Pressiteade

Jaga

Elektriautod hakkavad soitma kiirteel A40

Uurimisasutustest ja äriettevotetest koosnev arendusgrupp sai 9. märtsil ülesandeks käivitada Reini-Ruhri näidispiirkonna arendusprojekt „Elektrisoidukid pendelliikluses“ (E-mobility in commuter traffic). Üheskoos asutakse uurima Reini ja Ruhri vahelise elektrilise pendelliikluse tegelikke tulemeid. Projekti osalised on RWE Effizienz GmbH, Renault Deutschland AG, autotööstuse uurimisettevote Forschungsgesellschaft Kraftfahrwesen mbH Aachen (FKA), ja RWTH Aacheni ülikooli korgepingetehnika instituut (Institut für Hochspannungstechnik). Projekti tegevust kooskolastatakse kesksest juhtimiskeskusest EnergieAgentur.NRW.

„Projekti eesmärk on lähendada tehnoloogiat klientidele ja nende elukvaliteeti parandada. See peab tegema elektriautod meie piirkonnas nähtavamaks ja tuntavamaks,” ütles Nordrhein-Westfaleni (NRW) majandusminister Christa Thoben. Liitvabariigi liikluse, ehituse ja linnaarenduse ministeerium (Bundesministerium für Verkehr, Bau und Stadtentwicklung – BMVBS) toetab seda projekti näidispiirkondade elektrilise liikuvuse programmi ühe osana umbes 7 miljoni euroga.

Soidukipark koosneb 40st Renault’ elektrisoidukite katsemudelist ja 110st ümberehitatud elektriautost, mille RWE tarnib liisingsoidukitena. Renault tarnib tarbesoiduki mudelid Kangoo Express Z.E. ja keskklassi peresedaani Fluence Z.E., mille tootmine algab Euroopas juba 2011. aastal, pärast projekti loppu. Molemad mudelid on oma ühe laadimisega sooritatava 160 km läbisoiduga juba turukolbulikud ning nende laadimisel on voimalik valida tavalise ja kiirlaadimise vahel. Lisaks voimaldab Quick-Drop süsteem Fluence Z.E. tühjad akud laetud akudega asendada automaatselt vaid mone minuti jooksul.

RWE liisitavad Fiat 500-l pohinevad soidukid, Karabag 500 E, varustatakse koige moodsamate liitium-ioonakudega. Kasutatakse ka Fiat Fiorinol pohinevaid mudeleid. Oma 100–140 km soiduulatusega sobivad need linnaliiklusesse suurepäraselt.

Selle ühisprojekti eesmärgiks on elektrisoidukite juurutamine linnadevahelise kiirtee A40 igapäevasesse pendelliiklusesse. See ummikutest ja ebastabiilsest liiklusest häiritud suurlinnaala on parim keskkond nende puhtalt ja vaikselt liikuvate elektrisoidukite väärtuste katsetamiseks. RWE soovib 2011. aasta keskpaigaks ehitada esmalt Mülheimi, Essenisse ja Dortmundi tervikliku laadimise infrastruktuuri. Lisaks kogutakse andmeid turustatavate toodete, nagu GPS-pohise vabade laadimiskohtade, ülevaate ja marsruudikorralduse arendamiseks. Projekti osalised loodavad sel teel arendada elektrilise liikuvuse juurutamiseks vajalikku uurimis- ja arendustööd.

Teaduse poolelt toimub projekti seire, uurimine ja hindamine. Liitvabariigi ministeeriumi (BMVBS) näidispiirkondade elektrilise liikuvuse programmi arendab NOW GmbH (Nationale Organisation Wasserstoff- and Brennstoffzellentechnologie – riiklik vesiniku ja kütuseelementide tehnoloogia organisatsioon).

Täiendavat teavet projekti „E-Mobility in commuter traffic” kohta vaadake veebilehelt www.rwe-mobility.com.

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.