Pressiteade
Renault’ liikluskooli direktori sonul aitab oige rooli käsitsemise viis ohu korral kiirelt reageerida. „Seetottu on autojuhtidel oluline meeles pidada, et alati, välja arvatud käigu vahetamise hetkel, tuleb hoida molemad käed roolil,“ lisas Renault’ liikluskooli direktor.
Oige käte asendi leidmiseks tuleb rooliratast vorrelda kellaga, kus juhi käed peavad asetsema kella kolme ja üheksa peal. „Pöidlad ei tohiks rooli ümber olla, kuna turvapadja väljapaiskumine voib neid vigastada. Samuti tuleks vältida käte koos hoidmist rooliratta ülaosas, sest onnetuse korral tabab turvapadjale vajuv pea koigepealt käsi, mis voib kaasa tuua tosiseid vigastusi.“ Selline käte asetus roolirattal muudab soidu sujuvamaks ja samaaegselt laseb otsese ohu korral turvapadjal optimaalselt töötada,“ hoiatab Renault’ liikluskooli opetaja.
Renault’ liikluskooli opetajad juhivad tähelepanu autojuhtide ohtlikele roolimise harjumustele, mis voivad loppeda onnetult. „Tihtipeale hoiavad autojuhid roolist kinni vaid ühe käega, ning teevad pööramisel imelikku, taldriku pühkimist meenutavat liigutust. Manööverdamisel lahtise käega roolist kinni hoidmine ja samal ajal läbi väikese augu soitmine voib loppeda auto üle kontrolli kaotamisega,“ hoiatavad opetajad.
Teiseks tihti esinevaks veaks on rooli hoidmine keskosast. Selliselt tehtav manööverdus votab kauem aega ning ohtlikus olukorras, kus on tarvis kiiresti reageerida, voib käsi tabada rooliratast ühendavaid rooliosi ning loppeda sormeliigese vigastusega. „Kui sellises olukorras paisub välja ka turvapadi, voib juht saada tosiseid randme- ja küünarliigese vigastus,“ ütlevad Renault’ liikluskooli opetajad.
Mitte ainult käte asend, vaid ka käte oige tegutsemine roolirattaga mojutab oluliselt soiduohutust. Täpsus ja kiirus on hädavajalikud olukorras, kus auto tagaosa on sattunud libisemisesse, ehk nn. ülejuhitavuse korral. Auto soovitud soidusuuna taastamiseks tuleb esirattaid pöörata auto tagaosa libisemise suunas, kuid selline manööver saab olla edukas ainult juhul, kui käsitseda rooli kindlalt ja efektiivselt.
Head harjumused rooli käsitsemisel
- molema käe hoidmine roolirattal
- käte hoidmine kella kolme ja üheksa peal
- käte poimimine tagasipöördel ja manööverdamisel
Halvad harjumused rooli käsitsemisel
- roolirattast hoidmine ainult ühe käega
- käte vale asend: rooliratta ülaosas nende koos hoidmine
- rooliratta keskosast kinnihoidmine
- pöialde koverdamine rooli siseossa
- rooli pööramine lahtise käega
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.