Pressiteade

Jaga

Uut Renault' Masterit hakatakse tootma üksnes Batilly' tehases Prantsusmaal

• Renault on otsustanud, et uut Masterit hakatakse valmistama üksnes Kirde-Prantsusmaal Meurthe-et-Moselle’i departemangus Batilly’ tehases.

•?Renault tagab sellega tehase, mis on endiselt Meurthe-et-Moselle’i suurim erasektori tööandja, töö jätkumise.
•?Renault’ valiku pohjuseks on tehase hea konkurentsivoime suurte kaubikute tootmisel.
•?Uue mudeli tootmise ettevalmistamiseks on grupp investeerinud tehasesse 151 miljonit eurot.
•?See otsus peegeldab Renault’ strateegilist suunitlust, mis näeb ette valmistada Euroopa turgudele moeldud korge lisandväärtusega soidukeid eelkoige Prantsusmaa tehastes.

Alates käesolevast aastast on SoVAB (Société des Véhicules Automobiles de Batilly) ainus tehas maailmas, kus toodetakse uut Masterit. Batilly’ tehas asub Kirde-Prantsusmaal Meurthe-et-Moselle’i departemangus, 30 km Metzist pohja pool.

Tootmisüksus, mis tähistab juuni algul 30. sünnipäeva, on spetsialiseerunud alates 1980. aastast suurte kaubikute tootmisele. Aastatel 1980–1997 toodeti seal esimese polvkonna Masterit. Alates 1997. aastast kuni tänaseni on seal toodetud teise polvkonna Masterit, mida on müüdud 45 riigis kokku enam kui miljon. Uue Masteri – soiduki kolmanda polvkonna – tellimusi voetakse juba praegu vastu. Uus mudel vahetab praeguse mudeli järk-järgult välja. SoVAB kavatseb lopetada teise polvkonna Masterite tootmise 2010. aasta lopuks.

SoVABi tehase kasuks langetatud valik tähendab seda, et tootmisüksus jätkab tegevust ka tulevikus. Tehas, kus on 2399 töötajat, on endiselt Meurthe-et-Moselle’i suurim erasektori tööandja. Elu on kohalikul tasandil väga läbipoimunud, mistottu Lorraine’i piirkonnas soltub SoVABi tehasest kaudselt ligi 3000 täisajaga töökohta. Renault panustab seega piirkonna tööstuse tööhoivesse, leevendades olukorda, mis on tekkinud terase- ja kaevandustööstuse töötajate ümberpaigutamise tulemusena.

SoVABi tehase valis Renault eelkoige sealse ulatusliku suurte kaubikute tootmist puudutava oskusteabe tottu. Batilly’ tehase tootmisliinid on oma mootmetelt uute Masterite valmistamiseks igati sobilikud – see voimaldas programmi käivituskuludelt kokku hoida. Näiteks sobivad liinid uue Master L4 valmistamiseks, mis on oma 6,848-meetrise kerepikkusega kaks meetrit Grand Espace’ist pikem.

Tehas on tuntud ka oma suutlikkuse poolest tulla toime tarbesoidukitele tüüpilise variantide rohkusega – uue Masteri 350 erinevat konfiguratsiooni ei valmista sealsele tootmisüksusele mingeid raskusi.

Batilly’ töötajate oskused ja kogemused on teinud teise polvkonna Masterist omas klassis kvaliteedi vordkuju. Uue Masteriga kavatsetakse asetada latt veel korgemale – sellest annavad tunnistust soiduki projekteerimisfaasis läbitud kolm miljonit katsekilomeetrit. Kvaliteet mängib tarbesoidukite sektoris äärmiselt tähtsat rolli. Ettevotetele on oluline, et nad saaksid olla oma soidukitele aastate kaupa iga päev kindlad. Uus Master tagab just sellise kindlustunde.

Tänu Renault’ tootmispohimotetele (Renault Production Way, RPW) – kümme aastat tagasi kasutusele voetud tööstusjuhtimise strateegiale – on grupi koik hiljutised tootmisprogrammid kvaliteedi poolest tähelepanuväärselt edukateks osutunud. Uus peatselt tootmisse joudev Master loikab nendest pikaajalistest kogemustest palju kasu.

Batilly’ tehasel on kindel ja usaldusväärne tarnijate vork, kes koik on tuntud oma kvaliteedi, soodsa hinna ja oigeaegsete tarnetähtaegade poolest. Masterite mootorid – uued 2,3-liitrised dCi jouallikad (tüüp M9T) – tuuakse Batilly’sse grupi teisest Prantsusmaa tehasest, mis asub Cléonis. Uue mootoriga, mida pakutakse kolme erineva voimsusega (dCi 100, dCi 125 ja dCi 150), on Masteri keskmine kütusekulu 100 km kohta liitri vorra väiksem kui teise polvkonna mudelil.

Renault on investeerinud uue Masteri tootmise käivitamisse Batilly’s 151 miljonit eurot. Märkimisväärsed investeeringud on tehtud keretöökotta, kus kasutatakse uusimatel tehnoloogiatel pohinevaid roboteid. Renault on ehitanud täiesti uue tootmisliini peaaegu 250 robotiga, mis voimaldab toota uut Masterit 350 variandis.

Täiustatud on ka värvitöökoda, mis voimaldab nüüd toota ka Masteri uut 6,848-meetrist L4-versiooni. Uues töökojas saab kasutada 120 erinevat värvitooni, nii et uue Masteri klientide koik soovid soidukite välimuse osas saavad rahuldatud.
Peale selle on Renault parandanud?koosteliini töötingimusi, tohustanud sisseseadet (uue Masteri esi- ja tagasillaveoga variante hakatakse tootma ühel ja samal liinil) ning optimeerinud kvaliteeti.

Renault’ grupi teistes tehastes rakendatud uusimad meetodid, nagu nn kodutsoonid (strike zones (1) ), integreeritud automatiseerimine (IFA (2) ) ja komplekteerimine (kitting (3) ), on ka Batilly’s kasutusele voetud ning see on muutnud tootmisüksuse kvaliteedi, hinna ja tarnetähtaegade poolest palju konkurentsi¬voimelisemaks.

Et tagada kohe esimesest päevast optimaalne töökvaliteet, on tehase töötajad läbinud 43 400 tundi ja teenindav personal 22 000 tundi koolitusi.

Uus Master on, nagu koik Renault’ tarbesoidukid, korge lisandväärtusega toode. Renault’ tööstusstrateegia näeb ette, et tootmine peab toimuma voimalikult turgude ligidal ning et korge lisandväärtusega soidukid tuleb valmistada korgete tööjoukuludega riikides. Seega hakatakse uut Masterit valmistama Prantsusmaal. Aastal 2007 alustas Renault oma Maubeuge’i tehases uue Kangoo tootmist ning lähiaastatel lastakse Sandouville’i tehases tootmisse veel üks uus kaubik.

Renault on Prantsuse firma, mis küll väärtustab oma juuri, kuid kavatseb samal ajal rahvusvahelisel areenil kasvada ja areneda.

Olgugi et Renault’ soidukeid müüakse 188 riigis viiel kontinendil, on Prantsusmaa endiselt grupi tööstuslik süda. Renault’l on üle maailma 38 tootmisüksust, millest 14 paiknevad Prantsusmaal. Prantsusmaal luuakse 55% tööstuslikust lisandväärtusest ning kolmandik Renault’ tootmistöölistest teenib leiba Prantsusmaal.

_______________________________
(1) Kodutsoon on ergonoomilise paigutusega ruum töökohtade varustamiseks vajalikuga. Lisaks kvaliteedi parandamisele ja töötohususe tostmisele voimaldavad kodutsoonid täita töökohas suuremat hulka erinevaid ülesandeid, sest tänu valikuprotsessi rakendamisele ei tekita ülesannete erinevus lisaraskusi.
(2) IFA (tehase integreeritud automatiseerimine) holmab koikvoimalikke lihtsaid ja odavaid automatiseerimisvoimalusi eesmärgiga korvaldada tootmisprotsessist etapid, kus lisaväärtust ei teki.
(3) Komplekteerimine on protsess, kus töötaja asetab detailid korvi ehk koostab komplekti, mis suunatakse seejärel soiduki juurde. Iga liinitööline saab koik paigaldamist vajavad osad vastavale soidukile moeldud komplektist. See korvaldab vajaduse hakata oiget osa tootmisliini korval olevate detailide hulgast valima.

Lisad
Tarbesoidukid: Renault’ jaoks on kaalul palju
Renault' tarbesoidukite divisjon
Batilly’ tehas
Uus Master
Renault Prantsusmaal
Renault’ tööstusstrateegia

NB! Tutvu lisadega pressiteate täispikas versioonis.

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.