse neli miljardit eurot, teeb selles vallas aktiivset koostööd valitsuste, haldusorganite, kohalike omavalitsuste, energiaettevotete ja teiste partneritega. Praeguseks on liit solminud üle 50 koostööleppe üle maailma, mille eesmärgiks on valmistada turud ette elektrisoidukite laialdaseks kasutuselevotuks alates 2011. aastast ning rajada vajalik infrastruktuur. See peaks tagama elektrisoidukite potentsiaalsetele soetajatele kindlustunde, et nad saavad oma soiduki akut laadida mugavalt ja lihtsalt nii kodus kui ka teel olles.
Renault’ eesmärgiks on muuta elektrisoidukite tehnoloogia kättesaadavaks nii paljudele liiklejatele kui voimalik, pakkudes autosid nii soodsalt, et nende hind oleks vorreldav sama suurte ja sarnase varustustasemega diiselsoidukite omaga. Selle saavutamiseks on Renault’ lahendanud soidukiga seotud omandisuhted täiesti uuel viisil. Esimest korda kuuluvad soiduk ja aku erinevatele omanikele. Klient kas ostab voi üürib soiduki ning solmib ühtlasi lepingu, mis katab aku üüri.
Renault’ esimesed neli emissioonivaba soidukit valmivad neljas tehases ning tootmine algab 2011. aastal. Elektrisoidukit, mille aluseks on Zoe Z.E. kontsept, hakatakse tootma Flinsi tehases Pariisi lähedal ning Kangoo Expressi elektriversiooni kodutehaseks kujuneb Maubeuge Pohja-Prantsusmaal. Mudelid, mille prototüübiks on Twizy Z.E. kontsept, valmivad Hispaanias Valladolidi tehases ning Fluence’i elektrilisi versioone hakatakse tootma Türgis Bursas.
Akutootmisest kujuneb Renault’-Nissani liidu üks pohitegevusi ning rahuldamaks kohalike elektrisoidukeid tootvate tehaste vajadusi, hakkab allianss liitiumioonakusid tootma kolmes maailmajaos: Ameerikas, Aasias ja Euroopas. Akutehased rajatakse järk-järgult voimalikult soidukite tootmisüksuste lähedale. Praegu on akutehaste rajamine käimas järgmistes Prantsusmaal, Suurbritannias, Portugalis, Ameerika Ühendriikides ja Jaapanis. Plaani järgi kasvab liidu aastane tootmisvoimsus lopuks 475 000 akuni.
Renault’ Fluence Z.E.
Renault, kes esitles 2009. aasta Frankfurdi autonäitusel Fluence Z.E. kontsepti ehk ideeautot, tombas katte Fluence Z.E. loplikult versioonilt, mis jouab Iisraelis ja Euroopas müügile 2011. aastal. Renault’ Fluence Z.E. on esimene madalate ülalpidamiskuludega ja keskkonnasäästlik seeriatootmisse joudev elektriline C-klassi sedaan. Mudelit Renault Fluence Z.E. hakatakse plaani järgi tootma 2011. aasta esimesel poolel OYAK-Renault’ tehases Türgis, kus valmivad ka sisepolemismootoriga Fluence’id.
Renault Fluence Z.E. on väike-keskklassi esimene kolmekambriline elektrisoiduk, mida sisepolemismootoriga versioonist eristavad mitmed eripärased tunnused ja detailid.
Fluence’i elektriline versioon on 4,75 meetrit pikk ehk 13 cm pikem kui sisepolemismootoriga versioon – pikema kere vajadus on tingitud akust, mis asub tagaistmete all.
Säilitamaks algse versiooni hea tasakaal, on elektrisoiduki kere külgi pisut ümber kujundatud. Soiduki esiosas on Renault’ logo, udutulede ümber ning esitulede kohal ja allservas eripärase sinaka varjundiga liistud. Ülemist ohuvotuava katab läikiv must vore, mille keskel on sinakas kroomliist. Liist ühendab vore molemal küljel asetsevaid sarnase välimusega soore. Peale selle on alumisel ohuvotuaval kere värvi liist, mis ühendab kahte udutuld. Samuti on pikemaks venitatud soiduki tagumisi küljepaneele. Renault Fluence Z.E. soidukit ilmestavad lisaks läikivmustad küljepeeglid, kere värvi küljeliistud, akulaadimisklapp molemal tiival, pakiruumi luugi sinakas paneel ja Fluence Z.E. märk. Porkerauas peitub must difuusor vähendab soiduki tuuletakistust ning rattad on turbulentsi vähendava konstruktsiooniga. Värvivalikusse kuulub uus sinine toon „Energy Blue“, mida pakutakse ainult Renault' elektrisoidukitele.
Renault’ Fluence Z.E. on sama lai kui sisepolemismootoriga Fluence ning selle salong meenutab ruumikuselt pigem klass korgemat sedaani. Elektrisoiduki mootori pöörete arvu näidik on asendatud asjakohase ekraaniga, mis teavitab juhti allesjäänud soiduulatusest ja aku laetusest. Armatuurlaua juures on kasutatud ainuomast värvilahendust ning keskkonsoolilt leiab näidikud “edaspidi”, “tagurpidi”. “vabakäik” ja “parkimine”, mis vastavad käigukangi neljale asendile. Renault Fluence Z.E. varustuses on hulk kasulikke tehnilisi lahendusi, nagu näiteks sisseehitatud navigatsioonisüsteem, Bluetooth-ühendus telefonile ja automaatne kahetsooniline kliimaseade, aga ka automaatsed päevatuled ja vihmaanduriga klaasipuhastajad.
Renault Fluence Z.E. on 100% elektrisoiduk. Fluence Z.E. jouallikaks on rootormähisega sünkroonmootor, mille maksimumvoimsus on pööretel 11 000 p/min 70 kW ja maksimaalne pöördemoment 226 N•m. Mootor kaalub ilma lisaseadmeteta 160 kg.
Soiduki liitiumioonaku voimsus on 22 kW/h. Aku kaalub 250 kg ning paikneb tagaistmete all, jättes pakkide jaoks ruumi tervelt 300 liitrit (VDA/ISO). Energiakogumissüsteem voimaldab aeglustamise ajal akut laadida.
Renault Fluence Z.E. akut saab laadida kolmel moel:
• Tavalisest vooluvorgust (10 A voi 16 A, 220 V) – aku täielikuks laadimiseks kulub kuus kuni kaheksa tundi. Meetod sobib eriti hästi soidukitele, mida laetakse tööpäeva jooksul voi öösel, sest see voimaldab monedes riikides energia minimaalse tarbimise perioodil pakutavaid soodustariife ära kasutada.
• Kiirlaadimisjaamad, mis kasutavad 32 A 400 V toiteallikat – laadimiseks kulub ligikaudu 30 minutit (soltuvalt mudelist saadaval alates 2012. voi 2013. aastast).
• Akuvahetussüsteem QuickDrop – voimaldab vahetada Renault Fluence Z.E. aku spetsiaalses akuvahetuspunktis umbes kolme minutiga.
Renault Fluence Z.E. omadusi (mootmed, kaalujaotus) arvestades on kasutusele voetud uudne vedrustus, mis erineb sisepolemismootoriga Fluence’i vedrustusest mitme parameetri poolest. Esivedrustus on pehmem, sest elektrimootor on kergem kui Fluence’i sisepolemismootor. Tagavedrustust on seevastu tugevdatud, sest aku lisab elektrilise mudeli tagaosale raskust.
Renault Fluence Z.E. varustuses on madala veeretakistusega rehvid. Täiustatud korpuse ja spetsiaalsete külgseintega Goodyeari rehvid EfficientGrip tagavad väiksema energiakulu. Turvisemuster on rehvidel sama, mis tavalistel rehvidel – tänu sellele on tagatud teelpüsivus ja pidurdusvoime.
Mudelit Renault Fluence Z.E. hakatakse sarnaselt sisepolemismootoriga Fluenciga tootma OYAK-Renault tehases Türgis. Molema versiooni tootmine ühes tehases voimaldab Renault’l vähendada kapitalikulusid, alustada kiiresti tootmisega ning tagada samal ajal vastavus korgetele kvaliteedistandarditele.
Renault’ Kangoo Express Z.E.
Möödunud aasta detsembris esitles Renault Kopenhaagenis, 15 ÜRO kliimamuutuste konverentsil Kangoo Express Z.E. prototüüpi. Nüüdseks avaldatud mudeli loplik versioon, mille soiduulatus on 160 km, jouab turule 2011. aasta esimesel poolel. Kangoo Expressi elektriline versioon sarnaneb sisepolemismootoriga mudeliga - sama mahutavus (3–3,5 m3) ja kandevoime (650 kg).
Renault Kangoo Express Z.E. on madalate ülalpidamiskuludega ning korgetele kvaliteedistandarditele vastav tarbesoiduk äriklintidele. Mudeli elektrilise versiooni tootmiskohaks on Renault valinud M.C.A. (Maubeuge Carrosserie Automobile) tehase Pohja-Prantsusmaal. Seal valmivad ka sisepolemismootoriga versioonid, mis voimaldavad ära kasutada Kangoo praeguse mudeliga seotud oskusteavet, tarnijate vorgustikku ja logistilist süsteemi. Maubeuge’i tehas on viimasel 20 aastal spetsialiseerunud just kaubikute tootmisele ning suudab tänu sellele kiiresti noudlusega kohaneda ja valmistada probleemideta suurt hulka erinevaid keretüüpe (lühikesed ja pikad versioonid, akendega ja ilma jne).
Renault Kangoo Express Z.E. pikkus on 4,21 meetrit ning mahutavus 3–3,5 m3. Aku paikneb keskel poranda all, mistottu elektriline Kangoo pakub sama head mahutavust kui sisepolemismootoriga versioon.
Uus Kangoo Express Z.E. meenutab välimuse poolest sisepolemismootoriga versiooni – mudelil on lühike nina, tugev esiosa ja pisarakujulised esituled. Sellest, et tegemist on elektrisoidukiga, annavad märku kroomitud Z.E. märk soiduki tagaluugil, „Z.E.“ tähist kandev laadimisklapp, mis paikneb parempoolse esitule korval.
Uue Kangoo Express Z.E. värvivalikus on 11 tooni, kuhu kuuluvad nii eriefektiga toonid kui ka mittemetallikvärvid.
Soiduulatus on elektrisoidukite puhul keskse tähtsusega teema, seetottu on armatuurlauale paigutatud ekraan kohandatud spetsiaalselt elektrisoiduki vajadustele vastavaks. Seade näitab allesjäänud soiduulatust, aku laetust (kWh) ning energiatarbimist (reaalajas ja keskmine). Kolmel värvil pohinev nn ökonomeeter annab märku sellest, kui energiatohus on juhi soidustiil: helesinine väljendab normaalset taset, tumesinine annab märku optimaalsest energiakasutusest ning punane teavitab juhti ebaökonoomsest soidustiilist, mis vähendab auto soiduulatust.
100% elektrisoiduki Renault Kangoo Express Z.E. jouallikaks on 44 kW elektrimootor, mille energiatohusus on koguni 90%. Kui elektrisoiduk tarbib 10 kWh energiat, siis sellest 9 kWh suunatakse otse ratastele. Sisepolemismootori puhul on vastav näitaja ainult 2,5 kWh. Mootori maksimaalne pöörete arv on 10 500 p/min ning pöördemoment ulatub 226 N•m-ni.
Soiduki teised soiduomadused (ootsumist vähendavad süsteemid, juhitavus jne) on samasugused kui sisepolemismootoriga Renault Kangoo Expressil.
Renault Kangoo Express Z.E. laadimine toimub parempoolse esitule juures klapi all asetseva pistikupesa kaudu. Akut tavalisest vooluvorgust (16 A, 220 V) laadides kulub aku täielikuks laadimiseks kuus kuni kaheksa tundi. See laadimismeetod sobib suurepäraselt soidukitele, mis jäetakse ööseks parklasse voi mis seisavad tööajal parklas.
Meediakontaktid:
Teave ettevotte kohta
Rochelle Chimenes
+331 7684 6469
rochelle.chimenes@renault.com
Teave toodete kohta
Julie Dumez
+331 7684 9762
julie.dumez@renault.com
Teave toodete kohta
Christophe Deville
+331 7684 6483
christophe.deville@renault.com
Ettevotte veebileht: www.renault.com
Ajakirjandusele moeldud veebileht: www.media.renault.com
Elektrisoidukite veebileht: www.renault-ze.com
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.