Pressiteade

Jaga

Kinnitage lapsed nouetekohase turvavarustusega ka lühemate soitude korral

Uuringutest selgub, et ligi pooled koikidest lastega juhtunud rasketest liiklusonnetustest toimub vähem kui kolme kilomeetri pikkustel soitudel. Kui lapsed oleksid autosoidu ajal nouetekohaselt turvavarustusega kinnitatud, väheneks avariide tottu tekkinud raskete vigastuste arv alla üheksa-aastaste laste puhul kuni 88% ja üheksa kuu kuni nelja aasta vanuste laste puhul kuni 71%.

„Pahatihti jäetakse lühemate soitude korral lapsed nouetekohaselt turvatooli kinnitamata. Näiteks lähedalasuvasse poodi voi lasteaeda soites panevad vanemad neid harva turvaistmele, arvates, et moneminutilise soidu ajal ei saa midagi halba juhtuda,” selgitas Renault’ liikluskooli esindaja „Laste ohutu soidu tagamine on kohustuslik, olenemata kavandatud soidu pikkusest,” lisas ta.

Laste vigastused voivad tekkida väga lihtsalt, isegi väikesel kiirusel juhtunud liiklusonnetuses. „Sobilikult kaitsmata lapsed voivad vigastada saada ka kiirusel 20 km/h toimuva autoavarii korral. Suureneb oht, et laps paiskub autoaknast välja ja elukaotuse oht kasvab kümme korda,” hoiatas Renault’ liikluskooli juhendaja.

Oige turvaistme valimine ja selle korralik paigaldamine on väga oluline. Istet peab saama kohandada lapse vanuse ja kaalu järgi, et kaitsesüsteem kaitseks koige tundlikumaid kehaosi ka lapse kasvades. Alla kaheaastastel lastel on koige haavatavamad kohad kael ja selgroog, aga ka pea, sest see on suhteliselt suur (1/4 kehakaalust, kusjuures täiskasvanud inimesel on see suhe 1/8). Seetottu on selles eas lastega juhtunud avariides sagedased kaelavigastused. Kahe- kuni nelja-aastaste laste peavigastused, mis tulenevad esiistme vastu porkamisest, moodustavad peaaegu poole koigist vigastustest. Vanemad lapsed kannatavad koige rohkem kohu- ja vaagnavigastuste tottu.

Kindlasti tuleb meeles pidada ka seda, et turvahäll voi -iste kaitseb teie väikelast ainult siis, kui see on autosse kinnitatud nouetekohaselt vastavalt tootja juhendile.

Allikas: LAB (Laboratory for Accident Research, Biomechanics and Human Behaviour Studies – avariiuuringute, biomehaanika ja inimkäitumise uuringute labor); kogumikus „Driving Safety Forward, Renault and Safety” („Ohutu soit, Renault ja ohutus”) avaldatud uuringu järeldused.

Renault’ autokool on esimene ühele autotootjale kuuluv soiduopetust jagav kool maailmas. Kool asub Varssavis ning pakub kursusi nii eraklientidele kui ka soidukiparkide omanikele ja kullerveoautode juhtidele. Voimalik on votta ohutu soidu kursusi, s.t linnasoidukoolitust, loenguid soidukipargile pohjaliku ülevaatuse tegemisest, säästliku soidu kursusi, loenguid liikluspsühholoogiast ja ohutusest ning esmaabist. Koolil on 50 000 m2 harjutuspinda, sealhulgas 120 meetrit pikk liberada ja libesoidu ringrada (läbimooduga 60 m) ning maastikurada.

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.