Pressiteade
HÄSTITIMMITUD SUUTLIKKUS
Renault on olnud pikki aastaid mitmete oma sümbolmudeliga rahvusvahelisel autospordiareenil silmapaistev tegija. R8 Gordini, Super 5 GT Turbo, Clio Williams ja hiljuti Clio Renault Sport, Megane F1 Team R26 ja Megane R26.R on ennast toestanud erinevatel ringradadel ja rallidel. Uued Renault Sport mudelid kannavad edasi autootja mootorispordile ja sportautode tootmisele keskendunud tütarettevotte Renault Sport Technologies’i pikaajalist voistluskogemust.
Megane Renault Sport tegi oma debüüdi 2004. aastal ja tänaseks on RS mudeleid müüdud üle 21 000 auto ligi 30 riigis. Aastate pikkuse arendustöö tulemusena on sellest saanud üks hinnatumaid sportluukpärasid, mida täiendavad veelgi voimekamad Cup ja vähendatud kaaluga R26.R versioonid. Molemaid mudeleid, nii Megane F1 Team R26 kui ka Megane R26.R on valitud Prantsuse ajakirja Echappement’i lugejate poolt aasta sportautoks 2007. ja 2008. aastal. Samal ajal on Megane R26.R, mille nimel on Saksamaa Nürburgring Nordschliefe 21 km pikkuse ringi rekordaeg omas klassis, nimetatud Briti ajakirja Evo poolt aasta autoks ning see paistab silma oma klassi sportluukpärade etalonina.
PUHTATOULINE SPORTLUUKPÄRA
Uue Megane R.S. kujundus vihjab üsna palju Vormel 1-st inspireeritud elementidele. Mitmed sportlikust rohutavad keredetailid annavad sellele veelgi joulisema iseloomu: laiad poritiivad mahutavad 18- voi 19-tolliseid rattaid, esiporkeraual on lai ohuvotuava ja Vormel 1-tüüpi tuuletamm, keskel paiknev väljalasketoru, hajuti ja tagatiib rohutavad auto sportlikku päritolu ja selle aerodünaamilisi omadusi, esiporkerauda paigaldatud päevasoidu valgusdioodid suurendavad auto läbitungivat pilku.
Auto hoiak on järeleandmatult sportlik – seda tunnet süvendab veelgi silmatorkav Sport Yellow värvus ja 19-tolliste terasvelgede kujundus ja lopptöötlus. Välispeeglite katted, esiporkeraua tuuletamm ja tagatiib on koik kaetud musta lakiga, mis mojub üheaegselt nii sportlik kui ka elegantne.
Elegantne sportlik väliskujundus kandub üle ka salongi, kus tume söekarva polster vaheldub näidikute paneeli Sport Yellow taustaga ja roolikatte kollaste omblustega. Sisekujunduses on lisatud kollast värvi ka turvavöödele ning kahte tooni hallile polstrile, aga ka uksepaneelidele ja käigukangi nupu omblustele.
Juhtimisasend on sportlik, kui siiski mugav. Esiistmete seljatoel ja padjal on täiendav külgtoestus ning täielikult reguleeritaval juhiistmel (edasi-tagasi ulatus 240 mm, korguse ulatus 70 mm) on muudetav nimmetoe asend. Soojendusega nahkistmetel on elektriline asendimälu. Ringrajahuvilistele pakutakse valikulisi tekstiil- voi nahkpolstriga Recaro sportistmeid, mille korgus ja ette-taha asend on samuti reguleeritavad. Madal ja mugav istumisasend pakub juhile tohusat tuge nii maanteel kui ka ringrajal kurve läbides.
Mugavaks ja sportlikuks soiduks kujundatud rooliratas on kaetud täisnahaga ja on parima juhtimisasendi leidmiseks reguleeritava korguse ja kaugusega. Selle kuju ja sisseehitatud pöidlatoed tagavad parima haarde ning selle kollane keskasendi tähis on eriti kasulik teravate kurvide ahelikus voi libedal teekattel soitmisel.
Voistluslikku soidutunnetust lisavad alumiiniumkattega pedaalid ja jalatoed. Kasutatud on kvaliteetseid materjale ning erilist tähelepanu on pööratud koostetäpsusele.
MUGAVUST JA SUUTLIKKUST TÄIUSTAV VARUSTUS
Uus Megane R.S. on täiustatud mitmete mugavust suurendavate seadmetega, nagu automaatne kahetsooniline kliimaseade, elektrooniline käed-vaba votmekaart, Arkamy 3D helisüsteem koos RCA pesa voi valikulise Plug & Music ühilduvusega USB pesa kaasaskantavate audioseadmete ühendamiseks, navigatsioonisüsteem Carminat Bluetooth DVD® voi Carminat TomTom®.
Sportlikud analoognäidikud on mudelile eriomased ja näitavad lisaks parimat käiguvahetuse hetke soovitavale märgutulele ning helisignaal teavitab juhti pööretepiiriku rakendusläve lähenemisest.
Renault Sport Dynamic Management voimaldab juhil valida, millist elektrooniliste abivahendite sekkumistaset ta raskes olukorras soovib:
• „Sisselülitatud“: algne sekkumistase mootori käivitamisel. ESP, ASR veojou kontroll ja hädapidurdus on koik sisselülitatud. Süsteem sekkub kohe, kui tuvastab, et auto hakkab libisema. Pedaali tundlikkus tagab sujuva kiirenduse ja on seetottu igati sobiv igapäevaseks kasutamiseks.
• „Sport“ tase, väiksem ESP sekkumine. See tase valitakse ESP nupu lühiajalise vajutamisega. Kuigi ESP ja ASR on ikkagi sisselülitatud, sekkuvad nad hiljem ja lasevad auto veidi libisema, kuni libisemine pole joudnud teatava ohutusläveni. Pedaali tostetud tundlikkus voimaldab mootori erksamat juhtimist.
• „Väljalülitatud“ tase, segamatuks soidu nautimiseks, soovitatavalt ringrajal. Selle taseme valimiseks tuleb ESP nuppu kauem vajutada. Elektrooniline püsivusprogramm on täielikult välja lülitatud ja pedaali tundlikkus voimaldab mootorit täpselt juhtida.
Kahe viimase taseme valimise korral polevad näidikulaual meeldetuletused „ESP Sport“ voi „ESP Off“.
VOISTLUSAUTOLIK ANDMEEDASTUS
Üheks uue Megane R.S. klassi soidukil uueks omaduseks on Renault Sport Monitor, mis varustab juhti värskeimate soiduandmetega. See süsteem on otsest eeskuju saanud autospordis kasutatavast tehnoloogiast.
R.S. Monitor on elektrooniline süsteem, mis voimaldab juhtimisandmeid koguda paljudelt anduritelt ja näidata neid reaalajas ekraanil. Juht saab süsteemi erinevaid näite valida roolirattal paiknevate nuppude abil ning esitada pohilisel näidikutelaual alljärgnevat teavet:
• mootori pohisüsteemide (turborohk, olitemperatuur) ja pidurite andmed,
• mootori joudluse näitajad reaalajas (moment, voimsus),
• autole mojuv külg- ja pikikiirendus,
• mäluga stopper,
• joudluse andmed, koos parimate 400 m kiirenduse ja 0...100 km/h kiirenduse aegade mäluga.
Lisaks voimaldab R.S. Monitor juhil ka gaasipedaali tundlikkust muuta. Voimalik valida viie seadistuse vahel (lineaarne, tavaline, lumi, sport ja ülim), et kohandada auto kiirendusomadused juhi ja teeolude jaoks sobivaks
NAUDITAV SOIT IGAS OLUKORRAS
Uus Megane R.S. kannab edasi Megane R26.R kere arendustöö tulemusi, nagu soltumatute käändtelgedega esivedrustus ja määratud kaldega väändtalaga tagavedrustus ja on saadaval kahe erinevat tüüpi kerega:
• Sport kere, mis esitleb parimat tasakaalu sportliku suutlikkuse ja igapäevase soidumugavuse vahel,
• Cup kere, mis koos oma piiratud libisemisega diferentsiaaliga esitleb suurepärast veojoudu, mida on eriti vaja ringrajasoitu nautivatele autoomanikele.
Soltumatute käändtelgedega esivedrustus (R.S. Performance Hub) oli Renault seeriaautol esmakordselt kasutusel 2004. aastal, kui tuli välja Megane Renault Sport. Selle ehitus tagab esivedrustuse geomeetria püsivuse ka tugeval kiirendusel voi lopuni keeratud ratastega kurvi vottes.
Megane R.S.-i käändtelg, käändtelje kandur ja alumine varras on tehtud alumiiniumist, samas kui käändtelje ja kanduri vahel on kuulliigendid, mis vähendavad käändteljele mojuvaid joudusid.
Parima suunatäpsuse hoidmiseks on esivedrustus paigaldatud koverdatud alusraamile, mille kuju tagab Megane II Renault Sport esivedrustusega vorreldes kolm korda parema poiksuunalise jäikuse taseme. Samal ajal on ka amortisaatori korpuse ja varraste läbimoodud uuel Megane R.S.-l suurendatud Megane kupeega vorreldes. Vardad on kaks korda jäigemad ja tagavad sellega esirataste geomeetria püsivuse ka koormuse all.
Määratud kaldega väändtalaga tagavedrustus kasutab uut suletud ristloikega tala, mis tagab väiksema kaalu juures sama jäikuse taseme.
18- voi 19-tollised rehvid
Uue New Megane R.S. standardrehvid on alljärgnevad:
• Sport kere: uued Dunlop SP Sport Max TT (225/40 R18 Y),
• Cup kere: Michelin Pilot Sport 2 (235/40 R18 Y), samad nagu R26.R.
19-tolline valikrehv on voimalik molemal kerel, nimelt uus Continental Sport Contact 5 Performance (CSC5P) (235/35 R19 Y).
Joulised pidurid
Korgsuutlikud autod nouavad korgsuutlikke pidurisüsteeme, mis on teravad aga ka kulumiskindlad. Uue Megane R.S. väärtuseks on erakordne pidurdusjoud tänu Brembo neljakolvilisele eesmisele sadulale ja 340 mm läbimooduga ventileeritud ketastele. Suurhoordediferentsiaaliga Cup kere puhul on eesmised pidurikettad soonitud. Pidurdusvoimet tostab veelgi 11-tolline voimendi.
Uue Megane R.S. tagaratastel on 290 mm läbimooduga kettad, mis Cup kere puhul on jällegi soonitud.
Sportlik roolimine
Uue Megane R.S.-i elektrilisel roolivoimendil on samad uuendused, mis uuel Megane’il, kuid selle häälestus on rohkem kohandatud uue mudeli sportlikumale olemusele. Süsteem annab palju täpsemat tagasisidet, on kurvi keeramisel muutuva voimendusega ja kogu pöörete ulatuses suurendatud mugavusega. Roolivoimendi ülekandearv 14,75 : 1.
NAUDITAV MOOTORI SUUTLIKKUS
Üks uue Megane R.S.-i pohitugevusi on peidus mootorikatte all – see on uue polvkonna Euro5-vastavusega 2,0 16 V turbolaaduriga bensiinimootor (F4Rt). Mootor arendab 5500 p/min juures tippvoimsust 250 hj (184 kW) ja 3000 p/min juures pöördemomenti kuni 340 Nm, mis annab erivoimsuseks 125 hj/liitri kohta.
See voimsuse ja pöördemomendi suurenemine saavutatud pohiliselt tänu turbo edasiarendamisele ja kütuse sissepritsesüsteemi täiustamisele.
80% suurimast pöördemomendist on saadaval juba alates 1800 p/min, kiirendus on tänu kaksiktoitega turbolaadurile ja sujuvalt muutuvale sisselaske ajastusele sujuv ja tundlik.
Nii suutlikkuse, kui ka vastupidavuse tagamiseks on enam kui 25% mootori osadest uuendatud vorreldes Megane F1 Team R26 käitava 230 hj mootoriga:
• uued sisselaskeklapid,
• tugevdatud kolvid ja kepsud,
• uued ohk/ohk ja vesi/oli vahejahutid,
• naatriumjahutusega klapid,
• kolvirongaste pesad.
Uue Megane R.S.-i mootor käitab kuuekäigulist manuaalset käigukasti (PK4). Vorreldes tavamudeli TCe 180 mootorile paigaldatud variandiga on selle käigukasti käikude vahed pikemad ja lülitustäpsus korgem. Uus ülekanne voimaldab mootori voimekust paremini ära kasutada ning kiirendada 0...100 km/h 6,1 sekundiga ja läbida 1000 meetrit paigalseisust 25,7 sekundiga. Samuti näitab auto oma voimsuse kohta suurepärast kütusekasutust, kulutades keskmiselt vaid 8,4 liitrit/100 km ja CO2 heitmekogus on seejuures vaid 195 g/km.
Usaldusväärsus, vastupidavus ja kestvus
Auto vastupidavuses veendumiseks on seda arendamise käigus katsetatud äärmuslikes oludes ja katsetustel läbitud üle 300 000 km.
Sportlik suutlikkus koos täieliku ohutusega
Renault peab esmatähtsaks ohutust ning kasutab ohutute ja igapäevastele soidutingimustele vastavate soidukite kujundamisel LAB (Accident Analysis, Biomechanics and Human Behaviour Laboratory of PSA Peugeot-Citroën and Renault) uuringute tulemusi.
Juhi abistamisel ohu vältimiseks on autol: koigi viie istme turvavööde hoiatustuled, rehvirohu jälgimise süsteem, bi-Xenon esituled, automaatne esitulede rakendumine, klaasipuhastite vihmasensor, püsikiiruse hoidik koos kiiruse piirikuga, ESP koos alajuhitavuse piirikuga, hädapidurdussüsteem.
Uue Megane passiivse ohutuse näitajad on saavutatud maksimaalse viietärnilise tulemuse EuroNCAP kokkuporke katsel ja koguda koik 37 punkti 37 voimalikust.
Auto kere projekteeritud kokkusurutavus on ettenähtud kokkuporke energia neelamiseks ning salongi ja sealviibijate kaitseks. Kasutatud materjalid, muu hulgas korge, väga korge ja ülikorge elastsuspiiriga terased, on valitud voimalikult suure kineetilise energia neelamiseks ja hajutamiseks. Projekteeritud kokkusurutavus kindlustab, et salongisviibijatele mojuvad väiksemad aeglustusjoud ning see koos kolmanda polvkonna ohutussüsteemiga Renault System for Restraint and Protection (SRP3), tagab eriti korge kaitsetaseme.
TOODETAKSE HISPAANIAS
Uut Megane R.S.-i toodetakse Hispaanias Palencia tehases samadel tootmisliinidel uue Megane’i tooteseeriaga. Uue Megane R.S.-i koostamisel järgitakse kogu uuele Megane’i tootevalikule omast korget kvaliteeditaset.
Megane R.S. tuleb Euroopas müügile järgmise aasta alguses ja selle hinnad algavad 452 187 kroonist.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.