Pressiteade
Alain Prost valis voistlemiseks Dacia ennekoike selle lihtsuse, tohususe ja tugevuse järgi. „See on täiesti uus soiduk ja ma olen uhke, et saan osaleda selle tutvustamisel Trophée Andros’ ekstreemsetes tingimustes. Tänu Renault Sport Technologies’i poolt sellesse panustatud tööle olen ma kindel Dacia Dusteri voimekuses ja vastupidavuses, mis üheskoos tootavad äärmiselt ponevat hooaega,“ ütles Alain Prost.
Duster on Dacia esimene neljarattaveoline mudel, mis on suunatud klientidele, kes soovivad taskukohase hinnaga maastikuautot. Duster tuleb müügile 2010. aastal.
Esmakordselt 1990. aastal korraldatud Trophée Andros jäärajavoistluste sari pakub ainulaadset kiiruse ja vaatamisväärsuse segu. Voistlus koosneb erinevatest voistlusklassidest ja Dacia Duster asub voistlema siluettautode klassis, mille reeglites on kirjas, et auto välisvaade peab sarnanema müügil oleva voi kohe müügile tuleva soidukiga. Samuti eristub Trophée Andros jäärajavoistluste sari teistest mootorispordi üritustest selle poolest, et piirab keerukate ja kulukate tehniliste lahenduste kasutamist ning paneb rohku hoopis soiduki ja juhi voimekusele.
Koik voistlusrajad panevad ennekoike proovile vastupidavuse ja see annab Daciale voimaluse esitleda tosiasja, et tugevus on selle kaubamärgi lahutamatu osa.
Dacia Dusteri valmistas ette Renault
Dacia Dusteri voistlusmudeli loomisel kasutati Renault Sport Technologies’i poolt motospordis omandatud kogemusi. Selle tehiskiust kere all on peidus torustikraam ja Renault-Nissan liidu kolmeliitrine, 24-klapine V6-mootor, mille tippvoimsus on 350 hj (7500 p/min) ja suurim pöördemoment 360 Nm (5500 p/min). Kuuekäiguline järjestiklülitusega käigukast tagab kiired ja täpsed käiguvahetused. Mootor on paigutatud auto keskmesse tagamaks parim kaalujaotus.
Kahekordsete ootseharkidega vedrustus ja pikakäigulised amortisaatorid on tehtud selleks, et Dacia Dusteriga voiks soita erinevatel maastikel, mida voib kohata Trophée Andros’ käigus. Dacia Dusteri voistlusmudel on varustatud suurhoordediferentsiaalidega, mis on äärmuslikes tingimustes hädavajalikud. Need teistel Renault Sport Technologies’i poolt arendatud voistlus- ja maanteeautodel juba nähtud omadused tagavad tohusa haardevoime, olenemata teeoludest, soidustiilist voi kurviraadiusest. Dacia Dusteri voistlusmudelil on ka neljarattaveo süsteem, et tagada kurvides täiuslik juhitavus. See mehaaniline süsteem ühendab omavahel eesmised ja tagumised rattad ning on iga voistlusraja tarvis kiiresti ümber häälestatav.
Dacia Dusteri voistlusmudeli tehnilised andmed
ALUSVANKER
Terasest torustikraam
Kahekordsete ootseharkidega vedrustus
MOOTOR
Renault-Nissan liit: VQ 30
Asend: keskel
Kuus silindrit (V6)
Klappide arv: 24
Töömaht: 2987 cm3
Silindri läbimoot x kolvikäik: 93 mm x 73,3 mm
Suurim voimsus: 257 kW EEC (350 hj), 7500 p/min
Suurim pöördemoment: 360 N•m EEC, 5500 p/min
ÜLEKANNE
Kuuekäiguline SADEV järjestiklülitusega käigukast
PIDURID
Ees: 260 mm läbimooduga ventileeritavad teraskettad
Taga: 265 mm läbimooduga teraskettad
VELJED
5,5" x 16" (magneesium)
Rehvid: Continental Racing Contact 3
MOOTMED / KAAL
Pikkus: 4001 mm
Laius: 1900 mm
Rööbe ees/taga: 1690 mm
Teljevahe: 2500 mm
Kaal: 950 kg
Kütusepaagi maht: 25 liitrit
Alain Prost
Sündinud: 24. veebruar 1955, Lorette (Prantsusmaa, Loire).
Vanus: 54.
Neli Vormel 1 maailmameistri tiitlit: 1985 (McLaren), 1986 (McLaren), 1989 (McLaren) ja 1993 (Williams-Renault).
Esimene F1 voit 1981. aastal Renault RE 30-ga Dijonis (Prantsuse Grand Prix).
Grand Prix starte: 199.
51 voitu / 41 kiireimat ringi / 33 esimest stardikohta / 798,5 MM voistluste punkti.
1997–2001: meeskonna Prost Grand Prix (Vormel 1) omanik
Alain Prosti jäärajavoistluste lühiülevaade:
• Esimene voistlus: Lans en Vercors (17.–18. jaanuar 2003)
• Esimene voit: L’Alpe d’Huez (13. detsember 2003), Toyotaga
• Voistluste voite: 15 (sh seitse hooajal 2006/2007)
• Parim hooaeg: 2006/2007 (voitja)
Meistrivoistluste kohad:
2003/2004 (Toyota): 2.
2004/2005 (Toyota): 3.
2005/2006 (Toyota): 2.
2006/2007 (Toyota): 1.
2007/2008 (Toyota): 1.
2008/2009 (Toyota): 2.
Voistlusest
Iga Trophée Andros’ voistlus toimub kahel järjestikusel päeval. Esimene päev on ette nähtud ajavotuga treeninguteks (punkte ei anta), millele järgneb kaks kvalifikatsioonisoitu. Eelsoidus soidavad autod neljaste gruppidena neli ringi, voitjaks tuleb parima koguajaga auto. Kahe katse parim aeg läheb kirja kvalifikatsiooniajana, mis mitte ainult ei otsusta pohivoistluse stardikohta, vaid määrab ka 80% igal voistlusel antavatest punktidest. Pohivoistlused toimuvad teisel päeval, kus igas soidus osalevad korraga 10 autot, kes läbivad 10 ringi. Pohivoistluse tulemused annavad 20% kogu ürituse punktidest.
Kalender
5. – 6. detsember Val Thorens
12.–13. detsember Andorre
18.–19. detsember Alpe d’Huez
8.–9. jaanuar Isola 2000
15.–16. jaanuar Lans en Vercors
23.–24. jaanuar Saint Die des Vosges
29.–30. jaanuar Clermont/SuperBesse (loppvoistlus)
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.