Pressiteade

Jaga

110 aastat Renault’, I osa

Kirest masstootmiseni (1898–1918) 1898. aastal tutvustas noor prantslane Louis Renault avalikkusele oma leiutist – maailma esimest käigukasti. See mehhanism pohjustas autotööstuses revolutsiooni ning alustas uut ajajärku, mis kindlustas Renault’ ajaloos esindusliku koha.

Esimene käigukast: omaaegne revolutsioon
Maailma ühe suurema autotootja ajalugu algas Pariisi lähedal Bilancourtis väikeses kuuris. Just seal valmis juba varasest lapsepolvest peale inseneritööst huvitunud Louis Renault’l 1. oktoobril 1898 esimene auto. Just tema, see väike poiss, kes kord unistas oma auto ehitamisest, leiutas käigukasti, mis varem kasutusel olnud ülekandekettide asendamisega toi autotööstusse uue ajajärgu.

1898. aasta meeldejääv jouluohtu
Louis Renault tutvustas oma revolutsioonilist leiutist 1898. aasta jouluohtul, kui ta tousis oma A-tüüpi voiturette’iga mööda Pariisi Montmartre’i kaldus tänavat Rue Lepic. Nii voitis ta kihlveo oma skeptiliste sopradega ja vottis vastu esimesed 12 tellimust. Tema revolutsiooniline otsekäiguga süsteem patenteeriti kiiresti ning mehhanismi votsid peagi kasutusele koik toonased autotootjad.

Renault Brothers
Aasta hiljem loi 21-aastane Louis koos oma vendade Fernandi ja Marceliga perefirma Renault Brothers. Firma sai tuntuks tänu voidusoitudele, milledest Louis ja Marcel Renault votsid osa oma autodega. Louis ja Marcel voitsid enamiku linnadevahelisi voidusoite, sealhulgas Pariisist Ostendesse, Pariisist Berliini ja ka koige prestiižikama, Pariisist Viini. Voidusoitudel osalemine oli koige tohusam reklaam. Pärast iga sellist üritust kasvas tellimuste arv ja nii sai firma edasi areneda. Sel ajal oli saadaval juba mitu Renault’ mudelit, sealhulgas ka maailma esimene limusiin.

1899. aastal patenteeris Louis Renault oma esimese Renault’ mootori, neljasilindrilise 24 hj masina. Peagi patenteeris ta ka oma esimese turboülelaaduri.
1903. aastaks oli loodud Renault Brothersi müügivork ning firma avas oma esimesed välismaised tütarettevotted Inglismaal, Belgias, Itaalias, Saksamaal, Hispaanias ja USA-s.

Masstootmine
1905. aasta esitas Renault Brothersile uusi väljakutseid – et täita Pariisi, Londoni ja New Yorgi esitatud taksotellimused, käivitati masstootmine. Tänu sellele sai Renault’st Prantsusmaa suurim autotootja. Aasta pärast tootmise ümberkorraldamist oli Pariisis juba 250 Renault’ landaulette’i deux pattes, mille voimas kahesilindriline mootor voimaldas soita kiirusega 35 km/h. 1907. aastal oli iga teine Londoni takso Renault.

Vahetult enne I Maailmasoja puhkemist töötas Renault’s umbes 5000 inimest ja firma tootis sellel ajal aastas 4000 autot.

Sojaaeg: Renault rahuldab sojaväe vajadusi
I Maailmasoja ajal kohandati Bilancourti tehase tootmist vastavalt sojaväe vajadustele.
Neli aastat tootis firma mitmesugust varustust alates veoautodest kuni kanderaamide ja laskemoonani. Renault’st sai ka maailma suurim lennukimootorite tootja ning firma ehitas isegi ühe lennuki.

Armee käsutusse antud Pariisi taksode hulgas oli 500 Renault’ autot. Just need autod aitasid saavutada esimese voidu Saksamaa üle. Sageli nimetatakse neid "Renault Taxi de la Marne".

1917. aastal konstrueeris Louis Renault esimese kergetanki, kuulsa mudeli FT17, millel onnestus 1918. aastal Saksa vägedest läbi murda ja Prantsusmaa voidule viia. Louis Renault’le sai osaks rahvusvaheline tunnustus tema panuse eest sojategevusse. Soda soodustas firma arengut: Renault'st sai Prantsusmaa suurim eratootja.

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.