Pressiteade

Jaga

KÕNE VÕI SMS VÕIB OODATA

Paljud autojuhid ei pea kinni sõidu ajal telefoni käes hoidmise keelust. Telefonile vastates, numbrit valides või SMSi lugedes või kirjutades pöörab juht pilgu teelt eemale, mis enam kui kahekordistab kokkupõrke tõenäosust. Samuti on ohtlik rooli valesti hoidmine ja telefoniga rääkimisega seotud tähelepanu hajumine.

Tõenäoliselt on igal autojuhil tulnud kunagi ette nähatee peal ebaharilikult käituvat sõidukit, näiteks siksakiliselt ja kahtlaseltaeglaselt liikuvat või enne ülekäigurada viimasel hetkel pidurdavat autot. Vägasageli võib sellisele autole lähenedes näha, et rooli taga istuv inimene hoiab käestelefoni. Miks avaldab selliste seadmete sõidu ajal kasutamine ohutusele niisuurt mõju?Juba ainuüksi telefoni vaatamine tähendab, et me ei jälgikorraks teed, mis tähendab, et võime ootamatus ohuolukorras reageerida liigahilja. Uuringud näitavad, et toimingute tegemine rooli taga, mis nõuavad pilgupööramist teelt kõrvale, suurendab avarii tõenäosust enam kui kahekordselt*. Telefonikäes hoidmisega kaasneb täiendav oht.Telefoni haaramine, numbri valiminevõi sõnumile vastamine takistab rooli korralikult hoidmist. Juhile tundub, et tavalitseb sõidukit, kuid kui teele ilmub ootamatult takistus, ei pruugi rooliühe käega hoidmisest piisataRenault' OhutuSõidu Koolitreenerid.

Seaduse kohaselt on rooli taga telefoniga rääkiminelubatud ainult valjuhääldi abil, kuid sedagi tuleks kasutada ainult vajadusekorral. Parem on jätta kõnelemine seismise ajaksKuigitavaliselt räägitakse tähelepanu jaotamisest, on praktiliselt võimatutäielikult keskenduda korraga mitmele ülesandele. Auto juhtimine nõuab pidevatvalvsust ja kiiret reageerimist, telefoniga rääkimine aga raskendab seda, sestmeie meeled on osaliselt hõivatud vestlusega. Seetõttu on optimaalne võimaluspaigutada telefon sõidu ajaks silma alt ära, nt kindalaekasse, ning kontrollidavastamata kõnesid või tekstisõnumeid pärast auto peatamistRenault' OhutuSõidu Kooli direktor.

* Researchersdetermine driver risks using large-scale, crash-only naturalistic database,Virginia Tech Transportation Institute, 2016.

_ _ __ _ _ _

Renault' OhutuSõidu Kool on on esimene kaubamärgiga sõidutehnika täiustamise koolmaailmas. Kool tegutseb Tor Modlini sõidutehnika täiustamise keskuses. Koolpakub liiklusohu vältimise alaseid koolitusi nii eraklientidele kui kasõidukiparkide omanikele ning kaitsliku ja ökonoomse sõidu kursusi igat tüüpiautodele. Koolitusi toetavad liikluspsühholoogi töötoad ja esmaabikursused.Koolil on koolitusrada, mis on varustatud kahe treeningkoha ja neljalibisemisplaadiga, mille üldpindala on 3900 (põhiline libisemisplaat, suur libisemisplaat+ liugur, libisemisring ja libisemisplaadiga kõrgendus, automaatsed takistused,programmeeritavad veekardinad, kiirusnäidikud).

Renault' OhutuSõidu Kool on liiklusohutuse partnerluse ja Poolasõidutehnika täiustamise keskuste liidu liige.Üksikasjad:szkolabezpiecznejjazdyrenault.pl.

Pressikontakt:

ConstansPR, Maja Świerszcz, tel 602 352 479

RenaultPolska, Adela Karlińska, tel 22 541 1078

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.