Pressiteade
• Dacia Duster on tugev, usaldusväärne, lihtsalt kasutatav 4WD igapäevasoiduk, millel on toeline maastikuvoimekus.
• Dacia Duster on säästlik osta ja sellega on säästlik soita:
- ökonoomne ost: selle hinna eest vorratu joudluse/varustuse/mahutavuse kooslus;
- ökonoomne soit: saadaval erinevate uuenduslike väikese kütusekuluga ja väikese CO2 heitmega mootoritega. Kui kaherattaveolised Dacia Duster diislid on oma vähem kui 140 g/km CO2 heitmega isegi Dacia eco2 tunnustuse väärilised, siis 4WD diislid eritavad CO2 vähem kui 150 g/km.
• Dacia Duster on kinnituseks, et on voimalik valmistada maastikusoidukeid, mis on otstarbekad ja taskukohased, aga ka keskkonnahoidlikud. Dacia, mis alustas oma autotarbimisele suunatud värskendavat lähenemist Logani esitlusega 2004. aastal, on Dusteriga näidanud jälle oma tavamallidest erinevat motteviisi.
• Dacia Dusterit hakatakse tootma Rumeenias, Dacia Pitesti tehases. Pitesti tehas hakkab 2WD ja 4WD soidukeid tootma Euroopa, Türgi ja Loode-Aafrika turgude jaoks plaanikohaselt järgmise aasta kevadel (2010).
• Duster on rahvusvaheline soiduk nii müügi kui ka tootmise poolest. See tuleb sarnaselt Loganile ja Sanderole kas Renault voi Dacia kaubamärgi all ajapikku müügile kogu maailmas.
DUSTERI PROJEKTI ARENG: VASTUS TÄITMATA NOUDLUSELE
Dusteri projekt lähtus lihtsast eeldusest, et maailmas on tegelik vajadus mugava, tugeva ja taskukohase 4WD soiduki järele ja see noudlus ei ole praegu üldsegi hästi kaetud. Sellest lüngast teadlik Renault grupp otsustas välja arendada algselt uutele turgudele suunatud maastikusoiduki. Siiski on juba projekti algusest peale arvestatud ka Euroopa klientide vajadustega.
- Uute turgude (Venemaa, Brasiilia jne) keskklass pürgib moodsate autode omamise suunas, mis väljendaks nende sotsiaalset seisundit. Samal ajal soovivad nad, et auto oleks usaldusväärne, mitmekülgne ja vastupidav ilmastiku- ja soidutingimustele, mis voivad olla üsna rasked ja muutlikud (pikad vahemaad, konarlikud ja rasked maastikud, tihedalt täis ehitatud alad, valglinnastumine jne). Praegu valitsevad neid turuosi pohiliselt kaugelt sisse toodud SUV-d, mis on kohaliku keskklassi jaoks tihti liiga kallid.
- Euroopas on Dacia edukus tostnud esile moodsate, usaldusväärsete ja taskukohaste autode vajaduse. Kuigi praegu on olemas väga lai SUV- ja 4WD-soidukite valik, ei kata see siiski otstarbekaid, taskukohaseid maastikusoidukeid ning on pigem kulukate ja esinduslike SUV-de ja maastikusoiduks halvasti sobivate soidukite päralt.
DACIA DUSTER – SELLINE NAGU ÜKS 4WD PEAB OLEMA
Vaieldamatult 4WD väljanägemine…
Kohe on näha, et Dacia Duster on toeline 4WD. Selle esiotsast kiirgav sitkus ja laiad rattakoopad, silmatorkavalt kroomitud iluvore ja karterikaitse viitavad koik Dacia Dusteri 4WD olemusele. Külgvaates avanev korge kliirens, selgelt eristuvad rattakoopad ja kerekuju lausa kutsuvad koige raskematele teedele ja radadele.
Tänapäeva maastikusoidukeid on sageli vorreldud hulga eelarvamuste alusel, mille Dacia Duster korvale heidab. Vaid 4,31 meetrit pikk ja 1,82 meetrit lai Dacia Duster on väga ruumisäästlik ning sobib vordselt hästi nii tihedalt täis ehitatud aladele kui ka sissesoidetud radadele. Kuigi Dacia Duster väljendab igati oma kuulumist maastikusoidukite hulka, paistab see silma oma veetlevate, ent tagasihoidlike joonte poolest.
…toelise läbivusega
Dacia Duster on loodud igasuguste teede ja radade vallutamiseks koikjal ümber maailma. Koikide nende laialdaste noudmiste täitmiseks on Dacia Duster koikidel turgudel müügil 2WD kujul (juhtidele, kes soovivad korget kliirensit ja soiduasendit, kuid kellel ei ole tegelikult igapäevaselt vaja maastikul soita) ja 4WD käiguosaga maastikusoidu jaoks.
Dacia Dusteri tugevdatud veermik on tänu oma korgele kliirensile (üle 200 mm) ning suurtele lähenemis- ja eemaldumisnurkadele (lähenemisnurk 30 kraadi, eemaldumisnurk üle 35 kraadi) sobilik poristele teedele ja maastikule.
Dacia Duster on lihtsalt juhitav ja on ette nähtud mitte ainult maastikuhuvilistele. Selle väike tühikaal (1180 kg – 2WD ja 1280 kg – 4WD ) ja kompaktsed mootmed tagavad eriti erksa juhitavuse. Nissani 4WD variandilt pärinevad ainulaadsed ja vaistlikud nelikveo juhtseadmed, mis paiknevad keskkonsooli jalamil, voimaldavad Dacia Dusteri juhil enda soiduki veojaotust lihtsalt hetke vajadustega sobitada. Juhtseadmed voimaldavad valida kolme veojaotuse hulgast:
- Kui valida veojaotus „AUTO“, jagatakse eesmise ja tagumise veosilla veomomenti automaatselt vastavalt haardetingimustele. Süsteem on häälestatud parimale haarduvusele, mis on antud haardetingimustes voimalik ning annab sellega Dacia Dusterile toelise 4WD veovoime. Tavalistes tingimustes edastatakse veomomenti ainult eesmistele ratastele. Kui haarduvus kaob voi on piirilähedane, kantakse osa veojoudu tagasillale. Äärmuslikes tingimustes jagatakse veomoment vordselt eesmise ja tagumise silla vahel. Jaotus toimub Nissani tarnitud elektromagnetilise momendimuunduri abil.
- Veojaotuse „LOCK“ korral lukustab juht elektrooniliselt sellise nelikveo, kus 50% veomomendist antakse pidevalt tagasillale. Selline veojaotus on ette nähtud väikese haarduvusega tingimustes (lumi, muda, pori, liiv) väikesel kiirusel soitmiseks.
- 4 x 2 veojaotuse korral on veoülekanne lukustatud ainult kahele rattale. Selline veojaotus sobib korralikel teedel soitmiseks ja kulutab vähem kütust.
DACIA 4WD, MIS EDASTAB KOIKI KAUBAMÄRGI PÜSTITATUD VÄÄRTUSI
Dacia mudeliseeria kuues soiduk Duster jääb truuks kaubamärgi püüdlustele pakkuda oma hinna eest ületamatut reisijateruumi mahtu ja väikeseid ülalpidamiskulusid tänu säästlikule kütusekasutusele, aga ka suurimat kindlust ja usaldatavust igasugustes tingimustes.
Selle hinna kohta suurim reisijateruum
Kuigi Dacia Dusteri hind on vorreldav linnaautoga, on selle välis- ja sisemootmed siiski rohkem vorreldavad järgmise korgema klassi soidukitega.
Dacia Duster mahutab mugavalt kuni viis täiskasvanut. Nii ees kui ka taga istujad voivad nautida sama avarat ruumi kui Dacia Logani reisijad.
Ka Dacia Dusteri pakiruum on suurepärase mahutavusega – kuni 475 dm3 ISO (olenevalt variandist). Tagumise istmerea kokkupakkimise ja ette kallutamise korral pakub Dacia Duster muljetavaldavat üle 1600 dm3 ISO ulatuvat veoruumi.
Usaldusväärsed kütusesäästlikud ja väikese CO2 heitmega mootorid
Dacia Dusteri 2WD ja 4WD mudelid on saadaval kas 1,6 l 16 V 110 hj bensiinimootoriga voi 85 dCi voi 105 dCi diiselmootoriga. Koik kolm jouallikat on juba esitlenud on tohusust mitmete teiste Renault grupi automudelite mootorikatte all.
Need mootorid vastavad täpselt hinna, tugevuse ja hoolduslihtsuse nouetele, mis on Dacia tootevaliku tunnuseks. Koos Dusteri väikese kaaluga tagavad need, et Dacia uustulnukal on väike kütusekulu ja silmapaistvad ökoloogilised näitajad, eritades dCi diiselmootoriga 2WD korral vähem kui 140 g CO2 kilomeetrile (tagades Dusterile Dacia eco2 tunnustuse) ja 4WD korral vähem kui 150 g CO2 kilomeetrile.
Ohutus ennekoike
Dacia Dusteril kasutatakse ära Renault’ tunnustatud asjatundlikkust ohutuse vallas.
Dacia nelikveolisel on Bosch 8.1 ABS, aga ka EBV elektrooniline pidurdusjou jaotur ja hädapidurduse voimendi.
Passiivse ohutuse poolelt on Dacia Dusteril ees standardina kaks turvapatja (olenevalt müügipiirkonnast) ja kolmepunktilised turvavööd koos esiistmete turvavööde koormuspiirikutega. Olenevalt variandist on juhi ja korvalistuja jaoks paigaldatud lisaks kaks külgmist pea/rindmiku turvapatja, et tagada täiendav kaitse külgmise kokkuporke korral. Dacia Dusteri kaitsesüsteemi täiendavad eesmiste istmete turvavööde pürotehnilised eelpingutid (olenevalt variandist). Lisaks rindmiku kindlale paigal hoidmisele pingutavad need turvavöösid rindmiku ja puusade ees ning piiravad keha ettepoole liikumist laupkokkuporke korral.
Usaldusväärsus ja tugevus – Dacia alustalad
Nagu koik B0/Logan platvormil pohinevad soidukid, on Dacia Duster loodud edastamaks sümboli tugevust ja usaldusväärsust, mida autojuhid on hakanud kaubamärgilt eeldama.
Erilist tähelepanu on osutatud mitmetele roostevastase kaitse meetmetele:
- kerealuste ja külgmiste oonsuste sisemine vahatamine,
- välimiste ühenduste tihendamine mastiksiga,
- alusvankri osade täiendav vahatamine,
- auto pohja, lävepakkude ja rattakoobaste kivikaitse.
Samasugust tähelepanu on pööratud elektroonilistele ja elektrilistele osadele, mida on eelnevalt paigaldatud mitmetele Renault mudelitele.
Tootmiskvaliteedi toestuseks tuleb Dacia Duster enamikus Euroopa riikides müügile kolmeaastase voi 100 000 km garantiiga.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.