Pressiteade

Jaga

Renault Grupp piloteerib elektrisõidukite kahesuunalise laadimise

Renault Grupp, Euroopa suurim elektriliste sõidukite tootja, on juurutamas kahesuunalist elektrisõidukite laadimist. Sõidukitele paigaldatud pöördlaadimistehnoloogia vähendab laadimisjaamadega seotud kulusid. Katseprojektidega alustatakse Madalmaades ja Portugalis.

Vahelduvvoolul põhinev tehnoloogia erineb selle poolest, etkahesuunaline laadija on paigaldatud sõidukile endale. See tähendab, etolemasolevad laadimisjaamad saab madalate kuludega pöördlaadimiseks sobilikuksmuuta. Pilootprojektidega alustatakse Madalmaades, Utrectis ja Porto Santosaarel, Portugalis.

2019. aastal hakkavad 15 pöördlaadimistehnoloogiaga RenaultZoe’t kahesuunalise laadimise kohta infot koguma. Samuti kujundatakse koostööspartneritega välja standardid, mille järgi projektide laienedes tegutsemahakatakse. Tänavu on kavas laieneda veel Prantsusmaale, Saksamaale, Šveitsisse,Rootsisse ja Taanisse.

„Selle algatusega näitab Renault Grupp oma juhtpositsiooninii elektrisõidukite kui ka nende laadimist võimaldava võrgustikuväljakujundamisel. Kahesuunaline laadimine on meie väljatöötatudintelligentsete elektriliste ökosüsteemide peamine nurgakivi. Sõiduki pardalepaigutatud pöördlaadija kasutamine võimaldab meil laadimisjaamadega kaasnevadkulud madalal hoida. Seeläbi hõlbustame selle laiapõhjalist kasutuselevõttu“,sõnas Renault Grupi elektriautode segmendi tegevjuht Gilles Normand.

Kahesuunaline laadimine

Kahesuunaline laadimine ehk pöördlaadimine seisneb selles,et elektriauto laadimise kiirus muutub vastavalt elektrivõrgu pakkumisele.Laadimise kiirus on suurim kui võrgu pakkumine ületab nõudmise, seda eeskätttaastuvenergia tootmise tippude hetkedel. Kui tarbimine ületab nõudlust, siisannab elektriauto energiat võrku tagasi.

See muudab võrku ühendatud elektrisõiduki elektrienergiaajutise salvestamise mooduliks ning elektriautodest saab oluline lülitaastuvenergia loomisel. Sellisena optimeerib elektrivõrk kohaliku võrgutaastuvenergia pakkumist ja vähendab infrastruktuuriga kaasnevaid kulusid.

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.